З чого почалася історія супермоделей та любов до білої чоловічої сорочки (ФОТО)
Експерти стверджують, що саме з цього фото
Саме ця фотографія потрапила до ТОП-100 кращих фото світу з історії моди XX століття, які визначили еволюцію глянцю.
Фото зроблене у 1988 році на пляжі у Каліфорнії.
Тут тоді ще нікому не відомі Карен Александер, Рейчел Вільямс, Лінда Євангеліста, Тетяна Патітц та Крісті Тарлінгтон.
Вони без макіяжу, чомусь у великих білих чоловічих сорочках та зовсім не всміхаються.
Це фото - робота Петера Ліндерберга, відомого німецького фотографа та режисера. Він працював з Лагерфельдом, Армані та багатьма іншими видатними постатями світу моди. Фотограф помер у вересні 2019 року у Парижі.
Коли Ліндберг вже був відомим фотографом у Європі, його запрошували працювати для Vogue. Але він відмовлявся працювати для американського глянцю, запевняючи, що далекий від американської модної індустрії.
На його думку, американський глянець зробив культ з жіночої досконалості й сексуальності. А всі обкладинки журналів видавалися тільки після кропіткої ретуші.
Проте Ліндберга таки підкупили словами:
Зробіть в Америці такі фото, які покажуть, як саме ви хочете знімати. І ми надрукуємо це у Vogue.
Це була пропозиція, від якої фотограф не зміг відмовитися. В американському модельному агентстві він обрав нікому не відомих дівчат, які йому сподобалися, і поїхав з ними на пляж Санта-Моніка у Каліфорнії.
Дівчата вдягли найпростішу білу білизну, великі білі сорочки й рушили розважатися на березі океану.
Це було щось абсолютно не схоже на модні зйомки того часу. Ніяких дорогих суконь, коштовностей й кілограмового макіяжу, ніяких пафосних інтер’єрів й автомобілів…. Просто дівчата та море.
Коли фото побачив редактор Vogue, він закотив очі й казав, що надрукують фото тільки через його труп. Але невдовзі редактор у журналі змінився.
Нова редакторка Анна Вінтур з радістю пішла перебирати архіви і натрапила на ці фото.
Вона була настільки ними вражена, що вирішила друкувати їх не просто у журналі, а на обкладинці й без жодної ретуші.
Чи варто говорити, що це був скандал й справжня революція? А ще більший подив викликав той факт, що, виявляється, мода уже того періоду виявилася готовою сприймати новий імідж жінки – самостійної, натуральної, жінки – яка отримує задоволення від життя.
Обкладинка Vogue стала буквально вибуховою, а дівчата на фото в один момент перетворилися на супермоделей. Так, моделі, які знамениті не як авторки чи співачки – а як обличчя бренду. І як ми вже знаємо, саме ці дівчата й стали супермоделями 90-х.
Саме з того часу у масовій культурі дівчина у чоловічій білій сорочці є визнаним секс-символом.
Це історія 30-річної давнини. Це був початок й виток на зміну якому прийшли інстаграм-зірки, блогери й інфлюєнсери. Ви ж розумієте, ще трошки й почнеться нова хвиля, єдине, поки мало хто може спрогнозувати, яка саме.
Радіо Трек: НОВИНИ