Людей масово заганяють у «турецьке рабство» неподалік м. Рівне? (11 ФОТО)

Хроніки Любарта (АК)

Тролейбуси не знають гаражів: вони стоять – під сонцем, вітром, снігом. Тролейбуси не слухають віршів: вони – рогаті, і несамовиті.

Kажуть, що реально весь час стоять просто неба в нашому тролейбусному управлінні, коли не їздять так само – просто неба – вулицями нашого міста.

Видно «рогатих» вже проектують так, аби вони могли роками служити нам, витримуючи: стужу, зливи, спеку і що завгодно.

 

До речі, коштує новий тролейбус – 5 млн. грн., а нова «розумна зупинка» – 300 тисяч грн.

Це Рівне, друже

Згадати про це змусили повідомлення з Луцька. Там обіцяють з 11 листопада ввести – поголовні – електронні квитки. Й відтоді готівкою в сусідньому з нами обласному центрі ніхто розраховуватися не зможе.

Зверніть увагу.

 

Зокрема, й ті з рівнян, які вирішать відвідати місто Любарта на вихідні, наприклад, чи з якоїсь іншої нагоди.

А це вже Луцьк

Електронні квитки менш як через місяць почнуть там діяти і в тролейбусах і в лахудрах-маршрутках.

Аби все було «по-модньому».

Так, як про це завжди мріяв архетипічний український персонаж – Голохвастов.

Нині ж усі луцькі ЗМІ постять гарненькі світлини, які мають навіяти людям відчуття, що тепер усе в них буде – добре, по-європейському: з транспорту зникне нарешті осоружна готівка й настане повний облік усіх, хто тим транспортом користується.

 

Хіба не радість?

Ніхто при цьому не пише – скільки ж буде коштувати все це задоволення лучанам, міській казні та місцевому бюджету.

Просто, якась «змова мовчання» в ЗМІ щодо вартості всього цього проекту «автоматизованої системи оплати проїзду»

Наразі, відомо, що систему впроваджують турки, які перемогли на відповідному тендері. Сам електронний квиток коштуватиме лучанам в середньому 35 грн.

 

Це буде така пластикова карточка, яку треба буде кожному тепер прикладати до так званого «валідатора».

Citycard це бренд, під яким працюють турки в Луцьку

За твердженнями тих, хто агітує за таку систему, це неабияк підвищить «комфортність» поїздок для пасажирів, а з водіїв маршруток зніме додаткові обов’язки – кондукторів.

«Радуйся й весилися, Сіоне!», як то кажуть, тільки хто ж буде перевіряти чи приклав конкретний лучанин, або рівнянин куплену ним на два дні картку до валідатора чи не приклав?...

Кажуть, що це перевірятимуть «контролери, яких, можливо, стане тепер навіть більше».

Хм. Це за чий рахунок їх тепер має стати більше?

І чиї саме місця будуть займати контролери у розвалюхах – маршрутках Луцька, бо, навряд чи, ці малопривабливі транспортні засоби в сусідньому місті є кращими, ніж в м. Рівне?

Реально уявіть: маршрутка і валідатор. Це як «корова і сідло».

Більше того, зрозуміло ж, що в маршрутках ніяких контролерів не буде.

А знаєте як буде?...

 

Той самий водій, який раніше «брав за проїзд», тепер буде розвертатися і контролювати, аби кожен прикладав свою картку до валідатора, і той валідатор реально знімав із тієї картки – гроші.

Тобто стандартний вихід із маршрутки – для більшої комфортності пасажирів – у години пік може зрости в Луцьку, напевно, в два-три рази.

Це в маршрутках. А контролери в тролейбусах там будуть тепер очевидно в милі перевіряти додатковими валідаторами чужі картки на предмет того чи була здійснена оплата чи ні.

Однак, головне, що воно все відбуватиметься тепер у дуже позитивній і радісній атмосфері, дякуючи, зокрема, пільговикам та пенсіонерам і просто людям, коли виявиться, що хтось із пасажирів – наприклад учень школи – загубив, чи забув десь свою електронну картку за 35 грн.

