Скоро ми всі ходитимемо в одному й тому ж: мода більше нікому не потрібна (ФОТО)

Сильні світу цього задали невідворотний вектор розвитку суспільства

Змінювати вбрання більше не круто, круто ходити в одному й тому ж. Розлогу статтю з цього приводу опублікував журнал Фокус. Спробуємо коротко передати її зміст:

Люди не хочуть думати про одяг, вони прагнуть витрачати сили й час на більш доречні речі.

Нейрофізіологи підрахували, що протягом дня доросла людина робить від 10 тис. до 40 тис. виборів. Кожен із них — енерговитратна дія. Чим частіше ми їх робимо, тим швидше втомлюємося. Причому не важливо, наскільки це важливе й важке рішення.

Якщо раніше існували стереотипи, що це жінки біля шафи крутяться й не можуть обрати, що вдягнути, то на сьогодні серйозні наукові дослідження показують, що гендер тут ні до чого. Вибір вбрання — непросте завдання і для жінок, і для чоловіків, просто перші охочіше в цьому зізнаються.

Для кожної людини існує певна гранична кількість зважених розумних рішень, які він/вона в змозі ухвалити за одиницю часу.

Тобто, чим більше рішень вже ухвалені нами в цей день, тим менше шансів, що наступні вибори будуть зроблені з раціональних міркувань.

Та ж наука підрахувала, що офісний виконавчий персонал під час роботи розв'язує дрібні проблеми 300 разів на день, а у керівників рахунок йде на тисячі. Чим відповідальніша посада, тим частіше виникає ситуація вибору.

Ще шість років тому знамениті й успішні люди почали просувати ідею скорочення кількості повсякденних рішень.  

Яскравий приклад - Стів Джобс та Марк Цукерберг, які першими почали весь час ходити в одному й тому ж. Потому артдиректорка Нью-йоркського офісу міжнародного рекламного агентства Saatchi & Saatchi Матильда Каль розповіла ЗМІ, що з дня на день має однакові білі блузки та чорні штани.

Матильда Каль весь час ходить в одному й тому ж

Акторка, сценаристка і письменниця Еліс Грегорі пішла далі: в численних інтерв'ю вона говорила, що ходити щодня в одному й тому ж — ознака зрілості та стабільності. 

Еліс Грегорі знайшла найкращу для себе уніформу

Коли до компанії приєднався культовий режисер Крістофер Нолан, західний світ остаточно ухвалив нову соціальну парадигму щодо одягу.

Крістофер Нолан, якого вважають генієм сучасного кінематографу

Змінювати вбрання більше не круто, круто ходити в одному й тому ж.

Доклали зусиль й захисники природи, які постійно критикують fast fashion за шалені викиди СО₂ які продукує легка промисловість. І якщо для мешканців Західної Європи, США, Канади та Австралії - це вагомий аргумент на користь відмови від постійного оновлення одягу, то у країнах Азії наразі керуються іншими цінностями. 

В Азії одяг - це частина статусу людини. Україна в питанні гардеробу зависла десь між східним і західним підходом.

Експерти з продажів кажуть, що в Україні у 2021 році одяг купували навіть частіше, ніж у 2020-му, але пояснюють це прагненням компенсувати стрес та ізоляцію через локдаун. При цьому половина продажів припадає на базові речі, якраз ті, що відповідають принципу «кожен день в одному й тому ж».

До 70% українців, відчуваючи хиткий фінансовий стан, намагаються продемонструвати оточенню стабільність за допомогою нового одягу та аксесуарів, кажуть експерти.

- Однак у нас вже сформувалися кілька соціальних груп, для яких мода не має значення. 

 

Вони добре заробляють, багато подорожують, часто бувають в Європі та США, сприймають західні культурні орієнтири. Більшість з них щиро не розуміють, навіщо витрачати гроші на те, що не має практичного сенсу. Віддають перевагу одягу й взуттю без очевидних відомих ознак бренду, ніколи не демонструють розкручені логотипи. В їхньому колі - це моветон.

 

У багатьох великих компаніях вже стало нормою, що на співбесіду або робочу зустріч можна прийти в джинсах і футболці, - розповіла Фокусу психотерапевтка Олена Рихальська.

Як правило, це люди з досить щільним робочим графіком і насиченим соціальним життям. Їм просто шкода витрачати час та енергію на те, щоб стежити за модою і наслідувати її тенденції.

Раніше одяг вважався репутаційною інвестицією. Наразі ж настали часи, коли найбагатші та знамениті особистості, схоже, втратили інтерес до моди. Це не означає, що індустрія зникне вже завтра.

Однак власне поняття моди в одязі ставатиме все менш соціально виправданим, поки остаточно не зникне.

За матеріалами Фокус

Радіо ТРЕК у Telegram.
Viber: 063-734-106-4

Редакція

Знайдено цуценя

В районі Боярки  знайдено цуценя чорного окрасу з нашийником. Тому, хто загубив улюбленця, прохання телефонувати.    

Знайдено хаскі

Знайдено собаку породи  хаскі з нашийником. Тому, хто загубив улюбленця, прохання телефонувати.      

Знайдено посвідчення водія

Знайдено посвідчення водія на прізвище Ярошик Олександр.  

Більше оголошень