Чому під час віялових відключень зникає зв’язок та інтернет: пояснення операторів

Від електрики працює обладнання операторів

Через масовані атаки росіян на енергосистему України люди змушені заощаджувати електроенергію та жити в реальності віялових (планових) та аварійних відключень.

Окрім блекауту, є й інша вагома проблема – нерідко на час відключень зникають мобільний інтернет та зв’язок.

Пояснюємо, чому так відбувається.

Як працюють базові станції

Обладнання, що забезпечує мобільні звʼязок та інтернет, теж залежить від електропостачання. Усі базові станції мають резервні джерела живлення. Вони автоматично вмикаються, коли припиняється централізоване електроживлення. Як пояснюють оператори зв’язку, у середньому вони забезпечують роботу впродовж чотирьох-пʼяти годин після вимкнення електрики.

Якщо відключення планове або нетривале аварійне – мережа автоматично переходить на резервні джерела і продовжує працювати. Якщо за цей час живлення не відновиться – доводиться переходити на генератори.

- Всі важливі структурні компоненти мережі, як-от комутатори та вузлові базові станції, обладнані стаціонарними дизель-генераторами. Для підтримання роботи іншого обладнання у випадках тривалих відключень електроенергії компанія використовує пересувні дизель-генератори, – кажуть у Київстар.

Чому зникає зв'язок

Оператори зазвичай мають багато дизель-генераторів. Але абоненти відчувають труднощі зі зв’язком, якщо відключення тривалі й охоплюють одночасно різні райони, міста чи села. Тоді операторам зв’язку потрібен час, щоб доставити альтернативні елементи живлення одночасно до великої кількості станцій та майданчиків.

- Якщо живлення відсутнє довгий час на значній території України, то нам досить складно забезпечити роботу всього обладнання на генераторах. Зазвичай перевага віддається комутаторам і вузловим сайтам. Тобто загалом мережа працює, але періодично в різних населених пунктах виникають проблеми зі зв’язком, – пояснюють у lifecell.

А ще при відключенні домашніх мереж всі масово переходять на мобільні дані, що не може не позначитись на якості з’єднання.

- На жаль, у разі зникнення напруги насамперед відключається домашній Wi-Fi, тож усі клієнти, звичайно, переходять на мобільний інтернет, – додають у Vodafone.

Як допомогти операторам під час відключень

За допомогою декількох кроків можна самотужки зменшити навантаження на мережу.

Якщо це зроблять всі, операторам буде простіше забезпечувати доступ до мобільного інтернету:

  • вимкніть автозавантаження медіа в месенджерах;
  • не використовуйте під час відключень електроенергії застосунки, які споживають великий обсяг трафіку (наприклад, YouTube) або встановіть низьку якість відео.

Джерело: LIGA

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Редакція

Відкрити плей-лист

У Рівному шукають власників загублених ключів

Біля магазина «Копійка» на розі вулиць Грушевського та Гайдамацької (колишня Струтинської) знайшли ключі. Телефонувати за номером: 0689097415

У Рівному втрачено сумку з дитячими речами

Втрачено чорну сумку - шопер з малюнком палаючий кремль в районі Автовокзалу, садок 56. В сумці були дитячий рюкзак та дитяча сумочка з іграшковим птахом папугою. 

Собаку по кличці Сем шукають у Рівному

Пес втік після обстрілів. Він має довгу світлу шерсть, довгі лапи та гострі вуха. Може бути в районі Віденської, Щасливого, Мототреку або Радіозаводу. Номери власників: 068-28-97-319 або 068-041-14-08

Більше оголошень