Уявіть, от стоїть він: гроші має, а картки – ні. Хоче заплатити, але не може. І що з ним робити?... Штрафувати? Але за що – за те, що загубив карточку і не помітив, сідаючи в тролейбус?

До речі, штрафи тепер мають ніби дуже радикально в Луцьку зрости. Уявіть, які захоплюючі дискусії та політичні баталії почнуть супроводжувати подібні ексцеси. І то регулярні.

Ну, але зате перед «громадськими активістами» мерія Луцька зможе відзвітувати, що вона – прогресивна та проєвропейська.

Та повернімося до грошей.

[media=158337] [media=158329]

Отже, ви бачили скільки коштуватимуть в Луцьку самі лише – електронні квитки. Тобто, ті картки, на які в подальшому кожен матиме «закидати» власні гроші, аби вже ними з тих карток розраховуватися через валідатори в транспорті.

Як часто ці картки губитимуться зараз обговорювати не будемо, як і вартість самого проїзду.

Сьогодні в Луцьку ця вартість така ж, як і в Рівному, але наш прогноз, що невдовзі, після введення електронних квитків, проїзд у Луцьку подорожчає, і в тролейбусах, і в маршрутках.

Зате турки тепер, очевидно, стануть справжніми володарями Луцька та лучан.

Справа в тому, що в результаті довгих пошуків ми таки знайшли дещо про те в скільки мало обійтися запровадження «автоматизованої системи оплати проїзду» за розрахунками ще минулого року.

У публікації «Волинських новин» від вересня ще 2018 року знаходимо такі прогнозні цифри:

«У тролейбусах необхідно буде встановити по два валідатори, а в маршрутках – по одному. Загальний обсяг фінансування, необхідний для реалізації програми, – 48 мільйонів 500 тисяч гривень. Зокрема, 6 мільйонів 550 тисяч гривень – кошти міського бюджету, 41 мільйон 950 тисяч гривень планують залучити з інших джерел».

Ми не знаємо чи загальна вартість проекту залишилася незмінною. Зокрема тут не згадуються 50 пунктів автоматичної (?) реалізації карток та їх поповнення, які, начебто, мають з’явитися по всьому Луцьку, але…

Виглядає, що турки, які перемогли на відповідному конкурсі і мають взяти на себе відповідні видатки (якими б вони не були), а в замін отримати у своє розпорядження – Луцьк і лучан.

Ну, бо як воно тепер буде? Вочевидь, з турками укладено багаторічний контракт. Вочевидь, на кілька десятків років.

За умовами цього контракту мерія, найпевніше, обіцяє туркам, що ніякої готівки у міському транспорті більше не буде. Що всі відтепер будуть строго розраховуватися лише через турецькі карточки (електронні квитки), прикладаючи їх тільки до турецьких валідаторів і купуючи та поповнюючи свої турецькі картки лише в турецьких пунктах – ощасливлення лучан.

Лучан, ощасливлених – наближенням до Європи.

Можливо ми помиляємося і все буде не так, як нам здається, але з того, що можна зрозуміти з відкритих джерел, попередній прогноз по Луцьку такий:

Якщо турецька компанія має вкласти в «автоматизовану систему оплати проїзду», скажімо, 2 млн. дол. (50 млн. грн.) то  за відповідний період дії контракту ця ж таки фірма заробить на Луцьку та лучанах не менш, як удвічі більше. У доларах чи іншій твердій валюті.

Можемо помилятися, безперечно. Але зрозуміло, що, починаючи від 11 листопада цього року, кожен лучанин, користуючись громадським транспортом свого рідного міста, почне сплачувати якусь частину коштів – додатково – туркам. У тій чи іншій формі.

З точки зору державного управління та інтересів країни це просто якийсь кошмар.

Маршрутка в Луцьку

Вдумайтеся: замість того, щоби за вказаний період пустити тих самих 50 (якщо не 100 чи 200) мільйонів грн. на розвиток виробничих потужностей в Україні – на ті ж самі десятки нових тролейбусів та повноцінних автобусів (на заміщення гнилих китайських маршруток) – Луцьк та лучани віддадуть ті ж таки гроші туркам.

