Юрій Рибчинський їде до Рівного на «Білу ворону». Ми знаємо – чому.

Дещо про магію Театру, народну Свободу та привабливість Зла

У п'тницю,11 грудня, Академічний Театр у Рівному презентував рок-перу «Біла ворона». Сьогодні її даватимуть утретє. Щомісяця планується три-чотири постановки, усі квитки розкуплено до лютого і вже напевно частково й на березень. Розголос величезний, до Рівного їде заінтригований Рибчинський. Його глядачі театру побачать у січні. Ми скажемо коли. Допоки ж деякі загальні враження про цю непересічну театральну подію -- нашу "Білу ворону, яка загрожує навіть викликати міжнародний театральний скандал. Мюзикл у нас вийшов реально на рівні постановок Бродвею.
[media=51220]

Дехто, їх мало, але дехто говорить, що "нашим трохи не вистачає голосів". Це не так, всього нашим -- вистачає. До речі, і на Бродвеї, коли актори співають, танцюючи, стрибаючи, бігаючи чи б’ючись, то їх голоси звучать не так гарно як на DVD. Але нікого з публіки це не заскочує. Бо на виставу приходять не за голосами (не тільки за голосами, які у наших -- дуже хороші), на виставу приходять – за дійством!
[media=51226]

Театральне дійство включає і музику, і текст; і шепотіння й крики; і хореографію і монументальність сцен; і візуальний ряд, і різноманітні спецефекти. Таке Дійство, коли воно є, а в Рівному воно -- є, неможливо до кінця пояснити, бо в ньому завжди живе Драйв і Магія – театру. Коли енергія сцени передається залу, а від зали – назад до акторів. Коли публіка, вп’явшись у поручні, тамує подих, чи відкриває роти, стулює вуста чи починає плакати і кричати, переживаючи катарсис, а актори вже й самі не до кінця розуміють, що відбувається з ними, але безперечно отримують – кайф.

Після фінальної сцени «Білої ворони», коли дія закінчилася і завіса впала, я особисто відчув, що не хочу ні вставати, ні аплодувати, ні будь-що вигукувати. Хотілося тиші і самоти. Але довкола вже стояли люди, і їх оплески переростали в овації. Завіса піднялася… Те, що почалося далі, змусило мене піднятися теж.

Уявіть собі сцену, яка постійно обертається по колу. Уявіть собі акторів, які постійно рухаються і одночасно – стоять.

Саме так – вони рухаються з усіх точок одночасно, під музику і барабани. Виходять на діагональні помости і перетинають діагональ. Сцена, тим часом, не зупиняється,  а постійно рухаючись, обертається довкола своєї осі. Актори виходять на її окружність і … застигають. Одні застигають, а інші йдуть; одні вже зникають в глибині, а інші тільки заходять на сцену, перетинають її і застигають на її краю. А сцена обертається і це поєднання руху і статики…

Це було сильно. Режисер, фактично, зробив ще одну кульмінацію в спектаклі. Зі "звичайного" представлення акторів. Далі вже ніщо не заважало мені стояти, плескати у долоні та вигукувати «Браво!»

КУРАЖ

Творці «Білої ворони» у Рівному очевидно спіймали кураж. Інакше не пояснити ту кількість різноманітних знахідок та рішень, якими переповнена вистава. Їх на порядок більше, ніж ви звичайно звикли бачити у п’єсі.  Очевидно, що Режисер отримав повну свободу, але виглядає, що долучилися і творили всі разом. Творили на якомусь дивовижному піднесенні, але дуже важливо, що трупа, відчувши цей кураж, не дала йому заволодіти собою. І тут, безперечно, треба знову віддати належне Режисеру, який усе це так вдало закрутив і організував.
[media=51228]

РАМПА

Навряд чи Ви коли бачили виставу, де б так активно одну із ролей грала – Рампа. Театральна рампа, на якій висять прожектори і ліхтарі. У «Білій Вороні» ви це побачите неодноразово, в кульмінаційній сцені рампа, фактично, стає – Богом… При цьому -- немає надміру: все зроблено дуже виразно, сильно і органічно.
[media=51223]

Окремої відзнаки заслуговує технічне забезпечення вистави. Проекція зображень на екран в глибині сцени, використання риштувань; постійний рух сцени і при цьому – надійна робота мікрофонів, усього іншого обладнання: світлового, димового, звукового. Усе це показує – надзвичайно високий рівень професійності та взаємодії. (Що, знову-таки, дозволяє нам говорити про "Бродвей"). І це при тому, що в глибині сцени ще ж постійно грає живий Оркестр та співає повноцінний великий Хор.

