Як працює рівненський SoftServe під час війни? Інтерв’ю з директором центру розробки Сергієм Сидорчиком

Ще 20 років тому людей доводилося переконувати у перспективності галузі

ІТ-компанія SoftServe відкрила свій офіс у Рівному 20 років тому. За цей час місцева команда виросла до 500 людей, реалізувала десятки проєктів та стала визначним гравцем на локальному ІТ-ринку. Про роботу під час війни, сучасні виклики, можливості та плани рівненського SoftServe, ми поспілкувалися з директором центру розробки Сергієм Сидорчиком. 

SoftServe працює у Рівному вже 20 років. Як би ви схарактеризували цей період, з усіма викликами та можливостями водночас?     

SoftServe працює на ринку уже 30 років, з яких 20 присутній у Рівному. За цей час  наша ІТ-галузь пережила чимало трансформацій і викликів, велика частина з яких припадає на останні кілька років. 

Коли компанія тільки починала працювати в Рівному, ми зіштовхнулися з тим, що було складно наймати фахівців. Це зараз бути ІТ-спеціалістом — популярно та престижно, але пам’ятаю часи, коли нам доводилося переконувати людей у перспективах та можливостях цієї галузі. Ще десять років тому люди неохоче йшли в ІТ, і нам тривалий час було складно перейти позначку в 100 людей у Рівному. 

Тому ми намагалися шукати різні шляхи, щоб приваблювати кандидатів, не тільки створюючи вигідні умови праці, а й загалом популяризуючи ІТ-галузь на локальному ринку. Зокрема, ми почали розвивати технічні спільноти, проводили різні галузеві події, пропагували ІТ-освіту в Рівному. Зараз я знаю кількох колишніх наших працівників, чи людей, які навчалися в нашій Академії, які відкрили свої компанії, тож SoftServe слугував своєрідним поштовхом для розвитку ІТ в регіоні.

До війни ми активно зростали та мали потужні плани з розвитку і найму нових спеціалістів, але, як і всім, нам довелося скоригувати свої стратегії та пристосуватися до нових реалій. Зараз у нашому рівненському девцентрі працює близько 500 спеціалістів (включно зі спеціалістами у локаціях-сателітах: Луцьку, Хмельницькому), і ми є одним із найбільших представництв ІТ-компаній у місті. За період війни ця цифра неодноразово змінювалася, адже ми приймали наших співробітників з інших міст України. Частина фахівців, які релокувалися сюди під час війни, залишилася жити та працювати в Рівному, частина повернулася додому. Проте, однозначно, ці події згуртували нас та зробили стійкішими до майбутніх викликів. 

Як допомагаєте українцям під час війни? Можливо, маєте локальні ініціативи?

Наша компанія допомагала українцям ще до початку повномасштабної війни. У 2014 році SoftServe заснував власний корпоративний благодійний фонд “Відкриті Очі”, через який допомагав не тільки військовим, а й реалізовував ініціативи у галузі освіти, охорони здоров’я, екології тощо. 

З лютого 2022, фонд сфокусувався на підтримці Україні. Зокрема, відтоді волонтери зібрали й доставили понад 500 тонн гуманітарної допомоги з понад 11 країн світу. В рамках проєкту Drive For Life, фонд закупив і передав на передову 42 обладнані карети швидкої допомоги та 52 автомобілі для евакуації поранених. Військовим надали понад 20 тисяч одиниць персонального захисту, 30 тисяч комплектів медикаментів отримали медзаклади, та 5 800 одиниць ІТ-обладнання спрямували на допомогу громадських, урядових організацій та військових. Загалом, Softserve виділив 11,7 мільйона доларів на допомогу країні з початку повномасштабного вторгнення, і зараз продовжує усіма силами підтримувати Україну та своїх співробітників.

Захід зі збору коштів на проєкт Drive for Life

Фонд зараз створює й освітні програми, зокрема проєкт “ПоколінняТех” для дітей військових і тих, хто був змушений покинути свій дім через війну. У співпраці локальними громадськими організаціями та благодійними фондами, ми навчаємо учнів 8-10 класів мови програмування Python, WebUI розробки, а також основам кібербезпеки, методам командної роботи та публічних виступів. Зараз у Рівному курс проходять 19 школярів, з якими працюють четверо наших волонтерів-менторів. Додатково, фонд оплачує дітям курси з англійської в локальних мовних школах. 

Також я знаю, що чимало наших колег у Рівному невтомно волонтерять, збирають кошти на укомплектування, техніку, автомобілі та іншу допомогу. Тут навіть неможливо підрахувати, скільки коштів наші співробітники зібрали на допомогу захисникам, оскільки збори з’являються постійно. 

Плетіння сіток в рівненському офісі на День вишиванки

Крім фінансової допомоги, наші працівники долучаються до проєктів в рамках Open Tech, благодійної краудсорсингової платформи SoftServe. Наразі тут згуртовані зусилля понад 600 волонтерів компанії, які присвячують свій час та вміння задля розв'язання соціальних проблем. У Рівному минулого року до проєкту долучилося 16 наших працівників. Минулого року наші волонтери оновили сайт Повернись Живим, створили платформу про здорове шкільне харчування “Знаїмо” та реалізували десятки інших проєктів у партнерстві з урядовими, громадськими та міжнародними організаціями. 

