Як піаритися малому бізнесу з невеликим бюджетом

Поради від піарників

Малому бізнесу найімовірніше складно знайти час, щоб побудувати власну історію і підтримувати її в медіа. Одна справа — створювати контент для соцмереж і взаємодіяти з клієнтами в коментарях, але зовсім інша, коли хтось інший говорить про вас і формує довірливе відношення до вашого бренду.

Ось кілька PR-порад, які допоможуть зробити перші кроки на шляху до сильної стратегії зв’язків зі ЗМІ.

Розповідає Настя Зеленовська, контент-маркетолог PRNEWS.IO

Створити легенду бренду

Створення сильної історії — один з найважливіших аспектів зв’язків з громадськістю для малого бізнесу. Легенда бренду — це наратив, який визначає, хто ви, що ви відстоюєте і чому ви робите те, що робите. Це спосіб встановити зв’язок з аудиторією на більш глибокому рівні та відрізнити ваш бізнес від конкурентів.

Навіщо бренду легенда

Сильна легенда бренду важлива з кількох причин:

  1. Побудувати довіру з аудиторією. Коли у вас є чітка і переконлива легенда, це показує, що ви справжні і що у вас є мета, яка виходить за рамки простого заробляння грошей. 
  2. Виділитися на переповненому ринку. Унікальна та переконлива легенда може стати ключовим диференціатором, що відрізняє вас від конкурентів. 
  3. Створити маркетингову та PR-стратегії. Легенда допомагає визначити, для кого ми публікуємо статтю або ролик у блогера, чи відповідає ця аудиторія нашим цінностям, а ми — її.

Як створити переконливу легенду бренду

Ось кілька порад, щоб створити переконливу історію:

Зосередьтеся на своїй аудиторії. Легенда повинна резонувати з людьми, яких ви хочете охопити. Визначте, в якому масштабі найкраще розповісти вашу історію: місцевому, державному, національному чи глобальному. Це допоможе визначити тип ЗМІ, до яких ви прийдете зі своєю історією і будете домовлятися про піар. Ви можете визначити сферу охоплення за тим, де використовується ваш продукт. У деяких випадках вам може знадобитися охопити і місцеві, і національні, і місцеві, і глобальні ЗМІ.

Будьте автентичними. Легенда бренду повинна відповідати тому, ким ви є як бізнес, і що ви відстоюєте. 

Зробіть її емоційною. Люди співпереживають історіям, які викликають сильні емоції, тому намагайтеся зачепити почуття вашої аудиторії.

Визначте ключові моменти. Ви повинні знати, про що ваша історія, і переконатися, що вона варта уваги. Це вплине на вашу PR-стратегію і визначить, на які ЗМІ ви будете орієнтуватися. Створіть таблиці для запису відповідних подій, потенційних новин тощо. Якщо ви забезпечите цей сегмент, у вас буде високоякісний матеріал, який ви можете використати деінде.

Щоб створити переконливу легенду бренду, почніть з визначення місії, цінностей та унікальної торгової пропозиції вашого бренду. Використовуйте їх як основу для своєї історії, а потім доповніть її особистими мемами, кейсами та іншими прикладами, які ілюструють цінності та місію вашого бренду в дії.

Як використовувати легенду бренду в PR-діяльності

Коли у вас є сильна легенда бренду, ви можете використовувати її у своїх PR-зусиллях, щоб будувати відносини з журналістами, впливовими особами та іншими ключовими стейкхолдерами. Наприклад, ви можете використовувати легенду бренду, щоб запропонувати журналістам історії, які відповідають місії та цінностям вашого бренду. Ви також можете використовувати власну легенду в соціальних мережах і контент-маркетингу, щоб підвищити залученість і лояльність аудиторії.

Працювати зі ЗМІ

Чим більше згадок про бренд у ЗМІ, тим більше людей дізнаються про нього, запам'ятовують назву і купують товари цього бренду. Тому варто подбати про те, щоб ЗМІ писали про вашу компанію.

Журналісти кажуть: «Нам потрібні людські історії». Не презентація продукту, а історія реальної людини, якій цей продукт допоміг, або яка його створила. Не звіт про вкладення в просвітницький проект, а розповіді людей, які цей проект роблять. З просуванням бренду в ЗМІ аналогічна історія — дайте не логотип компанії, а людину, яка за нею стоїть.

Нижче інструкція про те, як працювати зі ЗМІ ↓

Складіть список медiа

Якщо ви працюєте з великою кількістю ЗМІ, легко забути, з ким і про що ви контактували.

Ведіть належний облік: сегментуйте його за іменами, засобами масової інформації, місцем розташування (важливо, якщо ви працюєте на національному або глобальному рівні), електронною поштою, телефоном (якщо є), фокусом та інтересами, соціальними контактами та нотатками від попередніх взаємодій.

Малому бізнесу складно отримати розміщення, тому ви повинні адаптувати свій пітч відповідно до одержувача. Звузьте свій список до журналістів, письменників, продюсерів та книговидавців. 

