Тусовка за участю «Богеми» пройшла у Рівному. Їли, пили й … обіймались (ФОТОРЕПОРТАЖ)
Рівняни вперше за час пандемії погуляли на «живому» фестивалі «Мацик»
Міжнародний гастрономічний фестиваль «Мацик» переносили тричі. Через карантин. І нарешті його «відгуляли» у Рівному.
У гарному місці - на майдані «Бергшлос». А вже за місяць подібне дійство, за участь делегації з Рівненщини, проведуть у Любліні (Польща). Але поки про Рівне.
Фестиваль, здається, відвідали усі відомі люди з усіх куточків краю.
Ще б пак – за понад рік пандемії подібного не проводили. Хоч, до честі організаторів, «фестивалити» можна було і в режимі онлайн.
Пивний квартал «Бергшлос» з 17-ї години приймав відвідувачів ... в масках. І з гарним настроєм.
Організатори запросили місцевих крафтових виробників. Здавалося, мацик – як головний «герой» свята – «зібрав» біля одного прилавка усіх.
Ціни, за словами виробників, доволі демократичні – за кіло мацика просили від 400 до 500 грн.
Тепер, саме ця страва стане візиткою Рівненщини у Європі, кажуть організатори фестивалю.
Зокрема, голова правління ГО «Агенція сталого розвитку» Олена Хмельник, розповіла:
- Справжній мацик, домашні сири, сушені коропи та карасі на соломі, трави для чаю та страв, дикий мед з поліських бортнів, варення з шишок та лісових ягід, фруктова пастила та багато інших продуктів можна смакувати та навіть придбати сьогодні на фестивалі. Усе це – крафтова продукція місцевих виробників. Це те, чим ми можемо пишатися.
В рамках транскордонного співробітництва, ми відзначили кращі ресторани Рівненщини та Любліна, об'єднані тим, що пропонують автентичні регіональні страви для гостей та мешканців міста. Такий фестиваль потрібен для розвитку локального гастротуризму. Ми сьогодні радіємо, за те, що головна туристична премія України 2020 в номінації «Найкращий ресторан української кухні» - у наших рівнян. Це Ресторан «БарМаки». З ресторації «Кант» показуватимуть майстеркласи, тут теж мають що показати. Дегустуємо крафтове пиво рівненського пивзаводу.
Подібні заходи, відзнаки та популяризація нашого українського – це завжди плюс. Фестиваль організували за грантові кошти.
Гроші дав Євросоюз. Проєкт «Кулінарна спадщина» писали троє партнерів: управління з питань стратегічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Рівненської міської ради, громадська організація «Агенція сталого розвитку міста» та уряд міста Люблін.
Ще у 2019 році саме цей проєкт обрали серед понад 70 подібних.
Рівне отримало грант на суму понад 50 тисяч євро.
Загалом вартість проєкту, реалізація якого ще не завершилась, становить орієнтовно 65 тисяч євро.
Грантодавці розділили цю суму між польським Любліном та Рівним.
До речі, Рівне теж давало гроші – на промоцію. І ця сума свого часу викликала скандал у Рівнераді.
Але тепер, після проведення Міжнародного гастрономічного фестивалю «Мацик», як головної частини проєкту, усі одноголосно стверджують – зробили добре.
А рівненські організатори ще й переконують – тепер мацик точно буде у меню усіх ресторанів Рівненщини.
А от щодо меню польського, то на фестивалі «Мацик» закордонні гості презентували кілька страв: цибуляж з пастами з копченої риби та зеленого горошку, люблінський форшмак, паста з копченої риби, паста з зеленого горошку.
Їх представники Любельщини готували прямо перед головною сценою.
А поряд – варили український борщ. Робив це колишній Міністр закордонних справ Павло Клімкін. Готував на фестивалі й відомий «кіборг» з позивним «Богема», а нині нардеп, Андрій Шараськін.
Опісля були майстер-класи від рокитнівських господинь, польських та рівненських шеф-кухарів.
Вороб-юшка (зелений борщ поліський), бульба з макухою та розсолом, млинці, вареники з сушеними грушами та чорницями, морс журавлиновий та чай з багном – все це робили на очах у відвідувачів для глядачів онлайн-трансляції.
«Горина» розважала гостей поліськими піснеспівами, а насамкінець на головній сцені виступала ватага «Joryj Kłoc» (Йорий Клоц), а Micik Gonibez - з програмою українських хітів «УКРОТЕКА».
Натовп радіє,
бо цей фестиваль більше про гарну компанію, живе спілкування й, безперечно, смачні мацик та пиво.
І, як сказав один з відвідувачів,
жодна реклама не працює так ефективно, як місцеві мешканці, котрі пишаються своєю історією й традиціями, знають багато цікавого про них і з захопленням про них розповідають.
Радіо ТРЕК у Telegram. Viber: 063-734-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