А як щодо тих, хто зараз на фронті? Яка у вас політика щодо мобілізованих або добровольців? 

На сьогодні, понад 250 співробітників SoftServe служать у війську. Ми зберігаємо за колегами робочі місця та виплачуємо базову щомісячну винагороду, яку вони отримували б, якби працювали в компанії увесь цей час.  

Зараз ми працюємо над внутрішньою програмою, що має на меті допомогти нашим ветеранам повернутися до цивільного життя та роботи, надати їм емоційну підтримку та надолужити призабуті навички чи опанувати нові. Нещодавно ми анонсували спільний з VeternHub безоплатний ІТ-курс для ветеранів та їхніх сімей, на який подалося навіть більше учасників, ніж ми сподівалися.  

ІТ-сфера приділяє багато уваги навчанню майбутніх спеціалістів. Що робите ви у Рівному?

Після нашої перемоги попит на технічні рішення в Україні може зрости, тому зараз як ніколи важливо вчитись та здобувати освіту заради майбутнього. Навчання у школах та університетах не зупиняється навіть у воєнний час, тож SoftServe продовжує активну взаємодію із закладами освіти. 

Ми постійно співпрацюємо, як зі студентами, так і з викладачами вишів. Зокрема долучаємося до обговорення освітніх програм, вносимо свої рекомендації. Також ми підтримуємо тісні зв'язки з освітянами та студентами, проводимо багато навчань практичного спрямування для викладачів, зокрема курси за напрямком .Net. Нещодавно ми організовували в рівненському офісі Teachers Gathering —  подію для освітянської спільноти нашого регіону, щоб об’єднати зусилля бізнесу та освіти. 

Крім взаємодії з університетами, ми маємо SoftServe Academy, яка працює в Рівному з 2013 року. За цей час у нас випустилося понад 600 спеціалістів, і понад половина були працевлаштовані в компанії. Це не лише студенти, але й люди, які змінювали свою професію, своє життя, обираючи IT-сферу.

Для нас важливо мотивувати молоде покоління, і тому ми влаштовуємо екскурсії в офісі для активних студентів. Молодь знайомиться з життям SoftServe зсередини й отримує стимул розвиватися в ІТ-галузі. Активні студенти можуть проходити у нас практику та переймати досвід для старту кар’єри. 

Екскурсія офісом для студентів НУВГП

А що ви запам'ятали за час своєї роботи в SoftServe? Можливо готові поділитися якимись особливими моментами чи переживаннями?

Безумовно, за десять років було чимало особливих моментів. Мені дуже запам’яталося, як ми згуртувалися з початком повномасштабної війни. Попри тривожність і ракетну загрозу, частина наших співробітників продовжувала працювати з підвалів та укриттів, аби підтримувати роботу бізнесу. Це нерідко викликало подив і захват наших клієнтів. Інша частина з перших днів вторгнення волонтерила, допомагала нашому фонду чи організовувала збори. На початку війни ми організовували в офісі тимчасовий прихисток для колег та їхніх сімей, які були змушені втікати з більш небезпечних регіонів, а дехто навіть приймав їх у себе вдома. Я вкотре переконався, що в компанії працюють чудові люди, об’єднані спільними цінностями та любов’ю до своєї країни. 

Щодо давніших спогадів, то пам’ятаю, якою подією для нас став сотий співробітник у рівненському офісі. Ми досить тривалий час не могли дійти до цієї цифри, і коли нарешті у 2014 році до нас долучився сотий колега, це стало подією для всього офісу. Сашу (так звали ювілейного працівника) зустріли з сюрпризом, тортом і вітаннями. Це був один з душевних моментів, який я надовго запам’ятаю. Перейшовши цей рубіж, ми почали набагато активніше розвиватися і зростати.

Враховуючи турбулентні часи, які плани маєте, який зараз головний фокус у роботі рівненського розробницького центру? 

SoftServe переживав багато криз за свої 30 років, рівненський центр розробки за свої 20 — також не менше. Зараз ми фокусуємося на підтримці стабільної роботи бізнесу, забезпеченні проєктами поточних фахівців. 

Люди залишаються головною цінністю компанії, тож ми також дбаємо про безпеку і готові реагувати на можливі виклики. Один із наших пріоритетів зараз — це турбота про мобілізованих фахівців та ветеранів, тож ми вже працюємо над програмами для їхньої підтримки. І, звичайно, ми продовжуємо спрямовувати наші ресурси й зусилля на допомогу країні, аби наблизити нашу спільну перемогу. 

на правах реклами

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Ольга Мартинюк

Ольга Мартинюк

Відкрити плей-лист

Загублені ключі

Загублено зв'язку ключів у чорній шкіряній ключниці. Прохання повернути за винагороду

На Князя Романа загублено чоловічий золотий ланцюжок

Сьогодні близько 9-ї години ранку на вулиці Князя Романа, 13, 6 під'їзд загублено чоловічий золотий ланцюжок з хрестиком. Прохання повернути за ВИНАГОРОДУ.

У Рівному згубився песик Арчі

Вчора зник йоркширський тер'єр сріблястого окрасу, Арчі. Собаку бачили в районі Політону, Автовокзалу Обласної лікарні.  Прохання повернути за винагороду.

Більше оголошень