Кредитні калькулятори і справжня вартість позики: НЕбанки України зобов'язали бути чесними

Нарешті за клієнтами визнали право знати абсолютно про всі умови надання позики

Незабаром Нацбанк почне вимагати від небанківських фінустанов розкриття повної інформації щодо споживчих кредитів - у рекламі та на вебсайтах таких контор.

Йдеться про відсотки, які нараховуються за кредитом, всі умови позики (про частину з яких клієнти наразі й не здогадуються), умови дострокового повернення кредиту, штрафи за невоєчасне погашення заборгованості і загалом про ВСЕ, що може завести клієнта у боргову яму  

Про це повідомила пресслужба НБУ.

Що і коли зміниться для небанків?

Уже через 3 місяці небанки, які мають право надавати споживчі кредити, повинні розпочати повне інформування про послуги на вебсайті в єдиному уніфікованому форматі, файл з яким зможуть завантажити споживачі.

А за 6 місяців усі небанківські фінустанови повинні будуть розмістити на своїх сайтах калькулятори для розрахунку витрат за кредитом із врахуванням усіх обраних споживачем умов.

На сайтах фінустанов має міститися вичерпна і достовірна інформація про умови надання споживчих кредитів.

 

Зокрема, має вказуватися загальна вартість кредиту з усіма комісіями і платежами, реальна річна процентна ставка, строки та суми, умови дострокового повернення, штрафи у разі порушення умов кредитного договору тощо.

У Нацбанку наголошують, що споживачу мають надавати повну і максимально зрозумілу інформацію на сайті фінустанови, аби ще на етапі вибору кредиту клієнт міг порівняти цю пропозицію з аналогічними кредитними продуктами в інших фінустановах

При цьому, під час користування кредитом фінансові установи інформуватимуть споживача через обраний ним канал для комунікацій: SMS-інформування, месенджер чи особистий кабінет на сайті.

Також, відповідно до вимог, реклама споживчих кредитів небанків не повинна вводити споживача в оману.

До прикладу, недопустиме зазначення лише привабливої для споживача відсоткової ставки на рівні 0% чи 0,01%

Крім того, спосіб викладення інформації в рекламі не повинен ускладнювати її візуальне сприйняття, тому пропонуються вимоги ще й до шрифтів, кольору рекламних текстів, його фону та розміщення.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook