На українських АЗС замість бензину заливають «бодягу»: названі мережі заправок
При такій величезній кількості бензолу проблеми зі здоров'ям у водіїв та пішоходів практично неминучі
Об'єми фальсифікованого пального в Україні зменшуються. Збувають же його в невеликих містах. «Бодяжать» бензин А-95, за даними експертів, лише кілька мереж, серед яких – ANP і АВІАС.
Про це повідомляє Інститут споживчих експертиз. Там зазначили: зазначені мережі «останнім часом в принципі лихоманить, тож результати важко назвати несподіваними».
Також, за даними експертів, не відповідає нормам профільного ДСТУ пальне ще у таких мережах:
- KRAFT – у бензині якої було виявлено перевищення вмісту сірки у 35 разів.
— 352 мг/кг за норми не більше 10, – розповіли в Інституті.
- DNIPRO OIL GROUP – у бензині якої було виявлено «захмарне» перевищення вмісту сірки у 70 разів.
Крім того, зазначили експерти, об'ємна частка отруйного бензолу в пробах мереж KRAFT та DNIPRO OIL GROUP також перевищує норму:
- у бензині з АЗС KRAFT було зафіксовано майже чотириразове перевищення;
- у DNIPRO OIL GROUP перевищення виявилося більш ніж семикратним.
— Це небезпечна сполука, від якої утворюється нагар та відбувається перегрів двигуна.
При такій величезній кількості бензолу, проблеми зі здоров'ям у водіїв та пішоходів практично неминучі.
Власне, як і фактично гарантована поломка автомобіля, – резюмували в Інституті.
Результати усіх АЗС можна переглянути у нашому телеграмі.
«Бодяги» поменшало
Загалом, констатували експерти, кількість фальсифікованого ресурсу на ринку значно знизилася. Причиною цього називається зменшення кількості кустарних виробництв – т.зв. «міні-НПЗ».
— Найбільші з них розбили російські бомби та снаряди, інші знизили обсяги через проблеми з ресурсом та логістикою.
Саме тому багато мереж з «червоної» зони [невідповідність чистоти палива нормам] перемістилися в «синю» [середній рівень чистоти] – бо тепер доводиться все ж таки торгувати імпортним пальним, – пояснили в Інституті.
При цьому там підкреслили: кількість кустарного пального, що залишилася, пішла в основному малим регіональним мережам – «оскільки їм не потрібні значні обсяги». Тому, рекомендується, автомобілістам з невеликих міст і селищ слід «проїхати зайвих кілька кілометрів до великої заправки, щоб не потрапити в халепу».
Радіо Трек: НОВИНИ