![На Рівненщину перевели начальника з Донбасу: він очолить ДСНС області](/uploads/media/d7/59/d759ac0ec4dab441354a2b710e664693_orig_thumb.jpg)
![На Рівненщину перевели начальника з Донбасу: він очолить ДСНС області](/uploads/media/d7/59/d759ac0ec4dab441354a2b710e664693_orig_thumb.jpg)
Наші діляться досвідом роботи у Європі
Не лише батьки, змушені рятувати своїх дітей від війни, діляться досвідом навчання у європейських школах. Чимало вчителів можуть розповісти про відмінності з навчальним процесом в Україні.
«Нова українська школа» поговорила з українськими учительками, які працюють у Чехії про їхні враження, зокрема із Тетяною Кучерявою, яка в Україні мала досвід викладання інформатики. Тетяна потрапила на роботу у школу міста Волари.
Нам дали завдання викладати дітям українські предмети (українська мова, я досліджую світ) і супроводжувати їх на інших предметах у чеських класах (математика, мистецтво, музика).
Тетяна відзначила неабияку відкритість чехів.
Діти постійно обіймаються й допомагають одне одному.
А вчителі – осередок культури та творчості. Багато хто з них співає, танцює, грає на музичних інструментах, на мінімальному рівні може спілкуватися англійською мовою.
У класі панує дисципліна. Діти поважають учителів, а вчителі – дітей.
Я жодного разу не чула, щоб учитель кричав.
Діти не бояться зробити помилку, їх не засуджують за погано написану роботу чи неправильно виконане завдання.
Вимоги до оформлення зошитів у Чехії відсутні. Учителі кажуть, що оформлення зошита – це справа дитини. Тут зазвичай пишуть число (наприклад, «1.06») і номер завдання. Нічого зайвого. Головне – це якість виконання завдання.
Щоденники зовсім не схожі на українські. Тут немає щотижневого розкладу уроків, записаних домашніх завдань тощо. Це – інструмент для спілкування вчителя й батьків. У першому розділі – шкільні пропуски. Батьки мають заповнювати, якщо дитина з якоїсь причини пропустила уроки (хвороба, сімейні обставини тощо). Другий розділ – оцінки дитини. Третій розділ заповнюється, якщо дитина щось забула: домашнє завдання, спортивну форму, підручник тощо. Четвертий – оголошення про шкільні заходи, екскурсії тощо.
Щодо заповнення учителями журналів – лише посміялися, коли я запитала. Натомість сказали, що вчитель може заповнювати, що хоче, але від нього цього не вимагають.
Діти виконують багато самостійних робіт, у вчителя завжди напоготові додаткові завдання для тих, хто впорається швидше. Також учитель завжди дає додатковий час тим, хто справляється повільніше.
Вчителі постійно змінюють різновид діяльності: грають у настільні ігри з дітьми, використовують килимок для відпочинку, читання, ігор і спілкування. Тоді як домашніх завдань – мало. Звісно, це залежить від учителя, але
в нашому класі додому задавали завдання тим, хто не встиг доробити щось у класі.
Навчальна програма значно слабша від української. У класі не відчувається дух суперництва. Можливо, через це діти менше стараються й мають гірші академічні успіхи.
Як виявилося, наші діти не тільки краще знають математику, а й читають навіть чеською мовою краще за місцевих. Загалом середня освіта тут на один рік довша, ніж в Україні, тому, можливо, нашу програму наздоганяють наприкінці навчання.
Загалом у школі багато позашкільних заходів, екскурсій, конкурсів, свят, участь у яких супроводжується обов’язковою письмовою заявою від батьків із застереженнями щодо дитини (контакти батьків, алергії, особливості дитини тощо).
Канікули тут менш тривалі, ніж в Україні: кілька святкових днів навесні та восени, взимку – з 24 грудня до 4 січня (приблизно) та два літні місяці. Також є один тиждень наприкінці зими / на початку весни, залежно від регіону. Проте й діти тут так не втомлюються від навчання, як українські.
У вчителів відпустка під час дитячих канікул. У школу вони не ходять. До початку кожного навчального року готують «статут школи» – там зафіксовані основні засади навчання в школі, права, обов’язки дітей і навчальна програма, за якою працюють, назви підручників тощо. Усі мають дотримуватися цих правил.
Матеріально-технічне забезпечення залежить від можливостей школи. Часто вчителі купують щось за свої кошти. Зарплата вчителя, як і в Україні, залежить від категорії та стажу.
Якщо трапляються ситуації, коли вчитель не може впоратися з порушником, підключається директор, який регулярно проводить виховно-профілактичні бесіди з дитиною, дає попередження тощо. Також директор може звернутися з письмовим попередженням до батьків. Якщо нічого не зміниться – до соціального центру в справах дітей.
Наприклад, була ситуація, коли хлопчик початкової школи з родини в складних життєвих обставинах приніс у школу ніж. Тоді відразу приїхали поліція і швидка допомога. Наскільки ми зрозуміли, хлопця забрали в спеціальний заклад, де проводили обстеження й соціально-психологічні роботи з ним і його родиною. А за кілька місяців він повернувся в школу.
Психолог є тільки в тих школах, які змогли залучити додаткове фінансування. Посада психолога в школі не є обов’язковою.
У нашій школі є асистенти майже в кожному класі. Робота асистента вчителя фінансується з державного бюджету. Загалом інклюзивна освіта дуже розвинена, широко впроваджується, інститути розробляють спеціальні програми, залучають кошти та вчителі краще розуміють особливості дітей.
Харчування в школах платне, група подовженого дня – також коштом батьків.
Працюють із 6 ранку до 16.30. На ГПД працюють асистенти.
Тут також є проблема з нестачею професійних кадрів у селах. А ще одному вчителеві доводиться викладати різні предмети. Є проблеми з учителями інформатики й англійської мови, а також бракує молодих учителів.
Загалом у чеській школі надихнулися здібностями українських дітей. І думають про те, щоби якось змінити навчання чеських дітей.
А ми побачили, що поряд із високими академічними навичками, не менш важливо розвивати в дітях емоційний інтелект, толерантність, взаємоповагу, а також давати дітям відчуття емоційної безпеки, довіри, психологічної стабільності в школі.
Як наслідок, отримаємо щасливу дитину без страху і стресу.
Радіо Трек: НОВИНИ
Від чоловіків, народжених у цих числах, потрібно тікати: щастя не буде
Знайшли куряче яйце біля будинку: Що робити з підкладом?
5 прізвищ, які вказують на те, що ваші предки були родом із Київської Русі
Здобне «віденське тісто»: Пиріжки з яблуками просто танутимуть у роті
Що 26 липня потрібно заховати від усіх, щоб привернути щастя у дім: народні прикмети
«Вони дуже вдячні»: біженцям з України доводиться спати на підлозі в аеропорту
Популярна серед українських біженців країна призупиняє прийом втікачів від війни
Рятуючись від війни, українка з донькою натрапили в Італії на педофіла
Школа у Польщі: чим здивувала українців (ФОТО)
До війни у нас все було краще, - біженка з України про переоцінену Європу
Знайдено паспорт Василюти Аріни Миколаївни 2006 р-н. Документ можна забрати у чергового на першому поверсі Міськвиконкому, що на вулиці Соборній, 12а
Загублені документи, видані на ім'я та прізвище Микола Скібінський: студентський квиток, посвідчення водія, id картка. А також техпаспорт на мотоцикл, виданий на ім'я та прізвище Олена Скібінська.
Знайдено автомобільні номера ВК1273НА , ВК7773ВК