Як війна вплинула на смаки українців: що слухають, дивляться, читають?
Про те, як війна змінила культурні практики – українці з різних регіонів розповіли в опитуванні Київського міжнародного інституту соціології
Чверть (24%) опитаних не помітили, щоби війна вплинула на їхні практики культурної діяльності, - свідчать дані опитування.
Решта респондентів повідомили, що змінили свої вподобання через повномасштабну війну в Україні. Українці почали споживати більше контенту державною мовою, а також використовувати нові для себе мистецькі практики.
Окрім того, згідно з опитуванням, в українців за останній рік змінились звички у споживанні культурного контенту. Зокрема, велика частина учасників дослідження тепер обирає український продукт замість російського.
Фільми та серіали
- 42% почали більше дивитися українські фільми/серіали;
- 46% частково або і повністю відмовилися від російських фільмів;
- 9% припинили дивитися взагалі;
- 15% не відчули змін.
Музика
- 53% почали більше слухати української музики;
- 41% частково або і повністю відмовилися від російської музики;
- 6% припинили слухати;
- 14% не помітили змін.
Книги та періодика
- 38% почали читати більше українських книг;
- 31% відмовилися від російських;
- 8% перестали читати;
- 28% не змінили своєї поведінки.
You-Tube канали
- 39% почали споживати більше українського контенту;
- 31% відмовилися від російського;
- 6% припинили споживати;
- 27% змін не спостерігали.
Блогери
- 34% почали більше слухати / читати українських;
- 26% припинили слухати / читати російських;
- 10% відмовилися від будь-яких;
- 30% споживають, як і раніше.
Вебсайти
- 35% перейшли на українські сайти;
- 27% більше не відвідують російські;
- 8% припинили користуватись цим джерелом;
- для 29% ситуація не змінилася.
Три чверті опитаних вважають, що кількість українського культурного матеріалу за останній рік зросла, а 84% відзначили зростання за останній рік інтересу до українського культурного матеріалу в самій Україні.
При цьому понад 60% українців за рік не були у бібліотеці чи книгарні, а 40% не відвідали за рік жодного культурно-мистецького заходу.
Радіо Трек: НОВИНИ