Як вибрати найкращий електровелосипед
Поради та нюанси
Найкращим буде той, який підходить для ваших потреб. Електровелосипеди насправді дуже різні, тому спочатку треба зрозуміти, які вони бувають.
Є дві великі групи електровелосипедів – “утилітарні” – для того, щоб їздити, та “спортивні”, які за своїми якостями, технологічністю та ціною схожі з болідами Формули-1. Не шокуйтеся їх цінами – люди, які купують електробайк за півмільйона, знають, навіщо вони це роблять. Якщо людина купить велосипед в інтернет-магазині Veliki, то зможе в повній міру оцінити всі переваги їзди на ньому.
99% покупців беруть велосипед, щоб просто пересуватися та економити. Ви ж напевно читали статтю “Скільки окупається електровелосипед та велосипед” і знаєте, що окупність буде від 100 до 200 днів використання. Тому розглянемо звичайний утилітарний бюджетний електровелосипед, а спорт залишимо наостанок. У будь-якому разі після цієї статті ви будете знати все про електровелосипеди.
Типи електровелосипедів
Велосипеди відрізняються за:
- розташуванням мотора
- типом управління тягою
- типом, ємністю та вольтажем акумулятора
- потужністю двигуна
- конструкцією (електровелосипед складний, триколісний електровелосипед тощо)
Розташування двигуна електровелосипеда
У реальному житті їх буває три:
- Кареточний електромотор – це дійсно найкращий вибір з точки зору технологічності. Мотор, який допомагає крутити вам педалі, розташований біля них. Баланс ваги, правильна робота коліс та амортизації, помірне навантаження на трансмісію та відчуття від їзди будуть найкращі. Є тільки один мінус – ціна. Найдешевший байк з кареточним двигуном, навіть електровелосипед українського виробництва, буде коштувати від 1000 доларів.
- Переднє мотор-колесо. Ми ще можемо заплющити очі на таке рішення на триколісних велосипедах, але загалом воно дуже погане. Шматочок бруду на асфальті або пісок – і колесо буде ковзати – прокрутиться і можна впасти. Також можна впасти, якщо сильно газонути. Ведуче переднє колесо, окрім втрати керованості, має ще один суттєвий недолік. Вилка просто не буде працювати – важке колесо не зможе швидко відпрацьовувати нерівності дороги, і знову ж таки велосипед втратить керованість.
- Заднє мотор-колесо. Це народний компроміс, його зазвичай рекомендують для дешевих електровелосипедів для звичайного пересування селом та містом. У вас буде правильна робота вилки і не буде втрати керованості, а ціна буде така ж, як і з переднім мотор-колесом – від 500 доларів.
Тип управління тягою
Їх три:
- Ручка “газу” (Throttle)
- Система допомоги педалюванню (Pedal Assist System)
- Комбіноване (Throttle + PAS)
Система допомоги педалюванню – дуже приємна, якщо ви розглядаєте велосипед не тільки як засіб пересування, але і як спосіб підтримання здорового способу життя або економії на спортзалі. Відчуття насправді дуже чудові – для того, щоб їхати, вам треба крутити педалі, але велосипед додає до ваших сил свої 100-300-500 ватт, тому ви відчуваєте, ніби ваші ноги стали “як у Шварценеггера”. Тобто, витрачаючи “свої” 50 ватт, отримуєте, наприклад, 550.
Ручка “газу” – акселератор – це зазвичай важіль на кермі – як газ на авто або мотоциклі. Це може бути корисним, якщо немає бажання або можливості крутити педалі.
Звичайно, найкраще мати обидві можливості – тому Throttle + PAS – найкращий вибір. Він дійсно гарний, тому що це навіть не здорожчує велосипед – велосипед з таким керуванням знову ж таки починається з 500 доларів.
Тип, ємність та вольтаж акумулятора електровелосипеда
Акумулятори на електробайках теоретично бувають свинцево-кислотні, літій-фосфатні та літій-іонні (Li-Ion), але на практиці на 2024 рік майже неможливо знайти щось, окрім Li-Ion – вони остаточно завоювали світ електровелосипедів.
Вольтаж – тут все просто, чим вищий, тим краще, але дорожче.
