Не відміняйте бронювання в оборонпромі: згадайте – як загинув Блюмлейн (ФОТО)
І за що?
Юрій Касьянов – воїн, волонтер і розробник далекосяжних БПЛА – людина широко обдарована і небайдужа: з 2014 р. він на Війні.
Днями Юрій запитав:
«Час від часу хочеться диктатури, хунти, масових розстрілів без суду і слідства, посадження на кіл та гільйотини.
Це взагалі нормально?...»
Свіжий допис Касьянова – далі:
7 червня 1942 року в Британії розбився бомбардувальник «Галіфакс».
Усі, хто перебував на його борту, загинули. Подробиці льотної події та результати розслідування були засекречені до 1977 року.
Одним із загиблих був Алан Блюмлейн – великий британський фізик, електронщик, винахідник.
Він перебував на борту бомбардувальника як розробник і випробувач новітнього бомбардувального радіолокатора H2S.
Створення цього радара мало тоді першорядне значення, роботи велися день і ніч, їхній хід особисто контролював прем'єр-міністр Вінстон Черчилль.
Він же і розпорядився суворо засекретити причини катастрофи, щоб запобігти витоку інформації.
Алан Блюмлейн був автором 128 ключових винаходів у галузі оброблення звуку, стереозвуку, телебачення, радіолокації, схемотехніки, оброблення відеосигналів тощо.
Багатьма його напрацюваннями і технологіями ми і зараз активно користуємося.
Радар H2S став революційним на той момент приладом, що давав змогу бомбардувальникам упевнено летіти до цілі, знаходити цілі та проводити результативні атаки в умовах ночі та повної хмарності.
Уперше радар було використано для нальоту на Гамбург у ніч із 30 на 31 січня 1943 року.
У роки Другої світової війни Черчилль хвалився, що цього разу (порівняно з Першою світовою, в якій він теж брав участь) йому вдалося зібрати цілу дивізію вчених, які займалися створенням локаторів, ракет, шифрувальних машин (і дешифрувальних машин), засобів зв'язку, навігації, тощо.
Одним із них, найяскравішим, був Алан Блюмлейн.
А в Україні на третьому році великої війни призупиняють бронювання працівників оборонних підприємств. Усі йдуть на фронт.
Не думаю, що, якби Алан Блюмлейн загинув не на борту бомбардувальника, випробовуючи новітній радар, а в окопі, як простий стрілець, це б прискорило перемогу над фашизмом.
Навпаки.
Радіо Трек: НОВИНИ