ON-LINE

Чому Рівненська облрада перешкоджає інвестору у розбудові транспортної міжнародної компанії «ТРАНС–Н»?

п'ятниця, 20 вересня 2019

Реформи не є гарантією поліпшення інвестиційного клімату, поки прозорій приватизації не чинитимуть перешкод на місцях. Публічні аукціони з продажу державної нерухомості досі не стали запорукою недоторканості майна інвесторів.  А найбільший на Рівненщині аукціон має всі шанси перетворитися на гучний скандал із корупційним присмаком.

Принаймні з такою реальністю «бізнес-клімату» на Рівненщині  зіштовхнулась транспортна компанія ТОВ «ТРАНС–Н» після купівлі на «Прозорро - мала приватизація» майнового комплексу дорожнього сервісу у Рівному. Інвестори почали масштабну реконструкцію об’єкта під виробничі приміщення і подумати не могли, що на заваді їх планам стане… Рівненська обласна рада. Вона своїми позовами за підписом голови обласної ради хоче скасувати результати торгів та забрати базу підприємців.

Найбільший продаж серед об'єктів малої приватизації у Рівненській області відбувався не без проблем. Комплекс дорожнього сервісу за адресою: м. Рівне, вул. Київська, 108 площею  4,3 га, який раніше належав Службі автомобільних доріг,  Рівненське регіональне відділення Фонду Держмайна навіть через електронний торговий майданчик змогло реалізувати не відразу, адже на перших торгах просто не знайшлось охочих придбати цей закинутий об’єкт за 10 006 000 гривень.

На повторні торги з такою ж стартовою вартістю  заявились уже двоє учасників: здолбунівський «Транс-Н» та київський «Прем’єр-Інвест». За інформацією газети «Рівне Вечірнє», останнє хоч і зареєстроване у Києві, належить клесівчанці Наталії Уринович. Після запеклих торгів 2 квітня 2019 року перемогло здолбунівське підприємство. Придбання об’єкту обійшлось «Транс-Н» у 15 млн грн з ПДВ.

За документами будівлі перебувають у задовільному технічному стані, мають 40, 50 і навіть 90 відсотків готовності. Та насправді все в жахливому стані. Дахи давно протікали, підвали затоплювало, навіть стіни руйнувались. А все що було більш менш збудоване до прийнятного стану,  роками утримувалось неналежним чином.

 

Точніше кажучи, за багато років у закинутих будівлях не зробили нічого, щоб їх принаймні законсервувати. 

 

Найцінніше – велику автобазу ми зараз намагаємося врятувати. Поставили собі за мету – реконструювати все під сучасну виробничу базу нашого автотранспортного підприємства. Ми займаємося  вантажними перевезеннями, даємо роботу понад 140 працівникам, нас знають у багатьох країнах світу, - розповідає власник «Транс-Н» Олександр Мацюк.  

Всього за кілька місяців «Транс-Н» інвестувало в колись закинутий об’єкт понад 3 мільйони гривень. Побудували дорогу, капітально відремонтували 5000 кв. м. дахів, почали капремонт автобази площею  2500 кв. м., якій невдовзі зможуть розміститися більше 30 вантажних «фур» та іншої великогабаритної спецтехніки  підприємства. Тут запланували здійснювати повний комплекс обслуговування та ремонту власного транспорту. Вже у листопаді тут планують завершити перші будівельні роботи та святкувати новосілля. Що робити з колишніми адміністративними  та житловими приміщеннями ще вирішують. Адже знаходяться вони у жахливому стані.

Мрію один із корпусів переобладнати у квартири для своїх працівників. І це не благодійність, а нормальний підхід до ведення бізнесу. У нас на підприємстві ми робимо все, щоб водії, слюсарі, механіки, електрики та працівники інших спеціальностей працювали із задоволенням і отримували хорошу зарплатню. Тоді й не доведеться шукати кращої долі на заробітках закордоном.

 

Від нас працівники не тікають, а працюють багато років. Тому забезпечити працівників житлом – це раціональне рішення, - зауважив Олександр Мацюк.

Обласна рада проти

 

Але зупинити плани інвестора… вирішила Рівненська обласна рада, яка подала одразу два судових позови. Відповідно до позовів за підписом голови Рівненської обласної ради Олександра Данильчука головний представницький орган області вимагає у суді визнати недійсними результати приватизації об’єкта нерухомості та договір купівлі-продажу об’єкта малої приватизації, скасувати запис про державну реєстрацію. До чого тут обласна рада, якщо об’єкт на 100 відсотків належить державі та був виставлений на продаж Фондом Держмайна?  Ні до чого. Однак чиновники з Рівненської обласної ради іншої думки.

