Відсутність батьківських комітетів і не тільки... Українці вражені школами за кордоном
У них запитали, чим закордонні школи відрізняються від українських
На сайті освітнього омбудсмена України оприлюднено результати опитування батьків, чиї діти перебувають за кордоном і навчаються у тамтешніх школах.
Участь в опитуванні взяли 7921 батьків здобувачів освіти, які знаходяться за кордоном. 89% - це батькі школярів, 7% - вихованців закладів дошкільної освіти. Решта - здобувачів закладів фахової передвищої освіти та студентів.
КРАЇНИ ПЕРЕБУВАННЯ УКРАЇНСЬКИХ БІЖЕНЦІВ, які взяли участь в опитуванні
Більшість опитаних українських здобувачів освіти перебувають у Польщі – 28,2% (2233) та Німеччині – 24,2% (1919).
Також частина батьків зі здобувачами освіти перебувають у Чехії – 7,5% (591) опитаних, Румунії – 3,8% (304) опитаних, на Кіпрі – 3,6% (286), Нідерландах – 2,7% (214), Словаччині – 2,7% (213), Італії – 2,4% (194), Австрії – 2% (159).
Менш ніж 2%, але більш ніж 1% опитаних – у Великобританії, Франції, Болгарії, Іспанії, Литві, Швейцарії, Норвегії, Туреччині, Угорщині.
У решті країн – менше 1%.
ЧИМ ЗАКОРДОННІ ШКОЛИ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ ВІД УКРАЇНСЬКИХ
Більшість батьків звернули увагу на інше ставлення в закордонних школах до дитини – з добротою та більшою повагою, на підходи до навчання та практичність й актуальність отриманих знань і компетентностей. Також значною перевагою, яку зазначили батьки, є відсутність у закордонних школах так званих “батьківських комітетів” та збору коштів із батьків.
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ОСВІТИ ЗА КОРДОНОМ
Батьки вважають перевагами освіти за кордоном:
- інший підхід до навчання, особливо до вивчення іноземних мов;
- спрямованість освіти на всесторонній розвиток дитини та отримання знань, корисних для використання у житті;
- більше вільного простору для дітей, багато практичних занять, зокрема на природі та менше навантаження;
- увагу до психологічного стану дітей;
- підтримку учнів з особливими освітніми потребами;
- краще матеріальне забезпечення шкіл.
Серед недоліків освіти за кордоном батьки зазначили, зокрема:
- неможливість вивчати українську мову, історію та культуру;
- 12-13-річне, а в деяких країнах – 15-річне навчання у школі;
- платні підручники;
- відсутність державних дитячих садочків.
Як резюмували в офісі освітнього омбудсмена:
Найголовніший результат цього опитування: ми виразно побачили, що позитивні відмінності інших освітніх систем, які вражають батьків, практично точно моделюють концепцію Нової української школи, яку ми створюємо в Україні.
Простіше кажучи, можна впевнено стверджувати, що українські батьки, чиї діти навчаються зараз за кордоном, отримали можливість зазирнути у майбутнє і побачити, що саме має дати нашим дітям Нова українська школа після її повноцінного впровадження.
Радіо Трек: НОВИНИ