На українців чекає дві «ломки»: чим небезпечне перенесення святкування Різдва?
Свою думку з цього приводу висловила блогерка Наталя Гром
Багато кому вона здасться слушною, не менша кількість читачів її роздуми критикують.
Представляємо їх до вашої уваги практично без змін, аби і ви мали можливість сформувати власну думку.
На сторінках видання Львівська Мануфактура новин Наталя зазначила:
я перша ЗА перехід на новий календар у церковному житті. Але за однієї умови – новий календар має бути спільним для УГКЦ і ПЦУ.
Блогерка продовжила про «нові» календарі, яких є два.
Григоріанський, яким користується католицька церква, і новоюліанський, яким користуються православні церкви.
В чому різниця?
В тому, що найважливіше свято – Воскресіння Христове – вони святкують по-різному.
Тобто, православні спільно з католиками святкують Різдво (25 грудня), Михаїла (8 листопада), Миколая (6 грудня), Водохреща (6 січня), Покрови (1 жовтня) і всі інші нерухомі свята.
Але Пасху і всі рухомі свята, як-от Вербна неділя, Вознесіння, Зелені свята, Великий Піст, вони обчислюють за старим календарем.
Що на практиці це означає для нас, українців на думку Наталі Гром
А те, що можлива ситуація, коли УГКЦ переходить на новий григоріанський календар, як і весь католицький світ, а ПЦУ – на новоюліанський, як більшість православних.
Тоді може бути так, що у десь ми вже святитимемо паски, а десь ще 5 тижнів поститимуться.
А як бути тим громадам, які служать поперемінно в одній церкві? Зранку знімати плащаницю, замінювати все облачення у церкві на світле, служити святкову Літургію, а опісля – знов виставляти плащаницю і замінювати все облачення на пісне? А як з весіллями і забавами? Православні не приходитимуть до сусідів на святкові гостини? Чи приходитимуть, але ніц не попробують, бо в них ще піст?
Який вихід? Їх може бути декілька
Ситуація 1. Патріарх УГКЦ Святослав приходить до Митрополита ПЦУ Епіфанія і каже:
Слухай, друже, щоб ми й надалі все святкували спільно, наша церква може перейти на Новоюліанський календар. Хоч ми є частиною Католицької спільноти, однак не будемо спільно з Папою Римським святкувати Великдень, зате святкуватимемо спільно з вами.
Відбудеться «перша ломка» в усталеному богослужбовому житті церкви. Але зрештою здоровий глузд візьме гору і православні, живучи за новим календарем, і Пасху будуть обчислювати теж за ним.
Тоді українців очікує «друга ломка» усталеного богослужбового життя.
Ситуація 2. Щоб не травмувати двічі наш народ, Митрополит ПЦУ Епіфаній приходить до Патріарха Константинопольського Варфоломія і каже:
Ваше Блаженство! Для мене найважливіше – інтереси українців, і для того, щоб вони разом з братами-католиками жили за спільним календарем, я вирішив перейти на григоріанський календар.
А доки у нас між УГКЦ та ПЦУ не буде прописаний механізм переходу на СПІЛЬНИЙ новий календар, треба не вимагати, а молитися у цьому намірі, готувати себе і всіх близьких, особливо старших, до того, що цей перехід потрібен і зрештою відбудеться, та ставити на порядок денний питання «екуменічних календарних комісій», а не «Різдва 25 грудня».
Завершує Наталя свій допис словами:
P.S. Ледь не забула про аргумент «Геть від москви». Моя позиція проста: якщо вони святкують щось-там у певні дати, мене це абсолютно не цікавить. Якщо якість їхні свята співпадають із нашими – це їхні проблеми.
Блогерка каже, що для неї «Геть від москви» – це не стати такими як вони: самозакоханими самовпевненими наглими хамами, які забезпечують інтереси своєї держави ціною інших, церква яких самоусунулася від моральної оцінки будь-яких війн, розв’язаних їхнім царьком, а головний храм, названий в народі «храмом-кольору-хакі», більше нагадує капище давньоримського бога війни Марса, а не Ісуса Христа.
Радіо Трек: НОВИНИ