ОРКЕСТР

Про це варто сказати окремо: за всі роки постановок «Білої Ворони» саме у нас, в Рівному, цю рок-оперу ВПЕРШЕ поставили вживу – з професійним живим оркестром, а не зі співом під фонограму. Ні у Львові, ні в Києві, ні в Криму, ніде раніше ніхто не спромігся поставити цю рок-оперу ось так повноцінно – з оркестром, хором і музикантами. Насправді, це величезне досягнення нашого академічного театру, нашого оркестру і Диригента. Досягнення, яке, навряд чи хтось зможе скоро повторити.
[media=51230]

Саме з оркестром пов’язане ще одне дуже сильне режисерське рішення – витягти музикантів з оркестрової ями й розташувати їх у глибині сцени. Це «несподівано» дозволило заповнити й оживити усю фактуру сценічного простору: і по вертикалі, і по ширині та глибині. Фотографії, зроблені зблизька, цього, можливо, не передають, але, якщо дивитися з зали, то перед глядачем постійно постають масштабні "живописні" полотна. Зі своєю внутрішньою композицією, енергією, логікою та кольоровим вирішенням. Періодично Диявол (у червоному) чи Жанна (у білому), чи Війна (червоно-чорна) піднімаються до Диригента. Виникає невелика додаткова пляма десь в глибині сцени. Але іноді саме ця пляма й вирішує – все.

Хореографічні та пластичні рішення у цьому спектаклі взагалі – знамениті. Індивідуальні та групові. Виглядає, що Хореограф, так само, як і режисер, не лише мав власне бачення (часто надзвичайно несподіване), але й дав змогу акторам показати себе і все, на що вони здатні.

Актори ж показали вищий клас. І в лазінні по риштуванню, і в акробатиці, і в танцях, і в співі, і в грі. Грали дуже добре, усі. Навіть у невеликих ролях кожен відпрацьовує якісно, виразно, на повну. І, коли правда, що свого піку будь-яка вистава набирає лише після 10-15-ої постановки, то залишається тільки гадати – що ж побачать глядачі у березні-квітні.
[media=51219]

До речі, це головне, чим відрізняється наш Театр від театрів Бродвею. У Нью-Йорку квиток на постановку нашого рівня коштував би 100 доларів. Не менше. І виставу цю давали б безперервно щодня упродовж кількох місяців. Або кількох років. Допоки б на неї йшли люди.
{{8))

У Рівному цінова політика значно гуманніша, але й «Білу ворону» даватимуть не щодня. Як і «Поліанну» – ще один сюрприз цього театрального сезону, який дозволяє київським метрам стверджувати, що на сьогодні «театральна столиця України знаходиться – у Рівному».
[media=51213]

НА КОНЯ

У нашій «Білій вороні» є камуфляжі та прямі алюзії на ситуацію в Україні, однак, усе це зроблено майстерно, без перебору. Алюзії ці кожен може читати по-своєму. Мені найбільше сподобався «народ», який спочатку є «натовпом», але, дякуючи Жанні, починає вигукувати, що «Свобода робить із натовпу – народ». Так от саме цей звільнений «народ» і запихає далі Жану д’Арк на ешафот. Біснуючись, як несамовитий.
[media=51217]

Ну, і кілька слів про подружній дует Ніколаєвих. Нам то здається, що ми кращі за інших, і ніколи б так із Жанною не вчинили. Але ще Шопенґавр зауважив, що у виставах негативні персонажі людям западають в душу (і насправді – подобаються) значно більше, ніж герої позитивні.
[media=51229]

У «Білій вороні» позитивний герой один – Жанна. Негативних багато, але мені, як і всім, найбільше сподобалися неймовірний Блазень/Диявол та феєрична Війна. Припускаю, що Ніна воліла б зіграти Жанну, але Режисер ухвалив правильно, і Ігоря теж його роль розкрила надзвичайно сильно.

Одним словом, усі молодці. Усім -- приємного перегляду.

М. Кульчинський

PS


Стосовно ж Юрія Рибчинського, то його приїзд до Рівного очікується на 24-те січня. Того дня глядачі вистави зможуть почути думку Метра про постановку у Рівному -- особисто.

[media=51454]

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Микола Кульчинський

Микола Кульчинський

Відкрити плей-лист

Загублене службове посвідчення прокурора

Загублене службове посвідчення прокурора видане на імʼя Ваколюк Юлії Олександрівни. Прошу вважати недійсним.

Загублено рюкзак із документами

Загублено рюкзак золотистого кольору на зупинці біля Сільпо біля автовокзалу. В ньому  документи, на прізвище Годунко, гроші та дитячі речі. Якщо хтось знайшов, повідомте за номером 0978401501.

Знайдено паспорт у Рівному

Вчора на проспекті Миру на переході біля "Фокстроту" було знайдено пластиковий паспорт України, на ім'я Мікаберідзе Максим Максимович 05.04. 2006 р.н, харківська прописка. Звертатись за телефоном 0979764361 - Богдан

Більше оголошень