Як вибрати найкращий електровелосипед

Поради та нюанси

Найкращим буде той, який підходить для ваших потреб. Електровелосипеди насправді дуже різні, тому спочатку треба зрозуміти, які вони бувають.

електровелосипед українського виробництва

Є дві великі групи електровелосипедів – “утилітарні” – для того, щоб їздити, та “спортивні”, які за своїми якостями, технологічністю та ціною схожі з болідами Формули-1. Не шокуйтеся їх цінами – люди, які купують електробайк за півмільйона, знають, навіщо вони це роблять. Якщо людина купить велосипед в інтернет-магазині Veliki, то зможе в повній міру оцінити всі переваги їзди на ньому.

99% покупців беруть велосипед, щоб просто пересуватися та економити. Ви ж напевно читали статтю “Скільки окупається електровелосипед та велосипед” і знаєте, що окупність буде від 100 до 200 днів використання. Тому розглянемо звичайний утилітарний бюджетний електровелосипед, а спорт залишимо наостанок. У будь-якому разі після цієї статті ви будете знати все про електровелосипеди.

Типи електровелосипедів

Велосипеди відрізняються за:

  • розташуванням мотора
  • типом управління тягою
  • типом, ємністю та вольтажем акумулятора
  • потужністю двигуна
  • конструкцією (електровелосипед складний, триколісний електровелосипед тощо)

Розташування двигуна електровелосипеда

двигун електровелосипеда розташування

У реальному житті їх буває три:

  1. Кареточний електромотор – це дійсно найкращий вибір з точки зору технологічності. Мотор, який допомагає крутити вам педалі, розташований біля них. Баланс ваги, правильна робота коліс та амортизації, помірне навантаження на трансмісію та відчуття від їзди будуть найкращі. Є тільки один мінус – ціна. Найдешевший байк з кареточним двигуном, навіть електровелосипед українського виробництва, буде коштувати від 1000 доларів.
  2. Переднє мотор-колесо. Ми ще можемо заплющити очі на таке рішення на триколісних велосипедах, але загалом воно дуже погане. Шматочок бруду на асфальті або пісок – і колесо буде ковзати – прокрутиться і можна впасти. Також можна впасти, якщо сильно газонути. Ведуче переднє колесо, окрім втрати керованості, має ще один суттєвий недолік. Вилка просто не буде працювати – важке колесо не зможе швидко відпрацьовувати нерівності дороги, і знову ж таки велосипед втратить керованість.
  3. Заднє мотор-колесо. Це народний компроміс, його зазвичай рекомендують для дешевих електровелосипедів для звичайного пересування селом та містом. У вас буде правильна робота вилки і не буде втрати керованості, а ціна буде така ж, як і з переднім мотор-колесом – від 500 доларів.

Тип управління тягою

Тип управління тягою електровелосипеда (Throttle + PAS)

Їх три:

  • Ручка “газу” (Throttle)
  • Система допомоги педалюванню (Pedal Assist System)
  • Комбіноване (Throttle + PAS)

Система допомоги педалюванню – дуже приємна, якщо ви розглядаєте велосипед не тільки як засіб пересування, але і як спосіб підтримання здорового способу життя або економії на спортзалі. Відчуття насправді дуже чудові – для того, щоб їхати, вам треба крутити педалі, але велосипед додає до ваших сил свої 100-300-500 ватт, тому ви відчуваєте, ніби ваші ноги стали “як у Шварценеггера”. Тобто, витрачаючи “свої” 50 ватт, отримуєте, наприклад, 550.

Ручка “газу” – акселератор – це зазвичай важіль на кермі – як газ на авто або мотоциклі. Це може бути корисним, якщо немає бажання або можливості крутити педалі.

Звичайно, найкраще мати обидві можливості – тому Throttle + PAS – найкращий вибір. Він дійсно гарний, тому що це навіть не здорожчує велосипед – велосипед з таким керуванням знову ж таки починається з 500 доларів.

Тип, ємність та вольтаж акумулятора електровелосипеда

акумулятор на електровелосипед

 

Акумулятори на електробайках теоретично бувають свинцево-кислотні, літій-фосфатні та літій-іонні (Li-Ion), але на практиці на 2024 рік майже неможливо знайти щось, окрім Li-Ion – вони остаточно завоювали світ електровелосипедів.

Вольтаж – тут все просто, чим вищий, тим краще, але дорожче.

З ємністю теж все просто – більша ємність означає дорожче і важче, але більше пробіг. Обирайте за своїми фінансовими можливостями та потребами.

Потужність двигуна

Тут треба трішки подумати, оскільки ви вже знаєте, що двигуни можуть бути на мотор-колесі або у кареточному вузлі. Тому напряму порівнювати потужність можна тільки всередині однієї конструкції.