На круглому столі у «Майстерні міста Рівне» керуючий справами виконавчого апарату Рівненської обласної ради – керівник секретаріату облради Богдан Сологуб розповів неймовірну і невідому широкому загалу історію, про яку чиновники згадали лише через 20 років.

Виявляється, ще за часів президентства Леоніда Кучми у 2001-2004 роках на будівництво цього об’єкта-довгобуду обласна рада виділила 2 млн. 565грн. 20 коп.

Як пояснив начальник відділу юридичного забезпечення та кадрової роботи виконавчого апарату ради Богдан Гречко:

Оскільки громада області брала участь у створенні цього об’єкта, відповідно  має право на визнання своїх майнових прав. Незважаючи на це, ігноруючи інтереси територіальної громади Рівненщини, державну реєстрацію права власності на цей об’єкт зареєстровано повністю за державою, а сам об’єкт продано.

І справді чому не може трапитися так, що чиновники вирішили захистити самотужки інтереси обласної громади? Може! Якщо вірити в співпадіння.

Ще наказом ФДМУ від 28.11.2013 року №39 цей об’єкт включили до переліку об’єктів, що підлягають приватизації.  У січні 2018 року до державного реєстру  на законних підставах була внесена інформація, що комплекс на 100 відсотків належить державі. Одна за всі ці роки обласна рада не судилась з державою та не заявляла про свою частку в недобудові. Мабуть тоді відстоювання інтересів громади області для чиновників не було таким важливим. Судові процеси за дивним збігом обставин розпочались тільки  після програшу київсько-клесівської фірми на торгах, яка прив’язана до малої батьківщини голови обласної ради.  І найголовніше: чому обласна рада вимагає саме скасування результату торгів, а не компенсації коштів від держави? Випадковість?

Тим не менше Рівненська обласна рада вже оплатила по 40 тисяч гривень судового збору з обласного бюджету за кожен з двох позовів до Господарського суду. Ці 80 тисяч гривень  у випадку програного суду в обласний бюджет вже не повернуться. 

У своїй правоті представники «ТРАНС–Н» впевнені та вірять в перемогу в судовій тяганині. 

Державний комплекс для приватних потреб?

 

Як пише «Рівне вечірнє» закинутий владою та Укравтодором недобудований комплекс, площею 4,3 га, простоював майже 20 років. До Революції Гідності ним потайки користувалися чиновники, після 2014-го територією певний час користувалися бійці «Правого сектору».

Гроші на будівництво комплексу виділяли з державного та обласного бюджетів. У 2005-2006 фінансування намагалися відновити, але грошей не вистачило.

Тоді ж виник скандал, коли дізналися, що у на той час у вже збудованому котеджі, який були на балансі Укравтодору, живуть двоє тодішніх голів райдержадміністрацій і за своє житло невідомо кому платять.

Наразі не відомо, як вплине вся ця історія з продажем бази у Рівному на репутацію розкрученої системи «Прозорро», яку розробляла команда відомого державника Максима Нєфьодова.  Як і не відомо, чи поінформований він про ситуацію у Рівному.

Однак однозначно зрозуміло, що потенційні інвестори тричі подумають, чи варто вкладати кошти у купівлю колишньої державної нерухомості на сучасних електронних торгах на Рівненщині. Адже з владних кабінетів реформи, законність та справедливість дуже часто виглядають через призму далеко не державних інтересів.

Іван Наконечний, для site.ua

КОМЕНТАРІ 0

КОМЕНТУВАТИ

Оголошення

  • У Рівному шукають власників свідоцтва про шлюб і техпаспорта

    У Рівному у кав’ярні за адресою Кавказька, 2 відвідувачі залишили документи....
  • Зник Папуга

    Сьогодні в районі села Біла Криниця зник ручний папуга сірого кольору з червоним хвостом,...
  • Втрачено сумку та гаманець з документами

    Напередодні ввечері з автомобіля, що стояв біля приймального відділення дитячої лікарні на...
БІЛЬШЕ ОГОЛОШЕНЬ
Ваш навігатор дорогами Рівного