Потрапив до «Чорного списку»: за який переказ, рахунок у банку можуть заблокувати
На розгляд скарги піде близько двох місяців
Рахунок українця у «Монобанку» заблокували за переказ із криптовалютної біржі Binance. При цьому на розгляд скарги піде близько двох місяців.
Про це клієнт банку написав на спеціалізованому форумі «Мінфін».
— За рік використання три блокування. Минулого разу розблокували швидко після надання скриншотів з Binance, однак був урізаний місячний ліміт на зарахування і, я так розумію, потрапив до якогось чорного списку їхнього штучного інтелекту, – йдеться у скарзі.
У «Монобанку» зазначають: на вимогу НБУ вони зобов'язані перевіряти всі перекази клієнтів. У результаті їм доводиться блокувати окремі операції.
— Повірте, ми самі не любимо бюрократію, при цьому на вимогу НБУ банки перевіряють усі платежі, які зараховуються на рахунки клієнтам.
Колеги перевіряють і нададуть інформацію, як тільки вона з'явиться, – кажуть у «Монобанку».
Як перевіряють українців
Кожен банк має знати свого клієнта. Під час оформлення рахунку клієнт заповнює анкету: вказує своє майнове становище, розмір зарплати, додаткові доходи тощо. Потім діє ризикоорієнтований підхід. Обов'язково повинні перевіряти:
- операції з перевищенням суми 400 тис. грн;
- операції з громадськими діячами (депутатами всіх рівнів, чиновниками);
- фізосіб-підприємців («ФОП»), які зареєстровані за останні три місяці;
- тих, хто часто робить перекази за кордоном, обмінює банкноти.
Проте запідозрити порушення та заблокувати можуть практично будь-який переказ. Якщо зарплата клієнта, наприклад, становить 10 тис. грн на місяць, а він щодня переказує (або отримує) тисячі гривень, банк може вважати такі операції сумнівними.
Радіо Трек: НОВИНИ