Залізничники: столітню поліську «кукушку» руйнують бурштинокопачі
На її утримання йдуть мільйони
Львівська залізниця неодноразово наголошувала на проблемах, які виникають із забезпеченням залізничного руху на вузькоколійній залізниці Антонівка – Зарічне. В народі її називають «кукушка».
- Серйозні клопоти виникають не лише через глибоку збитковість приміських перевезень на цій дільниці, а насамперед через проблеми у питаннях гарантування безпеки руху. Річ у тім, що розвиток місцевої інфраструктури зупинився на рівні середини, а подекуди – початку минулого століття, а рухомий склад давно відпрацював установлений термін експлуатації, — йдеться в офіційному повідомленні прес-служби Львівської залізниці.
Рух на дільниці здійснюється за електрожезловою системою, яка давно морально та фізично застаріла.
Наприклад, електрожезлова система на станції Володимирець – 1929 року випуску.
На дільниці експлуатується 85 інженерних споруд – тимчасових мостів, металевих та бетонних труб. Близько 75% із них потребують заміни.
Приблизно така ж ситуація спостерігається і в місцевому господарстві електропостачання та сигналізації й зв’язку. Не витримує навантаження і старий рухомий склад.
Крім того, понад 80 км колії на цій дільниці складається з рейок, виготовлених на початку минулого століття.
Термінової заміни потребують близько 40% зі 173 тисяч дерев’яних шпал та понад 50% стрілочних переводів, додають залізничники.
- Не менш актуальною для місцевих залізничників є проблема розкрадання деталей та матеріалів. Упродовж 2018 року на дільниці зафіксовано чотири випадки крадіжок матеріалів верхньої будови колії. Серйозної шкоди місцевій інфраструктурі завдає і масовий незаконний промисел із видобування бурштину. Приміром, у 2016 році саме такий випадок став причиною розмиву земляного полотна. Для проведення аварійно-відновлювальних робіт залізничникам тоді довелося на тиждень зупиняти рух вузькоколійкою, — йдеться в офіційному повідомленні прес-служби Львівської залізниці.
Загалом, за 10 попередніх років на «кукушці» зафіксовано кілька десятків аварій.
Сума експлуатаційних витрат Львівської регіональної філії на вузькоколійній дільниці Антонівка – Зарічне у 2018 році сягнула 19 млн 303 тисячі гривень. Тоді як доходи магістралі від цієї роботи торік склали заледве 183 тис. грн.
Нагадаємо, будівництво колії шириною 750 мм на дільниці Антонівка – Зарічне розпочалося наприкінці XIX ст., завершили прокладання понад 105-кілометрової вузькоколійки у 1960-х роках минулого століття. З самого початку залізниця будувалася для обслуговування потреб лісозаготівельної промисловості.
У розпал економічної кризи 1990-х років вантажний рух на вузькоколійці припинився.
Нині тут здійснюється лише приміський пасажирський рух.
Окрім станцій Антонівка та Зарічне, на маршруті слідування є ще дві станції – Володимирець та Біла, а також 13 пунктів зупинки.
Наші новини у Тelegram. Номер у Viber: 063-73-4-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