За якими параметрами українці обирають МФО: результати опитування
Перед оформленням кредиту громадяни ретельно вивчають умови
Мікрокредитування в Україні є досить поширеним способом вирішення дрібних фінансових проблем. Мільйони громадян беруть у борг до зарплати, щоб купити ліки, сплатити за комунальні послуги, доробити ремонт тощо. У країні офіційно працює понад 200 організацій, які надають швидкі кредити на картку онлайн. Їхніми послугами щомісяця користуються приблизно півмільйона громадян. Як користувачі МФО обирають кредитну компанію, стало відомо із результатів нещодавнього соцопитування.
Чому українці беруть кредити до МФО
Небанківські мікрофінансові організації висувають клієнтам мінімум вимог. Щоб оформити кредит онлайн на карту України, не потрібно підтверджувати свої доходи, мати офіційну роботу чи хорошу кредитну історію. Заявки розглядають протягом 15-20 хвилин і схвалюють більшість із них. Термін кредитування зазвичай невеликий — 10-30 днів, середня відсоткова ставка на день — 1-3%.
На переплаті за відсотками можна заощадити. Згідно з інформацією про кредит під 0 відсотків на Kurs Finance, багато організацій пропонують акційні пільгові умови новим та постійним клієнтам. Ставка за ними становить 0,01% на добу. Кредит можна погасити достроково, сплативши відсотки лише за період фактичного користування грошима, а якщо виникли форс-мажорні обставини — оформити безкоштовну пролонгацію.
Які критерії українці враховують насамперед
Оскільки пропозицій на ринку багато, перед оформленням кредиту громадяни вивчають умови кількох МФО, порівнюючи їх за певними характеристиками:
- розмір денної процентної ставки — цей фактор є ключовим для 51% опитаних;
- швидкість отримання кредиту — 48% звертаються до МФО, тому що гроші можна отримати протягом півгодини незалежно від часу доби;
- сума, яку можна взяти в кредит, — головний параметр для 42% учасників опитування;
- способи погашення позики — 31% віддає перевагу тим компаніям, у яких можна повертати кредит через особистий кабінет або електронним переказом, оплачувати в терміналі чи в касі банку.
Чверть опитаних обирає ті мікрофінансові організації, які обслуговують клієнтів з поганою кредитною історією, оскільки банки їм зазвичай відмовляють. Менш ніж 15% респондентів насамперед звертають увагу на можливість продовження терміну дії договору, якщо виконати його вчасно не вдасться, а 10% — перед підписанням договору цікавляться розміром штрафних санкцій.
Для 20% учасників опитування ключовим критерієм є наявність на сайті юридичної інформації: номер ліцензії, свідоцтво про реєстрацію, фінансова звітність. Близько 10% вивчають огляди та рейтинги, які надають інформаційно-аналітичні ресурси, та на їх підставі визначаються з вибором фінкомпанії. Приблизно 12% не заглиблюються у вивчення та порівняння пропозицій МФО, а керуються рекомендаціями родичів і друзів.
Не основними, але важливими критеріями респонденти назвали також якість та зручність сайту, відгуки про компанію у соцмережах і роботу служби підтримки.
*
Радіо Трек: НОВИНИ