З ємністю теж все просто – більша ємність означає дорожче і важче, але більше пробіг. Обирайте за своїми фінансовими можливостями та потребами.
Потужність двигуна
Тут треба трішки подумати, оскільки ви вже знаєте, що двигуни можуть бути на мотор-колесі або у кареточному вузлі. Тому напряму порівнювати потужність можна тільки всередині однієї конструкції.
Зазвичай для кареточного мотора достатньо 250 ват, оскільки він повністю використовує систему передач велосипеда. А для заднього мотор-колеса краще обрати щось від 500 ват. Вам треба пам’ятати, що це вказується максимальна потужність. Двигун з максимальною потужністю у 500 ват може використовувати за потреби тільки 100 ват, щоб проїхати довше.
Який вибрати розмір велосипедних коліс
Це не характеристика електровелосипеда як такого, а характеристика будь-якого велосипеда. Тому будьте пильні, є дві великі групи електровелосипедів: електровелосипеди з нормальними колесами та зі “стрьомними”. Нормальні колеса – це як у звичайних велосипедів. Але останні роки китайці почали робити електровелосипеди з нестандартними розмірами коліс, наприклад 22х4 дюйми. Гуму для таких коліс в Україні майже неможливо знайти. Тому ми рекомендуємо брати стандартні колеса – 20”, 24” для складних сітібайків, 26”, 28” та 29” для звичайних електровелосипедів.
Як вибрати розмір рами велосипеда - гірського, жіночого, для дитини
Розмір рами обирається за зростом велосипедиста. Різниці між вибором розміру рами для велосипеда та електровелосипеда немає, тому користуйтеся таблицями розмірів для звичайних велосипедів. Складність задачі у тому, що велосипед розміру L від різних виробників та на різних розмірах коліс може бути як на зріст 175 см, так і на 190 см. У професійних веломагазинах існують фільтри, де такі речі враховані, тому вам достатньо ввести свій зріст, і система покаже вам велосипеди та електровелосипеди, які підходять саме для вас. Для дитячих велосипедів та ж сама історія – просто введіть зріст. Для зросту менше 130 см електровелосипедів зазвичай не роблять – це небезпечно для дитини.
Який електровелосипед краще купити для дорослих
Простий алгоритм вибору:
- Ввести фільтр за вашим зростом.
- Ввести фільтр за ціною – чим більше грошей маєте, тим кращий електровелосипед зможете купити.
- Поставити фільтр за стилем їзди: гірський, шосейний, міський… Електровелосипед для їзди по місту та електровелосипед для їзди по бездоріжжю можуть бути різними. Хоча, якщо берете електровелосипед для початківця – беріть гірський, він буде універсальний, дешевий та, можливо, навіть українського виробництва.
Спортивні електровелосипеди
А тепер коротко про велосипеди за 100-500 тисяч гривень та чому вони так коштують і навіщо їх купують. Але ж “за ті гроші можна купити мотоцикл та турбодизельний бус разом”.
Почати треба з того, що електрика тут не дуже впливає. Топові звичайні шосейні або гірські велосипеди теж коштують як стадо з 30 коней. Для того, щоб виграти перегони або просто отримати задоволення та безпеку при швидкості 100 км/год з гори, треба мати дуже міцний та при цьому легкий велосипед. Це взаємовиключні поняття, тому для того, щоб велосипед був міцним та легким одночасно – жертвують ціною.
Якщо ви поїдете кататись у гірський байк-парк, то економія на підйомнику буде суттєва, якщо у вас електричка. Або ви хочете кататися там, де підйомника немає, але перед спуском не хочете витрачати 4 години на підйом.
Окрім того, врахуйте, що купивши велосипед за 4000 доларів, ви його продасте теж не за 100, тому насправді витрата не така велика, як здається.
Також іноді є електровелосипеди, які є велосипедами суто юридично – по факту це легкі мотоцикли, для яких не треба мати права. Їх використовують як звичайні люди, так і поліція та військові. Вся ця спецтехніка не може коштувати дешево, так що зупиніться робити жартівливі тіктоки з цінами на топові електровелосипеди. Сучасний зручний електро велосипед з асортименту інтернет-магазину Veliki - можливість подорожувати та насолоджуватися швидкістю за розумною ціною.
*
Радіо Трек: НОВИНИ