Аеропорт паралізований «через тупість чиновників, які чекають відкатів»?

Підприємець і депутат Кириллов висловив таку думку

Тему Рівненського аеропорту обласна влада невтомно «жує» уже кільканадцять років.

Змінюються голови облдержадміністрації, склад та керівництво обласної ради, адже аеропорт є обласною комунальною власністю. Кожен наступний керівник продовжує розповідати, що вже от-от прийде «золотий» інвестор, який підніме наш міжнародний (!) аеропорт, бо проводили якісь переговори. Та проблеми летовища лише накопичуються.

Через борги за енергоносії, у виплаті зарплати та сплаті податків робота летовища практично паралізована. І ніхто зараз не наважиться сказати, що аеропорт переживе цю кризу і ми нарешті будемо літати не зі Львова чи Борисполя, а з Рівного.

До коронакризи Рівненський аеропорт підписав меморандум з Рівненською ОДА та Агенцією державно-приватного партнерства, щоб коштом держави виготовити проєкт для презентації рівненського летовища й шукати інвестора.

Та які б презентації не проводили, жоден інвестор на задавнені борги не прийде, а їх, за останніми даними – на понад 30 мільйонів гривень. При цьому директор аеропорту Ігор Насинюк зміг взяти в оренду необхідну техніку для обслуговування авіарейсів, бо такі вимоги авіакомпаній. Однак рейсів немає і найближчим часом не буде.

Причина цього становища – тупість наших чиновників, які не хочуть брати на себе відповідальність, а хочуть брати відкати. Якщо на будівництво спорткомплексу у Рівному знаходяться чималі кошти, то й на аеропорт знайшлися б. Але виділяти їх на будівництво – це одержати відкат, а за погашення боргів відкату немає.

Більше половини у його сумі – це пеня за невчасну сплату, тіло боргу – 15 мільйонів гривень, і можна було б домогтися, аби пеню списали. Поки ми не погасимо борг, годі чекати інвесторів, які вкладуть кошти. На жаль, чиновники мають інше розуміння, і воно – примітивне, - коментує депутат Рівненської обласної ради підприємець Михайло Кириллов.

Кілька місяців тому компанія Ryanair шукала в Україні аеропорт для базування своїх літаків. Михайло Кириллов каже, що особисто посприяв тому, аби власник компанії отримав лист з пропозицією від Рівненського аеропорту, який навіть взяв техніку в оренду, аби відповідати високим вимогам безпеки. Почалися переговори, які невдовзі закінчилися нічим: авіакомпанія просила частково дофінансовувати вартість квитків, а облрада не закрила навіть боргове питання.

Без фінансових вкладень в аеропорт ми неминуче дійдемо до одного фіналу: територію «поріжуть» на ділянки. Поки ми не приведемо його до ладу, жоден інвестор сюди не прийде. Ті, про яких говорять, нібито вони цікавляться – то лише представники, які не бачили реальний стан справ. Я вже не кажу про зовнішній вигляд - він не такий важливий, можна за таке собі радянське ретро видати. Але який сенс інвестору вкладати кошти в це наше «ретро» з боргами? – міркує Михайло Кириллов.

У можливість передачі аеропорту у концесію депутат також не вірить. За понад рік роботи комісії з чиновників і депутатів, яка мала проводити конкурс серед інвесторів, охочого так і не знайшлося. Тепер обласна рада дала аеропорту дозвіл звертатися до Господарського суду з проханням про проведення санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.

Це на сьогодні єдиний варіант знайти кошти на погашення боргів і погасити їх протягом року, санатор складе жорсткий графік. Після погашення можна вести мову про інвестиції. Хтось має взяти на себе відповідальність. Але облрада – аморфний орган, який виконує вказівки облдержадміністрації, а там ніхто не хоче нічого робити, аби розв’язати проблему. Чиновники лише кажуть, що хочуть, іноді навіть не розуміючи суті того, про що говорять.

Наш аеропорт усе ж має перспективу, його лише потрібно вивести з кризи. Проблема - у відсутності бажання це робити. А інакше говорити нема про що, аеропорту у Рівному не буде, - резюмував Михайло Кириллов.

Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook