Що не так із «золотими медалями» у школах: освітянин звернув увагу на невпинне зростання їх кількості
І це на тлі зниження рівня якості освіти та суттєвих освітніх втрат
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов поділився результатами дослідження питання нагородження медалями випускників:
Ми проаналізували на «Prozorro» дані щодо кількості закуплених медалей за останні 6 років. За цими даними, з 2019 по 2024 рік:
- кількість закуплених медалей збільшилася з 11,4 тис. до 24,8 тис., тобто на 117,54 %;
- кількість медалістів збільшилася з 10,1 тис. осіб до 24,3 тис. осіб, тобто маємо збільшення на 141,36 %;
- кількість випускників зі 185 тис. осіб збільшилося до 231 тис. осіб, тобто лише на 24,67%;
- зріс показник співвідношення кількості золотих медалістів до кількості випускників - з 3,1 % у 2019 році до 8,2 % у 2024 році;
- співвідношення срібних медалістів до кількості випускників з року в рік залишається орієнтовно на рівні 2 %.
Сергій Горбачов продовжує, якщо врахувати, що в цей період тривала пандемія COVID-19, а з 2022 року триває повномасштабне вторгнення, частина дітей навчаються дистанційно, й усі дослідження показують зниження рівня якості освіти та суттєві освітні втрати, то можна стверджувати, що сьогодні збільшення кількості медалістів НЕ ВІДОБРАЖАЄ РЕАЛЬНИЙ СТАН ОСВІТИ.
Тому виникає питання, чи доцільно зберігати нагороди, які не надають їх отримувачам жодних переваг та не мають жодного значення?
Горбачов інформує, що до Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, а також до Міністерства освіти і науки України було надіслано листи щодо зміни підходів до нагородження випускників закладів повної загальної середньої освіти золотою та срібною медалями з пропозицією переглянути систему нагородження випускників.
Освітній омбудсмен запропонував обговорити, чому кількість медалістів, попри відсутність переваг медалі при вступі для випускників 11-х класів, щороку зростає?
Коментарі у відповідь містять доволі різні думки:
А давайте підемо дальше, навіщо пахвальні листи, червоні дипломи, в кінці кінців премії - все це засоби заохочення і стимулювання. Питання їх існування не доречне. Правильне питання: за що їх давати і як це оцінювати!
Мотивація навчання у дітей зросла, щоб виїхати в інші країни на навчання, треба бути успішним у школі. Це покоління, яке більше навчалося під наглядом дома, а не школи, тому й розумне
Відновлять ДПА, їх кількість різко зменшиться.
Кількість медалістів зростає тому, що частина медалей не є заслуженою. Слід повернути ДПА у форматі ЗНО (НМТ). Нагороджувати медалями слід на основі успішного складання і ДПА, і ЗНО.
Дистанційне/сімейна. Це якраз і відповідь.
Якщо виключити людський фактор і щоденне клювання учнів, а лишити голі оцінки, виходить діти не такі вже й ледачі та тупі.
Великий % медалістів якраз дають дистанційні/онлайн школи. Де оцінка - це виключно бажання і старанність дитини, а не можливість догодити всім вчителям одночасно.
Радіо Трек: НОВИНИ