Що треба знати, щоб швидко продати квартиру у 2024 році
Детальна інструкція
Попри війну в Україні активно працює ринок нерухомості – люди продають і купують житло. Комусь вдається швидко реалізувати угоду, а хтось продає об’єкт вже тривалий час.
Сайт Finance.ua зібрав актуальну інформацію щодо продажу нерухомості на 2024 рік і склав план, який треба виконати. Аби продати житло.
Основні етапи продажу нерухомості
- Оновіть усі необхідні дозвільні документи
Перевірте відсутність обтяжень на майно або інших юридичних перешкод.
Виставляючи ціну на своє помешкання, враховуйте такі фактори, як розташування, стан об'єкта, ринкові тенденції тощо. Дослідіть ціни схожих об'єктів.
- Підготовка житла
Звільніть житло від особистих речей, бо вони заважатимуть покупцю уявити цей простір як свій власний. Проведіть косметичний ремонт, очистіть житло для поліпшення зовнішнього вигляду.
- Якісні фото і оголошення
Використовуйте різні інтернет-платформи та дошки оголошень, профільні групи в соцмережах. Також розгляньте можливості вивісити оголошення в місцях з великим потоком людей. Коли будете проводити покази житла, стежте за відгуками та запитаннями потенційних покупців.
- Переговори й укладання угоди
Необхідно укладати угоду з точністю до вимог законодавства України та дотримуватися рекомендацій юристів і нотаріусів, які беруть участь у її проведенні. Такий підхід гарантує успішний результат як для продавця, так і для покупця.
У сфері договорів купівлі-продажу нерухомості виділяють два типи: попередній і основний. Оплата (як авансова, так і повна) може проводитися готівковою або безготівковою формою при укладанні угоди між фізичними особами.
Які документи потрібні для продажу нерухомості
Збір пакета документів до угоди може тривати навіть місяць. Тож важливо подбати про це заздалегідь. Власник житла має підготувати наступний пакет документів на продаж нерухомості:
- Паспорт та ідентифікаційний код продавця (чи уповноваженого представника),
- якщо в шлюбі – свідоцтво про шлюб та заява-згода на продаж нерухомості від іншого подружжя, завірена нотаріально; свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про смерть чоловіка/дружини (за відповідних обставин);
- шлюбний контракт, якщо є;
- свідоцтва про народження дітей, паспорт з 14 років, ідентифікаційний код (з народження), якщо діти виступають стороною у договорі;
- також важливо, щоб в паспорті старого зразка були вклеєні всі фотографії.
- Витяг з реєстру територіальної громади/раніше Довідка про реєстрацію місця проживання (довідка необхідна для перевірки відсутності прав малолітніх та неповнолітніх дітей, недієздатних чи обмежено дієздатних осіб на користування відчужуваними житловим будинком, квартирою, кімнатою або їх частиною).
- Технічний паспорт на об’єкт.
- Документ, що підтверджує право власності (свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу, міни, дарування, рішення суду, свідоцтво про право на спадщину тощо).
- Витяг з державного реєстру прав на нерухомість.
- Звіт про оцінку майна, можна замовити онлайн або замовити в оцінювача, вона діє 6 місяців.
- Довідку про зареєстрованих у помешканні (довідка про склад сім'ї станом на відповідну дату), яку оформлюють в ЦНАПі або у нотаріуса.
- Виписка про відсутність боргів за комунальні послуги (безпосередньо звернутись до виконавця комунальних послуг, за всіма наявними особовими рахунками).
- Документи на землю, в разі продажу приватного будинку (акт на землю із зазначенням кадастрового номера).
- Якщо декілька власників житла – будуть потрібні документи та згода на продаж від усіх співвласників.
Радіо Трек: НОВИНИ