Автомобільне пальне дорожчає через проблеми «Укрзалізниці»
Нормалізація цін передовсім залежатиме від «Укрзалізниці»
Державний монополіст з залізничних перевезень не може впоратись з виниклим попитом на постачання пального. Через це ціни у дрібному гурті вже значно зросли, а значить зростуть і на АЗС, пише 24 канал.
За минулий тиждень ціни на дрібногуртові партії дизельного палива в середньому зросли на 1,31 грн/л (+5,49%), бензинів – на 8-11 коп./л, або на 0,35%. Про це повідомили в Консалтинговій групі «А-95» за підсумками оперативного цінового моніторингу.
- У столичному регіоні за тиждень прайси злетіли в середньому на 1,50 грн/л. Пропозиції сьогодні були в широкому діапазоні, від 25,00 до 25,70 грн/л. За 24,50 грн/л зранку можна було купити литовський ресурс у «Гранд-Петрол».
- Прайси в Рівненській області за три дні зросли найменше – на 1,30 грн/л, а основні пропозиції ОККО і WOG були в діапазоні 25,05-25,15 грн/л.
- На півдні проблем із ресурсом не спостерігається, ціни тут виявилися найбільш конкурентними на ринку, що, за словами трейдерів, призвело до утворення черг із бензовозів з усіх куточків України.
- У Миколаєві основні операції проходили в діапазоні 24,50-24,65 грн/л, додавши за тиждень у середньому 1 грн/л. Нижче ринку торгувала «Фідея» і «Решотка» – за 23,85 грн/л і 24,30 грн/л відповідно.
- Спостерігається зростання і на ринку Одеської області. Так, за тиждень у «Південному» грецький дизель «Анвітрейда» здорожчав на 1,05 грн/л, до 24,55 грн/л. На 93 коп./л виросла ціна на турецький дизель «Укртатнафти» (до 24,64 грн/л).
- У Херсоні пропозиції індійського дизеля здорожчали на 1,20-1,40 грн/л, до 24,90 грн/л. При цьому «Кворум-Нафта» торгувала за 24,50 грн/л.
- На Кременчуцькому заводі прайси за тиждень виросли на 69 коп./л, до 24,65 грн/л, а у його контрагентів нечисленні пропозиції були дорожчими – за 25,00-25,10 грн/л (+1,05-1,40 грн/л за тиждень).
За словами учасників ринку, основною причиною зростання цін стали помітні затримки залізничних цистерн на вузлових станціях «Укрзалізниці», які й спровокували локальні дефіцити дизельного палива.
Через неповернення порожніх вагонів «Укрзалізницею» назад на Волгоградський НПЗ ще з минулого тижня на сході країни спостерігаються перебої з постачаннями лукойлівського ресурсу, тоді як уже цього тижня проблеми відчули в Коростені з білоруським ресурсою, – розповідає один із трейдерів.
За його словами, якнайшвидша нормалізація цін і постачання ринку передовсім залежатиме від змоги залізниці впоратися з виниклою проблемою.
Радіо Трек: НОВИНИ