Які мультики шкодять дітям: відповідь психолога
І як визначити цю шкідливість
Мультфільми-екшени (з бійками, переслідуваннями, вибухами) – не найкращі для дітей дошкільного віку. Особливо – без діалогів і з сюжетом, побудованим на зорових та звукових ефектах. Так вважає столичний психолог Катерина Гольцберг.
Щоб визначити, чи підходить дитині мультик, вона радить батькам
заплющити очі і послухати його звуки.
Якщо з них зрозуміло, про що сюжет, то такий дитині показувати можна.
Прикладами некорисних мультиків вона називає: «Оггі та кукарачі», «Маша та Ведмідь», «Ну, постривай», «Том і Джері».
Вони можуть сприяти появі у дітей тривоги через необхідність постійного стеження за екраном, бо інакше втратиш розуміння сюжету.
Та ще й у них показаний негатив: образи інших, нанесення шкоди, знущання.
Найкращі для дошкільнят, на думку психолога, мультфільми з діалогами, які сприяють вихованню позитивних рис. Це
з дитячим колективом, де показані різні характери героїв («Смішарики», «Щенячий патруль», «Мій маленький поні»);
з родиною і подіями у ній («Родина Адамсів», «Сімпсони»);
з персонажами, які діють і в сім’ї, і в колективі («Фіксики», «Лунтік»).
У мультиках важливо, щоб вони ще й давали нові знання, навчали корисному.
Приклад такого з української анімації -«Корисні підказки» (про правила безпеки, поведінки, адаптації в суспільстві). Із зарубіжної – мультфільми Уолта Діснея, які навчають дружбі, любові, сміливості, моральним цінностям («Клаус», «Душа», «Таємниця Коко» та інші).
Джерело: «Українська правда»
Радіо Трек: НОВИНИ