Заволодів часткою у видобутку бурштину на Рівненщині. Тепер консультуватиме «відбудову України»? (ФОТО)
Рокер із Польщі, який оскандалився, керуючи «Укрзалізницею»
Польський менеджер-рокер Войцех Бальчун, який встиг пропрацювати трохи більше року головою «Укрзалізниці», тепер буде консультувати компанії, які матимуть бажання взяти участь у відновленні зруйнованої української інфраструктури.
Про це пише Liga.net.
Цікаво, що одним із проєктів за участі консультанта Бальчуна стане реконструкція моста на Рівненщині, який очевидно, постраждав від російського вторгнення.
При цьому видання NV зазначає, що той самий Бальчун має бурштиновий бізнес на Рівненщині:
Співвласником він став у вересні 2020 року.
Як відомо, з посади керівника «Укрзалізниці» цей своєрідний чоловік пішов із доволі гучним скандалом.
Зокрема українську ЗМІ повідомляли:
- Войцех Бальчун прибув в Україну не один, а зі своєю командою. Зарплата нового керівника організації становила 463 тисячі гривень щомісяця. Це був 2016 рік.
- Крім того, Войцех і його команда менеджерів робили самі собі бонуси. Так, наприклад, в 2016 році Бальчун наказав зробити собі і ще двом членам компанії корпоративні кредитні картки. Щодня вони могли витрачати до 20 тисяч гривень. Фінанси використовувалися для оплати готелів, покупок квитків, їжі, відвідування культурних заходів та ін.
- Через короткий час ці ж члени правління вирішили виплатити собі компенсацію за відпрацьований час до підписання контракту. Вартість їхніх послуг оцінили в три мільйони гривень.
- Войцех Бальчун також наказав заплатити 150 тисяч гривень за дві години консультації запрошеному польському експерту Анджею Копецю.
- Він зробив звіт про роботу компанії «Укрзалізниця». Цікаво, що Копець написав свій висновок від руки.
Конфлікт з Омеляном
Згідно зі звітом, за 2016 рік компанія змогла показати приріст всього в 300 мільйонів гривень. Хоча Бальчун прогнозував економію в розмірі 7 мільярдів.
При цьому експерти заявляли, що і такий прибуток «намальований». Це пов'язано з тим, що компанія не провела плановий ремонт залізничних колій, тому вдалося заощадити заявлену суму.
На тлі звіту менеджменту «Укрзалізниці» розгорівся конфлікт між Бальчуном і міністром Омеляном. Відносини між ними не склалися з самого початку роботи поляка в українській компанії.
Але в 2017 році між ними виникла справжня війна.
Омелян звинуватив Войцеха Бальчуна в його участі в корупційних схемах. «Укрзалізниця» набувала деталі рейок у «Корпорації КРТ», якою володіли депутати брати Ярослав і Богдан Дубневичі. У зв'язку з цим «Укрзалізниця», начебто, втратила близько одного мільярда гривень.
Зрештою,
У 2017 році закінчився термін дії контракту з Бальчуном. Після цього Кабінет Міністрів повинен був прийняти рішення - звільнити фахівця або продовжити співпрацю.
Але для цього глава «Укрзалізниці» зобов'язаний був надати річний звіт, на основі якого виносять рішення.
Польський менеджер документ не підготував і заявив про свою відставку.
Радіо Трек: НОВИНИ