Учені поставили крапку, чи потрібно тримати кришку унітазу закритою: дослідження всіх здивували

Про це мало хто знає

Про речі, які стосуються унітаза, зазвичай говорять мало. Це трохи табуйовані теми, які викликають сором чи зніяковілість. А дарма! Через це мало хто знає, чи треба завжди тримати унітаз закритим.

Ми всі звикли до того, що під час змивання кришку унітазу потрібно тримати закритою. Так шкідливі бактерії не піднімаються у повітря з дрібними краплями води.

Однак, останні дослідження вказали на нові деталі.

Вчені з Університету Колорадо представили відео, в якому наочно показали, як шлейф із мікрочастинок піднімається у повітря. Після такої демонстрації люди зрозуміли, наскільки мало вони помічають з того, що їх оточує. Швидкість польоту забруднених бактеріями з унітаза частинок води вразила уяву.

Адже вона становить 2 м/сек. Тобто після 8 секунд змивання у повітрі шлейф досягає висоти в 1,5 м.

У 2019 році вчені з Університетського коледжу Корка вирішили розмістити спеціальні датчики в громадському туалеті, які допомогли відстежити бризки забрудненої води. Тоді ж було зроблено висновок, що з опущеною кришкою кількість вологи під час змивання в середньому знижується на 50%.

Однак, водночас збільшується сам діаметр водяних частинок та концентрація бактерій в них.

Ба більше, ці бактерії на цілих 11 хв довше залишаються у повітрі, аніж під час змивання з відкритою кришкою.

Дослідники з Аризони також вирішили провести експеримент. Вони взяли кишкову паличку як бактерію-господаря і бактеріофаг MS2, а потім заправили цією сумішшю домашні та офісні туалети. Змивши воду, вони взяли зразки з різних точок на стінах, підлозі та самому унітазі через кілька хвилин. Потім експеримент повторили, але додатково додали у воду засіб для чищення сантехніки.

Результати виявилися непередбачуваними.

Незакритий громадський туалет був брудніший за домашній. Однак закрита кришка зовсім не врятувала сидіння унітазу від бактерій.

Потоком повітря вони вільно переміщувалися приміщенням.

Що ж тоді робити? Вчені кажуть, що справитися з проблемою допоможе чищення унітаза йоржиком з дезінфікуючим засобом. Це на 99,99% знижує рівень забруднення. Подібно працюють і ті засоби, які кріпляться на бортик унітаза.

А ще, якщо хтось в домі захворів, то чищення унітазу після кожного змивання є обов'язковим.

Річ у тім, що в повітря потрапляє шлейф не лише з кишковою паличкою, але й норовірусами та бактеріями, які викликають респіраторні захворювання, варто лише хворій людині зайти до туалету. Вони здатні надовго залишатися у повітрі, очікуючи, доки нова людина не вдихне їх.

Джерело: tsn

Юлія Вознюк

Пес знайшов гаманець із банківськими картками

На вулиці Григорія Сковороди собака знайшла гаманець із банківськими картками. Одна із карток зареєстрована на ім'я Марії Бекеш.

Знайдено паспорт на прізвище Василюта

Знайдено паспорт Василюти Аріни Миколаївни 2006 р-н. Документ можна забрати у чергового на першому поверсі Міськвиконкому, що на вулиці Соборній, 12а

Загублено документи Скібінський/Скібінська

Загублені документи, видані на ім'я та прізвище Микола Скібінський: студентський квиток, посвідчення водія, id картка. А також техпаспорт на мотоцикл, виданий на ім'я та прізвище Олена Скібінська.