Зазвичай для кареточного мотора достатньо 250 ват, оскільки він повністю використовує систему передач велосипеда. А для заднього мотор-колеса краще обрати щось від 500 ват. Вам треба пам’ятати, що це вказується максимальна потужність. Двигун з максимальною потужністю у 500 ват може використовувати за потреби тільки 100 ват, щоб проїхати довше.

Який вибрати розмір велосипедних коліс

як вибрати електровелосипед по діаметру колеса

Це не характеристика електровелосипеда як такого, а характеристика будь-якого велосипеда. Тому будьте пильні, є дві великі групи електровелосипедів: електровелосипеди з нормальними колесами та зі “стрьомними”. Нормальні колеса – це як у звичайних велосипедів. Але останні роки китайці почали робити електровелосипеди з нестандартними розмірами коліс, наприклад 22х4 дюйми. Гуму для таких коліс в Україні майже неможливо знайти. Тому ми рекомендуємо брати стандартні колеса – 20”, 24” для складних сітібайків, 26”, 28” та 29” для звичайних електровелосипедів.

Як вибрати розмір рами велосипеда - гірського, жіночого, для дитини

Розмір рами обирається за зростом велосипедиста. Різниці між вибором розміру рами для велосипеда та електровелосипеда немає, тому користуйтеся таблицями розмірів для звичайних велосипедів. Складність задачі у тому, що велосипед розміру L від різних виробників та на різних розмірах коліс може бути як на зріст 175 см, так і на 190 см. У професійних веломагазинах існують фільтри, де такі речі враховані, тому вам достатньо ввести свій зріст, і система покаже вам велосипеди та електровелосипеди, які підходять саме для вас. Для дитячих велосипедів та ж сама історія – просто введіть зріст. Для зросту менше 130 см електровелосипедів зазвичай не роблять – це небезпечно для дитини.

Який електровелосипед краще купити для дорослих

Простий алгоритм вибору:

  1. Ввести фільтр за вашим зростом.
  2. Ввести фільтр за ціною – чим більше грошей маєте, тим кращий електровелосипед зможете купити.
  3. Поставити фільтр за стилем їзди: гірський, шосейний, міський… Електровелосипед для їзди по місту та електровелосипед для їзди по бездоріжжю можуть бути різними. Хоча, якщо берете електровелосипед для початківця – беріть гірський, він буде універсальний, дешевий та, можливо, навіть українського виробництва.

Спортивні електровелосипеди

електровелосипед для дорослих

А тепер коротко про велосипеди за 100-500 тисяч гривень та чому вони так коштують і навіщо їх купують. Але ж “за ті гроші можна купити мотоцикл та турбодизельний бус разом”.

Почати треба з того, що електрика тут не дуже впливає. Топові звичайні шосейні або гірські велосипеди теж коштують як стадо з 30 коней. Для того, щоб виграти перегони або просто отримати задоволення та безпеку при швидкості 100 км/год з гори, треба мати дуже міцний та при цьому легкий велосипед. Це взаємовиключні поняття, тому для того, щоб велосипед був міцним та легким одночасно – жертвують ціною.

Якщо ви поїдете кататись у гірський байк-парк, то економія на підйомнику буде суттєва, якщо у вас електричка. Або ви хочете кататися там, де підйомника немає, але перед спуском не хочете витрачати 4 години на підйом.

Окрім того, врахуйте, що купивши велосипед за 4000 доларів, ви його продасте теж не за 100, тому насправді витрата не така велика, як здається.

Також іноді є електровелосипеди, які є велосипедами суто юридично – по факту це легкі мотоцикли, для яких не треба мати права. Їх використовують як звичайні люди, так і поліція та військові. Вся ця спецтехніка не може коштувати дешево, так що зупиніться робити жартівливі тіктоки з цінами на топові електровелосипеди. Сучасний зручний електро велосипед з асортименту інтернет-магазину Veliki - можливість подорожувати та насолоджуватися швидкістю за розумною ціною.

*

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Сергій Шевчук

Сергій Шевчук

Відкрити плей-лист

У Рівному знайшли посвідчення учасника бойових дій

У Рівному на зупинці 12 школа, знайшли посвідчення учасника бойових дій. Документ виданий, на ім'я Рогожніков Віктор Петрович. За деталями звертайтесь за номером: 099 92 60 612

У Рівному знайшли техпаспорт на прізвище Поліщук

У Рівному 1 листопада знайдено техпаспорт, в районі масив Київський. Документ виданий, на ім'я Поліщук Наталія Володимирівна. За деталями звертайтесь за номером: 096 118 5225

У Рівному знайшли посвідчення водія та документи

У Рівному на автовокзалі на вулиці Київській знайшли посвідчення водія і техпаспорти, на ім'я Валерія Володимировича Смикало. За деталями звертайтесь за номером: 067 64 57 603

Більше оголошень