Економні рівняни додали клопоту швидкій допомозі Рівного
Городяни почали частіше телефонувати на швидку.
Розповідає головний лікар станції екстреної (швидкої) допомоги Рівного Валерій Ковальчук:
- З 1 січня цього року справка "109" ввела оплату за інформацію. 1, 2, 3 січня збільшилося на 300 дзвінків на наше "103". Ми зразу не могли зрозуміти. А це - людям жаба душить, то вони до нас дзвонять: «А скажіть номер телефону в хірургічне відділення такої-то лікарні чи в приймальню такої-то чи ще що".
- Втім, не тільки платна довідка додає клопоту працівникам швидкої допомоги Рівного. На номер "103" телефонують й з інших причин. Приміром, звертаються тому, що болить голова, що температура чи тиск підвищилися, хоча, пояснює Валерій Ковальчук, обслуговування таких викликів - це не компетенція швидкої допомоги. Ними повинні займатися лікарі поліклініки. Окрім цього, швидку, буває, викликають після сварок просто, щоб медики вислухали, пошкодували, хоча це теж не їхня компетенція.
- Якщо у Німеччині людина викликає швидку, з її карточки зникає півтори тисячі євро. У Туреччині людина від народження знає, що не можна безпідставно викликати швидку, і в Ізраїлі - теж. Бо якщо викличе і хворого госпіталізують, то той, хто викликав, пам'ятатиме про це тиждень, якщо не госпіталізують - пам'ятатиме місяць, бо стільки економитиме на їжі. Так нам розповідають медики, які колись працювали у нас на швидкій, а тепер працюють там.
- Через безпідставні телефонні дзвінки, за словами Валерія Ковальчука, кількість телефонних дзвінків на швидку Рівного вдвічі більша, ніж, приміром, у Празі. Так, у Рівному в середньому за добу на швидку надходить 200 дзвінків, у столиці Чехії - вдвічі менше.
Радіо Трек: НОВИНИ