«Зі мною твердіє»: у Раді вирішили боротися з сексизмом у рекламі

«Я дала твоєму сусіду безкоштовно» (с)

У Верховній Раді вирішили боротися з сексизмом у рекламі.

"Зі мною твердіє", "Сосну в подарунок", "Я дала твоєму сусіду безкоштовно", – гасла, які вже давно стали нормою для українського ринку реклами.

За допомогою оголеного жіночого тіла та натяків на секс людям продають бетон, квартири, інтернет та інші речі й послуги. Кількість дискримінаційної реклами суттєво зменшилася на телебаченні, але не на білбордах і в мережі.

Зважаючи на це, у Верховній Раді вирішили боротися з тими, хто досі продає керамічну плитку за допомогою жіночих грудей.

Щороку зростає і кількість судових справ, а 2019 року рекламодавці сплатили більш як 2 млн грн штрафів.
Проте через відсутність чіткої термінології відбувається неоднозначне тлумачення дискримінаційної реклами судами.

Фахівці стверджують, що в 90% дискримінують саме жінок.

[media=217647] 

Однак і чоловіки стають жертвами дискримінації в рекламі. Серед яскравих прикладів:

"Розмір важливий? Зміни свого "чахлика" в рекламі мобільних телефонів або ж використання оголеного чоловічого тіла в рекламі води "Закрути з молодістю".

У Раді вже намагалися боротися з дискримінацією в рекламі, ухваливши 2018 року в першому читанні відповідний документ. Проте справу до кінця не довели.

Нова влада поки зробила лише перший крок – комітет рекомендував парламенту схвалити проєкт закону №3427.

Цей законопроєкт був зареєстрований ще рік тому, просто ми проводили підготовчу роботу в профільному комітеті.

 

Це про рекламу "нижче пояса", яка з’являється на білбордах та в інтернеті. На телебаченні менше, там слідкують. Це, наприклад: "сосну в подарунок", "зі мною твердіє". Коли, умовно кажучи, в рекламі магазину інструментів показують оголену жінку, думаючи, що на неї більше людей звернуть увагу, – сказала нардепка Євгенія Кравчук.

Автори законопроєкту головними змінами вважають не підвищення покарань, а введення термінології для доказовості. Тому відповідальність планують посилити лише за повторні порушення.

Чинними нормами встановлено, що рекламодавець, поширювач і виробник реклами сплачують (окремо) штраф (у разі порушення рекламного законодавства) у 5-кратному розмірі вартості реклами.

Тобто, хто що порушив, той за те і сплачує.

 

У разі подвійного вчинення правопорушення штраф збільшується вдвічі. Сам законопроєкт не пропонує зачіпати первинні штрафи - лише в разі повторного вчинення встановити 30-кратний штраф розміру реклами, – пояснила нардепка.

Після ухвалення документу у тримісячний термін вся реклама має бути приведена у відповідність до закону.

У деяких країнах це питання законодавчо не врегульоване, але рекламодавці самі дбають про свою репутацію і не використовують у рекламі дискримінаційних мотивів.

Для повного уникнення сексизму в рекламі є доцільним ухвалення відповідних законодавчих змін. Одночасно це не лише має бути відповідальність, а й зміна підходів і викорінення стереотипних уявлень у суспільстві, – сказала віце-президентка ГО "Ла Страда – Україна" Марина Легенька.

Фахівці також стверджують, що сексизм породжує і сексуальну експлуатацію жінок, і насильство над ними.

Слід відзначити, що законопроєкт у ВР планують розглядати вже наприкінці лютого або на початку березня. До другого читання передбачається доопрацювання, зокрема, щодо покарань.

Джерело:  OBOZREVATEL

Наші новини у Telegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook