Фейкові записи у системі Helsi.me: чому з'являються і що з ними робити
На записи про неправдиві візити до лікарів скаржаться українці
Жителька Дніпра Анастасія Кулакова, зайшовши у систему Helsi.me, виявила запис про те, що її син-школяр
у червні побував у психіатра міської поліклініки, а в січні - 5 разів у фтизіатра з підозрою на туберкульоз.
Усі ці записи - фальшиві, переконує жінка, бо у тих числах червня, де зазначений візит до лікаря, сина взагалі не було у місті, а в січні він був на уроках у школі.
Оскільки до лікарів, які зробили записи, жінка дотелефонуватися не змогла, то звернулася телефоном до Національної служби здоров'я України.
А коли про свій випадок розповіла у Фейсбуці, дізналася, що такі фейкові візити до лікарів є у багатьох інших людей. Так, хтось протягом року регулярно відвідував офтальмолога, хтось 9 разів підряд - гінеколога.
Чому фейкові записи з'являються
Директор Департаменту комунікацій Національної служби здоров'я України (НСЗУ) Лілія Гудзь каже, що
такі записи можуть бути і помилковими, і свідомими, бо на підставі записів лікарням оплачують їхню роботу.
Сімейний лікар з Києва пояснює, що
це може бути банальна неуважність. Приміром, система підтягує запис про людину з таким же прізвищем та ім'ям. А часу на прийомі, щоб перевірити її за ідентифікаційним кодом, нема.
Адже сенсу вписувати зайві візити у сімейних лікарів нема, бо їм платять за кількість укладених декларацій, а не за кількість прийомів.
Що робити, якщо виявили фейкові записи
Лілія Гудзь радить
при виявленні фейкових записів звертатися до головного лікаря медзакладу, де зробили запис, і попросити видалити його з системи.
Якщо він не відреагує, потрібно звертатися письмово до НСЗУ.
Юрист Ростислав Кравець рекомендує
звертатися до правоохоронців, щоб розслідували ці випадки.
А також письмові звернення направляти до адміністрації системи Helsi.me з проханням видалити фейкові записи.
Якщо протягом 30 днів звідти відповіді не буде - подавати позов до суду з вимогою зобов'язати адміністратора системи виключити записи зі сторінки клієнта.
Джерело: Факти
Радіо Трек: НОВИНИ