Треба заправлятися бо подорожчає? На кордоні черги бензовозів: «Шукають російський дизель», - ЗМІ
«Буквально беруть аналізи», - каже Леушкін
На українському паливному ринку чергове «ЧП». Трейдери скаржаться, що більшість коридорів, якими в країну поставляються імпортний бензин та дизель, «зламалася».
Наприклад, на українсько-польському кордоні навіть порожні бензовози стоять у черзі по 12 днів лише на виїзд. У результаті, за словами власника мережі «Прайм» Дмитра Леушкіна, логістика «подовжилася» вдвічі:
- Раніше за місяць середньостатистичний бензовоз міг зробити чотири ходки, а тепер лише дві. Тобто щоб привезти такий самий обсяг палива, потрібно вдвічі більше машин. Але більшість компаній зайвих бензовозів немає. Тому суттєво впадуть обсяги поставок.
Як вважає Леушкін. на кордоні з Румунією розрахунковий час, який доведеться провести у черзі бензовозам, становить до 15 діб.
Є проблеми з доставкою палива також із Болгарії та Молдови.
- Весь південний напрямок зараз стоїть. У нас один бензовоз 4905-й у черзі, другий – майже 2000-й. Стоятимуть не менше 12 діб», - розповів нам комерційний директор мережі «БРСМ-Нафта» Олександр Мельничук.
Головна причина паливного колапсу, за його словами, це масові перевірки на митниці.
«Шукають російський дизель. Причому цікавлять навіть не документи на ресурс. Практично з усіх бензовозів беруть проби палива, потім чекають на результати, порівнюють їх із параметрами дизеля з РФ і якщо є попадання, всю партію гальмують - до країни вона не в'їжджає», - каже Мельничук.
За словами Леушкіна, з наступного тижня ситуація стане ще гіршою.
Із 17 жовтня набирають чинності зміни до Митного кодексу, які посилюють вимоги до документів на пальне. Зокрема, якщо зараз як джерело походження допускається формулювання «невідома країна», то вже з вівторка такий ресурс стане нев'їзним.
Мережа VST, бензовози якої заблокували на митниці, вже підвищила ціни на дизель одразу на 6 гривень. Ймовірно, що до неї приєднаються й інші АЗС. Дмитро Леушкін не відкидає і дефіциту палива.
Від Редакції:
Ми не раз чули, що українські сили оборони застосовують трофейну – російську зброю. Якщо йти за цією логікою, - чому не можна заливати в наші машини та танки російське дизельне пальне, якщо воно дешевше чи доступніше?
Радіо Трек: НОВИНИ