Не просто «дівоче прізвище»: як при виході на пенсію вирішити важливу юридичну проблему
Для оформлення виплат іноді українкам доводиться підтверджувати своє дошлюбне прізвище, а зробити це не так вже й просто
Часто при виході на пенсію люди стикаються з проблемами, коли їм необхідно підтвердити якісь відомості зі своєї трудової діяльності.
Наприклад, в українок виникають ситуації, що у Пенсійному фонді від них вимагають підтвердити прізвище до шлюбу, т. зв. «дівоче». Це потрібно, наприклад, коли шлюб уже розірваний, а документів про це не збереглося, пишуть «ФАКТИ».
В Мін’юсті у такій ситуації рекомендують брати виписку з Державного реєстру актів цивільного стану. Зробити це можна у будь-якому відділі ДРАЦС, незалежно від місця проживання заявника та місця, де реєструвався і розривався шлюб.
Для отримання виписки потрібно подати заяву, в якій вказати відомості про заявника:
- прізвище, ім'я та по батькові, дата і місце народження людини, відомості про яку потрібно отримати;
- серія, номер і дата видачі свідоцтва про реєстрацію шлюбу;
- реєстраційний номер, за яким зареєстровано внесення відомостей про реєстрацію шлюбу.
Додатково вказуються прізвище, ім'я, по батькові другого з подружжя.
Подати таку заяву можна особисто або через свого представника.
Куди і як подавати заяву
Віднести її можна безпосередньо до відділу РАЦСу або відправити документи поштою рекомендованим листом.
Крім того, заяву можна чи надіслати через інтернет з використанням вебпорталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».
Якщо людина безпосередньо звернулася до відділу РАЦСу, вона повинна мати при собі документ, що засвідчує особу. Якщо за заявника клопочуть родичі, потрібен документ, що підтверджує родинні чи сімейні зв'язки.
Справжність підпису заявника на заяві, а також вірність копій паспорта громадянина України або паспортний документ і документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки, повинні бути відповідним чином завірені, — йдеться у повідомленні.
При подачі заяви поштою, витяг з Реєстру надсилається заявнику листом.
А от при подачі документів через інтернет в електронному вигляді є один нюанс — заявник повинен використовувати кваліфікований електронний підпис (КЕП). Копії документів, що додаються, мають бути відскановані.
До заяви також необхідно докласти квитанцію про сплату за видачу витягу з Реєстру або підтвердження права на безоплатне отримання такого витягу. Вартість цього документа – 73 грн.
Радіо Трек: НОВИНИ