На українців чекає дві «ломки»: чим небезпечне перенесення святкування Різдва?

Свою думку з цього приводу висловила блогерка Наталя Гром

Багато кому вона здасться  слушною, не менша кількість читачів її роздуми критикують.

Представляємо їх до вашої уваги практично без змін, аби і ви мали можливість сформувати власну думку.

На сторінках видання Львівська Мануфактура новин Наталя зазначила:

я перша ЗА перехід на новий календар у церковному житті. Але за однієї умови – новий календар має бути спільним для УГКЦ і ПЦУ. 

Блогерка продовжила про «нові» календарі, яких є два.

Григоріанський, яким користується католицька церква, і новоюліанський, яким користуються православні церкви.

В чому різниця?

В тому, що найважливіше свято – Воскресіння Христове – вони святкують по-різному. 

Тобто, православні спільно з католиками святкують Різдво (25 грудня), Михаїла (8 листопада), Миколая (6 грудня), Водохреща (6 січня), Покрови (1 жовтня) і всі інші нерухомі свята. 

 Але Пасху і всі рухомі свята, як-от Вербна неділя, Вознесіння, Зелені свята, Великий Піст, вони обчислюють за старим календарем. 

Що на практиці це означає для нас, українців на думку Наталі Гром

А те, що можлива ситуація, коли УГКЦ переходить на новий григоріанський календар, як і весь католицький світ, а ПЦУ – на новоюліанський, як більшість православних. 

Тоді може бути так, що у десь ми вже святитимемо паски, а десь ще 5 тижнів поститимуться.

А як бути тим громадам, які служать поперемінно в одній церкві? Зранку знімати плащаницю, замінювати все облачення у церкві на світле, служити святкову Літургію, а опісля – знов виставляти плащаницю і замінювати все облачення на пісне? А як з весіллями і забавами? Православні не приходитимуть до сусідів на святкові гостини? Чи приходитимуть, але ніц не попробують, бо в них ще піст?

 

Який вихід? Їх може бути декілька 

Ситуація 1. Патріарх УГКЦ Святослав приходить до Митрополита ПЦУ Епіфанія і каже:

Слухай, друже, щоб ми й надалі все святкували спільно, наша церква може перейти на Новоюліанський календар. Хоч ми є частиною Католицької спільноти, однак не будемо спільно з Папою Римським святкувати Великдень, зате святкуватимемо спільно з вами.

Відбудеться «перша ломка» в усталеному богослужбовому житті церкви. Але зрештою здоровий глузд візьме гору і православні, живучи за новим календарем, і Пасху будуть обчислювати теж за ним.

Тоді українців очікує «друга ломка» усталеного богослужбового життя. 

Ситуація 2. Щоб не травмувати двічі наш народ, Митрополит ПЦУ Епіфаній приходить до Патріарха Константинопольського Варфоломія і каже:

Ваше Блаженство! Для мене найважливіше – інтереси українців, і для того, щоб вони разом з братами-католиками жили за спільним календарем, я вирішив перейти на григоріанський календар.

А доки у нас між УГКЦ та ПЦУ не буде прописаний механізм переходу на СПІЛЬНИЙ новий календар, треба не вимагати, а молитися у цьому намірі, готувати себе і всіх близьких, особливо старших, до того, що цей перехід потрібен і зрештою відбудеться, та ставити на порядок денний питання «екуменічних календарних комісій», а не «Різдва 25 грудня».

Завершує Наталя свій допис словами:

P.S. Ледь не забула про аргумент «Геть від москви». Моя позиція проста: якщо вони святкують щось-там у певні дати, мене це абсолютно не цікавить. Якщо якість їхні свята співпадають із нашими – це їхні проблеми. 

Блогерка каже, що для неї «Геть від москви» – це не стати такими як вони: самозакоханими самовпевненими наглими хамами, які забезпечують інтереси своєї держави ціною інших, церква яких самоусунулася від моральної оцінки будь-яких війн, розв’язаних їхнім царьком, а головний храм, названий в народі «храмом-кольору-хакі», більше нагадує капище давньоримського бога війни Марса, а не Ісуса Христа.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook