Як поскаржитися на порушення «Закону про мову» так, щоб це подіяло

Розповів омбудсмен

Громадяни часто скаржаться на порушення  Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», так званого «закону про мову», але іноді роблять це неправильно, тому скарга не діє.

Найчастіше у скарзі вказано недостатньо інформації, щоб мовний омбудсмен зміг на неї відреагувати. 

Через це уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів, яку саме інформацію повинна містити така скарга. 

- На жаль, значна частина з них (скарг), що надходять електронною поштою, не містить достатньої для належного реагування інформації. Відсутність у зверненні даних про особу заявника, як того вимагає Закон, унеможливлює розгляд власне як звернення чи скарги, – наголошує омбудсмен.

Крім того, часто немає відомостей про особу порушника, отже, з ним неможливо зв'язатися, і відповідно, застосувати санкції, передбачені законом.

У зверненнях найкраще вказувати найменування юридичної або фізичної особи-підприємця, які порушили закон.

Щоб скарга швидко і якісно спрацювала, в ній повинні бути такі дані:

  • прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи;
  • суть скарги: який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою та яким чином порушив закон про мову;
  • письмова скарга має бути підписана заявником із зазначенням дати (підпис в електронному зверненні не обов'язковий);
  • електронна скарга має містити електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним (телефон, соцмережі, месенджери тощо).

Важливо: у зверненні мають бути докази - про аудіо-, відеофайли,  письмові свідчення очевидців тощо.

Скаргу можна подати впродовж 6 місяців після того, як ви стали свідком порушення, але не пізніше.

Нагадуємо, повідомити про порушення Закону можна на електронну скриньку: lyst@mova-ombudsman.gov.ua

Джерело: Українська Правда. Життя

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook