По чому відсьогодні проїзд до Квасилова і Здолбунова. Підвищити мали на 30%, але...
Розповідаємо, на яких маршрутах області підняття тарифу стане найбільш відчутним, а де цей процес мине «майже безболісно»
Минулого понеділка, 5 липня, у Квасилові відбулася зустріч влади з перевізниками та місцевими жителями. Спільно вони обговорювали майбутнє підняття вартості на проїзд з обласного центру до селища.
Тоді крапку поставили на тому, що за тиждень вартість проїзду зросте на 3 грн – до 12 грн за поїздку із Квасилова до Рівного.
Утім, тиждень минув, а вартість проїзду так і не зросла.
У чому справа, розповів РАДІО ТРЕК начальник управління інфраструктури Рівненської ОДА Федір Мисюра.
Проїзд до Квасилова – поки по 9 грн, а що буде далі? І головне – коли?
Подорожчання сьогодні не відбулося через те, що перевізники, які працюють у здолбунівському напрямку, у т.ч. їдуть і на Квасилів, ідуть на поступки й поки що ми попросили їх не підіймати вартість проїзду.
Скільки вдасться нам це втримувати – я не знаю. Сподіваюся, що ми, як організатор перевезень, максимально довго втримаємо ті тарифи, які є.
На сьогодні погоджений тариф із гривні за пасажиро-кілометр на 1,26 грн. Хоча перевізники просили 1,69 грн.
І зараз вони свої таблиці вартості проїзду лише приводять у відповідність і поступово підіймають вартість проїзду.
Але на нас лише покладається функція контролювати, щоб вони не були вище граничної планки.
До прикладу, по Квасилову гранична планка складає 16 грн, перевізники просили 15, але погоджуються їздити і за 12. Але коли це буде – точно сказати не можу. Поки що з Рівного до Квасилова – 9 грн, підняти мають до 12-ти.
Додамо, що з Квасилова до Рівного нині курсують 8 автобусів.
А що зі Здолбуновом – яка буде вартість проїзду?
Рівне - Здолбунів поки по 18 грн, але у перевізників гранична планка складає 29. Враховуючи те, що вартість проїзду на Квасилів 12 грн буде, я думаю, що більше ніж 23-24 грн проїзд не буде там.
Таблиці вартості проїзду у них уже погоджені.
Це, власне, та робота, яку ми проводимо, щоб його (тариф - ред.) утримати.
Основна причина – це значне падіння пасажиропотоку через обмеження по ковід-19 і значне зростання витратних статей, таких як заробітна плата, податкове навантаження, запчастини, паливо-мастильні матеріали та обслуговування транспортних засобів.
А як щодо решти перевізників: як приміських, так і міжміських?
На деяких маршрутах уже відбувається чи відбулося підняття вартості проїзду.
Щодо перевізників, які працюють на міжміських маршрутах, тобто це понад 50 км, то вони неохоче підіймають, оскільки й так низький пасажиропотік.
Найважче відчується підняття на приміських маршрутах, тобто короткі маршрути, де пасажиропотік є тільки в години пік – вранці та ввечері.
Нагадаємо, що з 2015 року на приміських маршрутах діє режим вільного тарифоутворення. Це означає, що місцева влада більше не може впливати на перевізників і єдиний варіант – домовлятися з ними, пояснював раніше «Суспільному» Федір Мисюра.
Радіо Трек: НОВИНИ