Це, при тому, що, якби реально укласти багаторічний контракт із українським виробником тролейбусів, то ті ж таки «рогаті і несамовиті», коштували б значно дешевше сьогоднішніх цін, коли наші виробництва стоять без замовлень, а люди втрачають роботу і виїжджають до Польщі.  

Ну, але ж нам інтереси Туреччини – дорожчі. Правильно?

 

Чи будь-кого іншого – крім України.

Автобуси, які виробляються просто в Луцьку й могли б та мали б -- замінити там 90% маршруток, якщо не 100%. Якби на це були замовлення

Одним словом, єдине, що тішить, це те, що ми скоро зможемо поспостерігати за перипетіями «електронного квитка» в Луцьку ніби як збоку.

Можливо це чогось нас навчить і від чогось застереже.

Хоча надії мало: Електронний розрахунок на транспорті вводять у Рівному

P.S.

Нижче подаємо роз’яснення від турецького оператора у вигляді запитань та відповідей, що його (роз’яснення) поширюють нині в ЗМІ м. Луцьк

1. Чи можна оплачувати поїздку і готівкою, і електронним квитком?

Ні, з 11 листопада 2019 року в громадському транспорті Луцька можна оплатити поїздку лише електронним квитком, або використовувати пільгові картки citycard.

2. Скільки коштує картка?

Стандартна картка коштує 35 грн. Картки для представників пільгових категорій населення видаватимуться безкоштовно.

3. Де можна купити citycard?

Пасажири можуть купити стандартну картку та поповнити її баланс у терміналах або центрах продажу citycard. Представники пільгових катерогій зможуть отримати картки у Кард Центрі (вул. Лесі Українки, 16а), у ЦНАПі (вул. Лесі Українки, 35) та у Департаменті соціальної політики (пр. Волі, 4а).

4. Які види карток передбачені системою?

Є 4 види карток: неперсоніфікована стандартна картка, персоніфіковані: студентська, пільгова та картка для працівників транспортної системи.

5. Як поповнити картку?

Поповнити баланс картки можна буде у центрах продажу карток, терміналах самообслуговування та сайті citycard.net, що згодом почне працювати.

6. Хто контролюватиме оплату проїзду?

На лінії працюватиме Служба контролю зі спеціальними пристроями для перевірки реєстрації електронного квитка.

7. Чи треба купувати гостям міста електронні квитки?

Гості міста зможуть придбати картки на 2 або на 3 поїздки у терміналах самообслуговування або центрах продажу.

8. Чи можна однією карткою оплатити проїзд кількох людей?

Так, це можливо. Однак кількість платежів з однієї картки матиме обмеження, аби ніхто у вас її не поцупив. Із студентської та пільгової картки можна зареєструвати лише 1 поїздку – після контакту з валідатором картка блокуватиметься на кільки хвилин.

9. Чи має картка термін придатності?

Ні.

10. Як перевірити баланс картки?

Баланс картки можна перевірити у терміналах самообслуговування, мобільному додатку та на дисплеї валідатора після оплати поїздки.

Від Редакції:

АК  авторська колонка – полемічний матеріал. Усі оцінки та думки в матеріалі – авторські

Редакція гарантує можливість кожному висловити протилежну, чи іншу доречну точку зору по темі у вигляді – власного друкованого тексту.

Пишіть: snowball@radiotrek.rv.ua

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4
Микола Кульчинський

Микола Кульчинський

Відкрити плей-лист

Собаку по кличці Сем шукають у Рівному

Пес втік після обстрілів. Він має довгу світлу шерсть, довгі лапи та гострі вуха. Може бути в районі Віденської, Щасливого, Мототреку або Радіозаводу. Номери власників: 068-28-97-319 або 068-041-14-08

У Рівному знайшли посвідчення учасника бойових дій

У Рівному на зупинці 12 школа, знайшли посвідчення учасника бойових дій. Документ виданий, на ім'я Рогожніков Віктор Петрович. За деталями звертайтесь за номером: 099 92 60 612

У Рівному знайшли техпаспорт на прізвище Поліщук

У Рівному 1 листопада знайдено техпаспорт, в районі масив Київський. Документ виданий, на ім'я Поліщук Наталія Володимирівна. За деталями звертайтесь за номером: 096 118 5225

Більше оголошень