«Коли перевозять бурштин, то літаки в Польщі просто спалюють» (6 ФОТО)
Періодично
Як ми писали в п’ятницю, у Рівному затримали чоловіків, які здійснювали незаконні перельоти до Польщі.
«Кукурузниками»
Прокуратура та СБУ не повідомляють, для чого ці чоловіки літали туди-сюди за кордон.
Відомо тільки, що їх було троє, і покарання, яке їм загрожує за подібний незаконний та неодноразовий перетин кордону є неймовірним:
Штраф від 200 до 1000 неоподаткованих мінімумів.
Неоподаткований мінімум в Україні це аж… 17 грн.
Тобто штраф, який чекає людей, які десь роздобули кукурузника і навіщось літали ним до Польщі, складе
Від 3400 до 17000 грн.
І далі вони знову зможуть собі літати кукурузниками з-під Рівного і в Польщу, і в Угорщину, і по всій Україні.
Як таке можливо?
Ми поговорили про це з людьми, які мають відношення до рівненського аеропорту та льотної справи. Їх почуте абсолютно не здивувало:
- Найвірогідніше це контрабандисти.
- В якому смислі?
- В прямому – возять контрабанду на Польщу.
- На літаках?
- Так, а що тут дивного? Це повсюдна практика.
- І що, вони з нашого аеропорту літають?
- Ні, це ж кукурузники. Їм не треба велика злітна смуга. Ніякий офіційний аеродром подібного собі не дозволить. Але ж є багато закинутих летовищ кругом.
- До речі… Військовий аеродром у Дубному… Вони могли з нього літати?
- Не думаю, що їм навіть потрібне Дубно. Тобто, я точно знаю, що в основному для польотів контрабандисти використовують летовища «хіміків».
- Яких «хіміків»?... Наркоманів?
- Ні, це такі летовища у сільській місцевості, що їх використовувала колись сільськогосподарська авіація для розпилювання міндобрив над полями. От таких летовищ у нас є дуже багато.
- Добре, а в Польщі ж як?... Прилітає літак – незаконно перетинає повітряний простір – куди він там сідає?
- Ну, так це ж «кукурузник», йому не потрібна велика смуга, я ж кажу. Вони можуть навіть просто на ґрунтовку якусь там сідати.
- І що, їх ніхто там не ловить?
- Ну, я не чув, щоб ловили. Польщі ж вигідно, щоб у нас був незаконний видобуток бурштину, і ми до них свій янтар возили. За безцінь. Хоча знаю, були випадки, коли літаки, які перевозили саме бурштин, у Польщі просто спалювали на місці.
- В смислі?
- Просто приземлялися, перегружали бурштин, а літак там таки і спалювали. Навіть не морочилися з ним. Там же ж кілька мільйонів у доларах заробіток на одному перельоті.
- Почекайте, а літак скільки коштує?
- Кукрузник… 20 тисяч долрів. Ну, в трохи кращому стані – 25000.
- І що, його так просто можна купити?
- Так, можна. І ви на Радіо Трек чи для себе можете купити собі літака – це абсолютно легально і не заборонено.
- А навчитися літати?
- Та що тут складного? Це легше, ніж на автомобілі їздити.
- І дорого коштує навчання?
- Та не знаю. Що значить - дорого? Знаю, що в Україні це зараз дуже поширено: люди учаться літати, купують собі літаки і літають.
- Але все-таки, яка ціна?
- Саму теорію пройти - це десь 10 000 гривень буде, далі йде вже навчання на тренажерах – там уже дорожче і, нарешті, вильоти. За кожен виліт навчальний – окрема плата.
- І яка загальна сума виходить?
- Ми цим не займаємося, але я знаю, що десь у 8000 доларів можна вкластися. Вісім тисяч + два місяці навчання, і ви можете літати. Кожен може.
До речі, наші співрозмовники розповіли нам також, що з передачею Рівненського аеропорту та летовища у так звану концесію
«Відбувається якась непонятка. Уже давно мали передати, але чомусь гальмують».
До речі, на думку експертів найкраще було б передати наш аеропорт… ВІЙСЬКОВИМ.
Мовляв, це дуже поширена практика в Україні, коли військових допускають на цивільні аеропорти, і вони їх використовують надалі спільно – з комерційними перевізниками.
Армія (міністерство оборони) має великий бюджет і може забезпечити заміну та ремонт на летовищі усього необхідного обладнання, зльотної смуги, всього.
А комерційні рейси дають аеропорту вже заробіток. Це надійна працююча схема.
Не знаю, чому у нас цього не хочуть зробити.
Але про це ми вже поговоримо з вами іншим разом.
Радіо Трек: НОВИНИ