«Якщо у тебе немає мурашок – ти не маєш жодних шансів». Кідрук розповів, як заробляє письменництвом
Навіть у нашій країні цим можна заробити
Макс Кідрук, сучасний український письменник з Рівного, розповів проєкту «Фантастичні українці», як почав писати і як став комерційно успішним письменником.
За фахом Макс не письменник і не має філологічної освіти. Мало того, він вважає, що сучасному українському письменнику бажано мати освіту поза меж філології чи лінгвістики.
Необхідною умовою успішного автора є володіння стилем, відчуття тексту, вміння збирати «правильні» речення. Не усі письменники цим володіють, - розповів Кідрук.
Свої «Мексиканські хроніки» він видав у 2009 році тиражем 1000 тисяча екземплярів. І продав усе за 6 місяців. Видавець був у захваті від того, що українського автора стільки продали й так швидко.
Мій успіх не вистрілив - і все. Робити ту саму марудну роботу на максимально високому рівні якомога довше, і це приведе тебе до успіху, - каже автор.
Нині за рік продається понад 20 тисяч його книжок. Починав писати про мандри, але цей жанр вбили тревел-блоги. Пише трилери, технотрилери, психотрилери. З травня 2016 року нічим, крім написання книг, а також виступів та турів для їх просування, не займається.
Найбільшим тиражем продається роман Макса Кідрука «Не озирайся і мовчи» – понад 30 тис. примірників за рік, далі йде «Де немає Бога» - понад 25 тисяч за рік.
Усі мої романи з 2012 року перевидаються кожні 6 місяців додатковим тиражем 2,5-3,5 тисячі.
5-7 книг є в мережі книгарень, їх купують.
Читаю відгуки на www.goodreads.com – і бачу свій реальний результат, що тебе читають. Тобто навіть в цій країні цим можна заробити.
Роялті – це основний прибуток з кожного примірника, це 3-15% від відпускної ціни. Така у світі середня ціна. Якщо у тебе кілька книг на ринку, щороку є новинка, продається 20-30 тисяч примірників на рік – то я не скаржуся.
За участь у фестивалях теж отримую гонорари. У турах ми також непогано заробляємо, - поділився автор.
Макс Кідрук кілька разів за свою кар’єру змінював видавців, бо вони казали йому шукати іншу роботу, бо цим, мовляв, ти ніколи не заробиш. І наводили Люко Дашвар як виняток з правила і щось унікальне.
Почав робити бук-трейлери, проводити тури. Кожного разу він ретельно готується і репетирує, аж тоді виходить до аудиторії. Тур розраховують на 100 міст України. В обласних центрах - платний вхід. Письменник зізнається, що навіть за вирахуванням вартості проїзду, проживання, харчування та оренди приміщень, у турах його команда теж заробляє доволі непогані гроші. У невеличких містах підхід інший.
Є у нас містечка без книгарень, театрів, без жодного літературного простору. Якщо подивитися, що рекомендує для якогось визначеного регіону youtube – це повний треш і лайно.
Ці люди, чудові і розумні, нічим не гірші від тих, котрі мешкають у великих містах, не мають доступу до культури. Іноді з 200 людей у райцентрі 90% не знають, хто ти і чому приїхав сюди. За 45 хвилин треба зробити так, щоб вони зацікавилися тобою.
Ми ризикнули, і це непросто, – каже Кідрук.
Якщо ж підходити загалом, то комп’ютерні ігри, інтернет, телебачення, порно і багато чого іншого протиставлені літературі в цьому світі. Тому сучасний автор має йти до читача і доводити, чому він для них пише.
Література - це завжди бізнес. Мистецтво, творчість – це коли ти пишеш. Від моменту, коли закінчуєш – усе, далі - бізнес. Мені б дуже хотілося написати книгу, віддати видавцю – і потім читати відгуки й отримувати кошти. Але такого ніколи вже не буде, на жаль. Ти маєш просувати це, іти до людей.
АЛЕ: усі ці танці з бубнами, бук-трейлери, презентації – це все впирається у текст.
Читання - інтимний процес. Коли людина читає, бук-трейлер уже не важливий. Поганий текст можна продати один раз. Але хороший текст не стане успішним, поки не вкладеш у нього.
Ти маєш писати те, в чому розбираєшся. Хай там що – писати те, що тобі цікаво і подобається, що б не читати і не писали інші. Коли почнеш загравати - читач це відчує, ти цього не приховаєш, і це шлях в нікуди. Якщо в тебе немає мурашок – їх не буде і у читача. Тоді ти не маєш жодних шансів.
Наступна книга Макса Кідрука – перша частина трилогії «Нові темні віки. Колонія», раніше була анонсована на осінь 2021 року. Однак автор заявив, що вирішив перенести видання, над яким усе ще працює, на 2022 рік.
Радіо Трек: НОВИНИ