Загадка десятиліть розкрита: Чому молоко в Радянському Союзі продавалося в трикутних паперових пакетах (ФОТО)
Це один із символів радянської епохи
За часів Радянського Союзу в гастрономах продавали молоко у, дивному на сьогодні, трикутному пакуванні.
Молоко в той час можна було купити на розлив — зазвичай наливали в бідони, в пляшки, які потім можна було помити та здати до пункту приймання склотари — та в паперових пірамідках. Мабуть, це був найпростіший і найзручніший варіант. Трикутники були об'ємом пів літра і коштували 16 копійок, а щоб налити молоко у склянку, треба було відрізати верхній куточок пакування.
Звідки взялись трикутні пакети
Молоко у трикутниках випускалося у СРСР з 1950-х років до кінця 1980-х. Концепція пакування молока у трикутні контейнери була запропонована шведським винахідником Еріком Валленбергом 1944 року.
Існує легенда, що якось Валленберг прочитав статтю про магічну суть єгипетських пірамід. Автор статті — хімік і за сумісництвом містик, а згодом фантаст Жак Берж'є стверджував, що саме завдяки формі пірамід всередині в них відбувається консервація часу, і продукти здатні зберігатися в первісному вигляді.
Журналісти ж тоді опублікували пропозицію — порадили спати в тетраедрі для поліпшення здоров'я і загального омолодження. Тоді як рік Валленберг висунув ідею, що така форма дозволить краще зберігати молоко завдяки геометричним властивостям тетраедра.
1951 року шведською фірмою Tetra Pak було розпочато масове виробництво такої тари. Фахівці з Tetra Pak не тільки придумали відповідну форму, але й інші технологічні нюанси, зокрема, спосіб пакування рідини в картон і герметизацію тари. Вони припаяли до картону тонкий шар поліетилену, завдяки чому пакети стали абсолютно вологостійкими.
Пакування «Тетра Класік», так і офіційно називалися «пірамідки», вперше вийшло у масове виробництво 1952 року. СРСР офіційно купив технологію та кілька ліній виробництва у фірми.
Переваги та недоліки трикутного пакування
Попри певні переваги такої тари — трикутні контейнери можна було легко утилізувати, вони були досить зручними, дозволяли легко наливати молоко, займали мало місця в холодильнику, але вони часто протікали. Тому, що одним з основних недоліків трикутних пакетів також була проблема з якістю склеювання швів.
Ще трикутники займали більше місця під час транспортування, що значно збільшувало транспортні витрати. Тому в Європі швидко відмовилися від таких «пірамідок».
Популярність та символіка
Пакування стало не просто засобом зберігання, а символом епохи, елементом, що впливав на повсякденні звички та ритуали людей.
На початку 1980-х років трикутні пакети почали зникати з повсякденного вжитку. Основною причиною цього стало значне погіршення якості виробництва та псуванню продукту. Крім того, нові, зручніші технології пакування почали витісняти старі.
Джерело: ТСН
Радіо Трек: НОВИНИ