Цілі журналістів та власників бізнесу в першу чергу будуть відрізнятися. Деякі журналісти будуть висвітлювати новини та події, що мають відношення до бізнесу. У цій ситуації ми повинні думати як журналісти. Знайти потрібних редакторів або зв’язатися з ними може бути складно. Пошук правильної відповідності серед тисяч доступних журналістів може значно спростити подальшу роботу. 

Розумне місце для початку — це соціальні мережі. Слідкуйте за журналістом, який має схожі інтереси з вашою компанією. Дізнайтеся, які теми вони люблять обговорювати і публікувати в соціальних мережах. Ви можете зв’язатися з ними, згадавши їх у твіті або в іншому пості в соціальних мережах. Ваша взаємодія має одразу привернути увагу людей.

Підготуйте пітч

Пітч — це коротка розповідь про себе та свою ідею, меседж, з яким ви підете до журналістів і редакторів газет.

Не має значення, чи буде вся стаття присвячена вашому бренду, чи він буде згаданий опосередковано, зробіть свою презентацію якомога коротшою та приємнішою.

Вам знадобиться коротке введення, а потім виразно переходьте до суті. Відповідайте на 6 питань — Хто, Що, Де, Коли, Чому та Як (це стосується шести питань, на які журналіст повинен відповісти в лід-абзаці новинної статті). Робіть це за менше ніж у двох абзацах.

Надайте інформацію

Ідеальний спосіб побудувати стосунки з журналістами і показати, що ви розумієте, хто або що «робить» історію, — це надавати їм інформацію та джерела, які не обов’язково пов’язані з вашою компанією, але допомагають розповісти її історію або зануритися в тему.

Тож, надсилайте матеріали — навіть не свої:

  • відправляйте різноманітні джерела: надайте журналістам інформацію, яка розширить їхні знання і поглибить їх розуміння теми. Це може бути актуальна статистика, цитати від експертів або інші факти, які можуть викликати інтерес.
  • створіть зв'язок за межами вашої компанії: покажіть, що ви дбаєте про інтереси журналістів, не обмежуючися лише власною територією. Це вказує на вашу готовність співпрацювати та допомагати у формуванні інформаційної картини в цілому.
  • покажіть експертизу у сфері новин: ваша здатність розуміти, що робить історію цікавою, навіть якщо це не стосується безпосередньо вашої компанії, вразить журналістів та зміцнить вашу репутацію як джерела цікавої та достовірної інформації.

Надсилайте інформацію, яка допомагає журналістам формувати повні та якісні матеріали, і ви вже крок ближче до плідного співробітництва.

Підготуйтеся до роботи зі ЗМІ 

Інтерв’ю із власником — це чудовий спосіб створити PR для малого бізнесу. Ви можете давати інтерв’ю місцевим газетам, журналам, блогам або навіть телебаченню та радіостанціям. Це допоможе розповісти історію вашої компанії.

Залежно від того, в якому ЗМІ ви будете давати інтерв'ю, вам потрібно буде підготуватися відповідним чином. Найважливішим інструментом у вашому медіа-арсеналі є ключові тези — головні речі про вашу компанію та історію. До них можуть належати:

  • Бізнес-слоган: Зацікавте аудиторію одним коротким, запам'ятовувальним фразеологізмом.
  • Що ви робите: Уявіть, що ви розповідаєте комусь, хто нічого не знає про ваш бізнес.
  • Місія, цінності та філософія: Розкажіть, чому ваша компанія існує, які цінності ви підтримуєте і якою є ваша філософія.
  • Соціальні мережі та сайт: включіть посилання на ваші соціальні мережі та веб-сайт для зручного доступу.

Додайте будь-яку іншу важливу інформацію, яка може бути корисною для розуміння вашого бізнесу.

Неважливо, куди ви йдете із своїм інтерв'ю, будьте творчими та цікавими. Дозвольте вашій унікальності сяяти через усі засоби масової інформації та переконайте свою аудиторію у вартості вашої історії.

Підходьте до створення контенту творчо

Корисний спосіб генерувати піар для вашого малого бізнесу — це творчо підходити до контенту, який ви створюєте. Ви можете створювати цікаву інфографіку, відео або пости у блозі, які привернуть увагу ЗМІ та громадськості. Наприклад, знімати соціальні ролики, займатися благодійністю в нестандартний спосіб і створювати інформаційний шум у ЗМІ будь-якими способами.

Якщо ви не змогли налагодити роботу зі ЗМІ або не хочете цим займатися, ви можете розповсюдити свої новини всього у кілька кліків за допомогою сервісу спонсорських публікацій PRNEWS.IO.

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Сергій Шевчук

Сергій Шевчук

Теги: піарPR
Відкрити плей-лист

Загублені ключі

Загублено зв'язку ключів у чорній шкіряній ключниці. Прохання повернути за винагороду

На Князя Романа загублено чоловічий золотий ланцюжок

Сьогодні близько 9-ї години ранку на вулиці Князя Романа, 13, 6 під'їзд загублено чоловічий золотий ланцюжок з хрестиком. Прохання повернути за ВИНАГОРОДУ.

У Рівному згубився песик Арчі

Вчора зник йоркширський тер'єр сріблястого окрасу, Арчі. Собаку бачили в районі Політону, Автовокзалу Обласної лікарні.  Прохання повернути за винагороду.

Більше оголошень