10 найпоширеніших способів обману в автосервісі
Найнадійніший варіант уникнути обману - це знайти майстра або автосервіс, якому ви довіряєте, а поки він не знайшовся - вивчіть наші поради
Обман №1: вписати в рахунок процедури, яких не було
Нарахувати зайвих робіт або запчастин, переконати клієнта в тому, що його проблема набагато масштабніша, ніж насправді.
Як боротися?
Якомога краще знати пристрій свого автомобіля і симптоми несправностей, задавати навідні запитання, і якщо майстер починає "плавати" - відмовлятися від ремонту.
Обман №2: дешеве замість дорогого
Це один з найпопулярніших варіантів. Практикується всюди - від гаража до дилерського центру. Вам кажуть що, поставлять "оригінал" (і навіть покладуть в багажник упаковку від оригінальної деталі), а в автомобіль встановлять добре відмите б/у в стані трохи краще вашого. Різниця у вартості запчастин може становити 10 разів і більше.
Як боротися?
Моніторити ціни на запчастини, розуміти, на яких деталях і матеріалах можливо таке шахрайство, і займатися їх закупівлею самостійно. Має сенс також дізнатися, в якому саме випадках необхідні оригінал, а в якому можна обійтися ліцензійною запчастиною - вам це допоможе заощадити та зменшить простір для маневру.
Обман №3: віддати на аутсорс
Практикується в дилерських сервісах і великих автоцентрах - головне, щоб у сервісу був якомога дорожчий фасад і висока вартість нормо-години.
Автомайстерня приймає в ремонт дорогий автомобіль з серйозною проблемою. Клієнт підписує замовлення-наряд, їде, після чого ... автомобіль вантажить на евакуатор і відправляють в набагато дешевшу майстерню.
Як боротися?
Якщо вашо автомобіль чекають масштабні роботи і машину доведеться залишати в сервісі надовго, намагайтеся контролювати етапи ремонту під будь-якими пристойними приводами:
"Забули в салоні зарядки для планшета, через півгодини заїде, забере"
«Веду свій блог, і мені потрібні фото етапів ремонту»
«Хочу поспілкуватися з майстром з приводу використання нового антикорозійного грунту» ...
Зрештою, це ваш автомобіль, і ви маєте право в будь-який момент дізнатися про його стан і особисто переконатися в тому, що все добре.
Обман №4: ремонт замість заміни
Теж характерний для великих дорогих сервісів, які люблять говорити «Ми автомати (супорти, приводи, мости, стійки, кермові рейки, стартери, генератори - потрібне підкреслити) не перебираэмо, тільки заміна!
«Не перебирає» не означає «не вміє перебирати» це вже точно. І якщо вигода буде досить істотною, то такий варіант цілком можливий.
Як боротися?
По можливості знати, які запчастини можливо відновити, а які ні, яка різниця в цінах - і при найменших сумнівах питати майстрів, чому вони не пропонують ремонт
Обман №5: економія на сірниках
Чи помітите ви, що вам трохи недолили масла? Правда, зовсім небагато: навіть риску мінімального рівня закриває! Або замість двох шарів лаку поклали один? Або що антифриз розбавили водою? Навряд чи, принаймні, поки масло раптово не скінчиться, лак при полірування не протреться до «бази», а замерзлий антифриз не зламає помпу.
Як боротися?
Якщо з маслом все зрозуміло (перевіряти рівень і просити долити), то з іншими тільки над душею стояти і спостерігати і процес ремонту детально, і то не завжди допомагає. Обов'язково поміняти сервіс, якщо такий обман розкриється.
Обман №6: 40 + 40 = 140
Просто вписати в замовлення-наряд роботи, які не проводилися, запчастини, які не використовувалися, написати дві однакових по суті роботи різними словами або істотно збільшити кількість якихось дрібних витратних матеріалів в надії на неуважність клієнта. Обман найпростіший, але працює до цих пір.
Як боротися?
Уважно вивчати документи. І знову ж таки - постійно прокачувати свої знання в області авторемонту, знати технології і значення термінів ... А то доведеться довго платити «за краскопульт, тому що він одноразовий» та інші подібні дурниці.
Обман №7: не називати підсумкову суму відразу
Найдавніший виверт, на який досі ведуться автомобілісти будь-якого рівня: сказати одну суму, але з приставкою "від", а при розрахунках - раптово з'ясується, що ремонт буде коштувати в ... 2, 3, 10 разів більше! Особливої пікантності набуває при великих ремонтах або коли автомобіль вже розібрано і зібрати всі "як було" теж вартує (за версією сервісу) неадекватних грошей.
Як боротися?
Кошторис "Добре, від 2000 і до ...?" Дізнаватися, в залежності від чого може вирости. Крім того, список робіт і ціни бажано підтверджувати хоч якось письмово - наприклад, в SMS або месенджері.
У офіційних дилерів стовідсотковий варіант застрахуватися від подібних неприємностей всього один. Він дієвий, але дуже незручний ні для сервісу, ні для клієнта.
Потрібно просто поставити в замовлення-наряді галочку або окремо написати пункт "Узгодження допработ тільки при особистій присутності під підпис". В цьому випадку вам доведеться або сидіти і чекати, поки зроблять вашу машину, або з будь-якого дзвінку зриватися в сервіс і погоджувати додаткові витрати.
Обман №8: допомога викрадачам
Це вже не просто обман, а справжнісінький кримінальний злочин. Співробітники автосервісу - це люди, які мають доступ до сигналізації, ключів, документів. Зробити необхідні копії, поставити «жучок», блокуючий сигналку, простіше, ніж ви собі можете уявити. З усіма наслідками, що випливають ...
Як боротися?
Не купувати викрадають моделі і намагатися уникати сервісів з сумнівною репутацією. Якщо все-таки довелося заїхати для екстреного ремонту в «гараж-монтаж», то не варто світити документами, краще не показувати всіх «секреток» і постаратися обмежити доступ до ключів. До речі, це ж стосується не тільки сервісів, а й автомийок, шиномонтажів і т.д.
Обман №9: було ваше - стало наше
Поширений у дилерів, хоча іноді зустрічається і на звичайних сервісах: скрутити у клієнта нову запчастину, а йому поставити стару. Як варіант - списати по гарантії цілком справний агрегат, клієнтові поставити новий, а знятий - продати. Або взагалі нічого не чіпати - тут вже як вийде викрутитися.
Як боротися?
Стежити за ремонтом, уважно оглядати змінені деталі, вимагати покласти старі деталі в багажник разом з упаковками від нових. У випадку з гарантійним шахрайством (якщо ви його тим чи іншим чином виявили) - вам вирішувати, чи варто взагалі звертати на це увагу.
Обман №10: операція «Імітація»
Варіант попередньої схеми - замість цілком справної запчастини вам ставлять таку ж, тільки в стані «ось-ось зламається», причому зробити це можна так, що комар носа не підточить!
Як боротися?
В першу чергу - уважно стежити за процесом ремонту (звичайно, з розумінням того, навіщо і чому робиться та чи інша операція, без цього вам на блакитному оці поміняють півмашини, а ви і оком не моргнете). Але найкраще, звичайно, пошукати чесний сервіс.
Джерело: avtomir.ua
Радіо Трек: НОВИНИ