Рівняни боргують шалені гроші за «комуналку». Через монетизацію?

Що кажуть надавачі комунальних послуг

У лютому цього року уряд України почав виплачувати монетизовані субсидії. Тобто, якщо раніше субсидії, призначені людям, потрапляли одразу на рахунку споживачів у комунальних установах, то з березня ці суми почали виплачувати споживачам грошима. Це мало стимулювати споживачів до економії енергоресурсів, адже в такому разі невикористані гроші можна залишити для власних потреб.


Ми вирішили з’ясувати в комунальних установах міста, чи вплинула виплата монетизованих субсидій на рівень оплати.


У коментарі для Радіо Трек речник «Рівнетеплоенерго» Світлана Сирота зазначила, що у березні мешканці Рівного за спожите тепло заплатили удвічі менше, ніж коли субсидії надходили одразу на рахунки споживачів:

На сьогодні споживачі заборгували «Рівнетеплоенерго» 272 мільйони 700 тисяч гривень.

За спостереженнями фахівців «Рівнетеплоенерго», з моменту отримання монетизованих субсидій, у березні оплата субсидіантами за спожиті послуги становила лише 50%, - зазначила Світлана Сирота.

Щодо оплати рівнянами спожитої електроенергії, то в компанії «РОЕК» появу боргів однозначно з виплатою субсидій на сьогодні пов’язати не можуть. Нагадаємо, з січня замість «Рівнеобленерго» рахунки споживачам почали надходити від компанії РОЕК. Тож дехто і досі помилково платить за світло у «Рівнеобленерго».
Ось що розповів нам директор ТОВ «РОЕК» Сергій Безсмертний:

Борг населення за спожиту електроенергію перед ТОВ «РОЕК» наразі становить 105 мільйонів гривень. Однак сказати, що суттєве зростання заборгованості відбулося саме після запровадження змін у відшкодуванні субсидій ми не можемо, оскільки окремої статистики щодо субсидіантів не ведемо.

 

Крім того, проблему із заборгованістю ми відчуваємо з моменту відокремлення ТОВ «РОЕК» від ПрАТ «Рівнеобленерго», тобто від початку 2019 року — люди ще й до сьогодні продовжують помилково сплачувати кошти на рахунки обленерго, а не нашої енергопостачальної компанії, деякі взагалі з початку року не здійснили жодної оплати. Тож до збільшення заборгованості призводять усі ці фактори.

Сергій Безсмертний зазначає, що після завершення опалювального сезону, на запит районних управлінь соцзахисту області «РОЕК» подаватиме дані щодо кожного отримувача субсидій.

 [media=142242]

А от у «Рівнеоблводоканалі» зазначають, що поняття «зекономити і залишити собі» монетизовані субсидії споживачі сприйняли надто буквально. У результаті, в березні водопостачальне підприємство недоотримало від населення понад 1 мільйон гривень.


Ми провели аналіз оплат населення за використані послуги водопостачання і водовідведення за місяць до монетизації та в березні, коли споживачі замість субсидій отримали від держави гроші. Статистика невтішна.


У нас на підприємстві є понад 29 тисяч споживачів, які мають право на субсидію. Скільком саме з них органи соцзахисту цю державну допомогу надали, невідомо. Однак навіть, якщо якійсь кількості споживачів її не надали, це не означає, що за спожиті послуги не потрібно платити.


Проте в березні з нарахованих трьох мільйонів гривень цим абонентам, підприємство недоотримало більшу частину, — пояснює заступник директора «Рівнеоблводоканалу» з комерційних питань Микола Ткачук.

За словами пана Ткачука, якщо подібна тенденція спостерігатиметься і надалі, то ні до чого втішного така монетизація не призведе. При цьому наслідки відчує на собі не лише підприємство, тариф якого не є прибутковим, а й усі без винятку споживачі послуг.


Припускають у водоканалі, що у критичній ситуації, можливо, доведеться відмовитися від цілодобового водопостачання.

За підсумками березня «Рівнеоблводоканал» вже підготував інформацію до органів соціального захисту на майже три тисячі субсидійованих абонентів-боржників. При цьому суми заборгованості у них різні – від однієї копійки й до 14 тисяч гривень. Тож не виключно, що частина із них вже з наступного місяця втратять право на державну допомогу. 

Підрахували розмір заборгованості споживачів за спожиті послуги й у «Рівнегазі». За словами речника підприємства Ольги Зайчук, станом на 1 квітня цього року заборгованість становить 378 мільйонів гривень. Населення оплачує 78% спожитого газу.

Виникнення заборгованості саме з монетизацією субсидій у «Рівнегазі» поки не пов’язують.

Кажуть, від моменту виплати «живих грошей» минуло менш, як два місяці, і некоректно порівнювати дані з попереднім періодом, оскільки зрозуміло, що взимку споживання газу було значно більшим.

За словами Ольги Зайчук, у центри обслуговування споживачів «Рівнегазу» з моменту виплати монетизованих субсидій, населення почало частіше приходити саме з готівкою, яку вносять як оплату за спожиті послуги.


І хоча коментарі комунальних підприємств різняться, усі вони погоджуються в одному:

Монетизовані субсидії необхідно використовувати за їх цільовим призначенням, тобто як оплату за спожиті комунальні послуги. Тільки повна і своєчасна оплата комунальних послуг може гарантувати її подальше безперебійне надання.

 

Крім того, борг за комунальні послуги вже у травні може позбавити частину мешканців субсидій.

Наші новини у ТelegramНомер у Viber: 063-73-4-106-4  

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Ольга Мартинюк

Ольга Мартинюк

Відкрити плей-лист

У Рівному втрачено сумку з дитячими речами

Втрачено чорну сумку - шопер з малюнком палаючий кремль в районі Автовокзалу, садок 56. В сумці були дитячий рюкзак та дитяча сумочка з іграшковим птахом папугою. 

Собаку по кличці Сем шукають у Рівному

Пес втік після обстрілів. Він має довгу світлу шерсть, довгі лапи та гострі вуха. Може бути в районі Віденської, Щасливого, Мототреку або Радіозаводу. Номери власників: 068-28-97-319 або 068-041-14-08

У Рівному знайшли посвідчення учасника бойових дій

У Рівному на зупинці 12 школа, знайшли посвідчення учасника бойових дій. Документ виданий, на ім'я Рогожніков Віктор Петрович. За деталями звертайтесь за номером: 099 92 60 612

Більше оголошень