Усе - через Польщу: як у Рівному підвищували плату за проїзд у маршрутках

Із 5 до 6 гривень

Це відбулося на засіданні міськвиконкому. Начальник міського управління транспорту і зв'язку Віталій Миронюк розповів, що востаннє у місті тариф на проїзд підвищували 13 березня. Це було при ціні пального 28 гривень. І в тарифі закладали 10-відсоткову рентабельність.  Але нині виникла необхідність у підвищенні тарифів.

Віталій Миронюк пояснив, чому:

У жовтні-листопаді катастрофічно протягом довх тижнів вартість пального зросла із 28 до 34 гривень. Дійсно на теперішній час середня вартість дизельного пального по Рівному становить 30 гривень 65 копійок, а якісне дизельне пальне , наголошую - 31,49 або 32, 79 гривні.

 

Зростає у ціні все, починаючи від шин та акумуляторів. Крім того, з 1 січня передбачене зростання мінімальної зарплати з 3723 грн до 4175, тобто на 12 %.

За словами Віталія Миронюка, перевізники звернулися до міського голови, надали розрахунки нового тарифу. Їх перевірило управління.

Частина з них була повернута, де були некоректні цифри за кількістю перевезених платних пасажирів, за кількістю виконаних рейсів. Через кілька днів розрахунки повернули нам назад. Була зроблена зведена таблиця по всіх маршрутах, бо рентабельність по різних маршрутах - різна. І була виведена середня ціна проїзду - 6 гривень 44 копійки.

Секретар міськради Сергій Паладійчук зауважив, що ці розрахунки не дають підстав для підвищення плати за проїзд. Адже зростання вартості пального і решти складових тарифу становить 12-15%, а плату за проїзд хочуть підвищити на 20%. І додав:

Проблема - не в зростанні вартості пального. Тим паче, що ми знаємо, що маршрутки заправляють на підпільних АЗС по 26-27 гривень. Проблема в тому, що нині водіям треба давати високу зарплату, бо вони тікають від перевізників, бо зарплата водія у Польщі - 1500 євро. Тому треба рівнянам надати правильну аргументацію підвищення.

Член міськвиконкому Василь Царук наполягав на знятті з розгляду питання про підвищення. Адже вважав, що підвищувати можна, якщо водії даватимуть пасажирам квитки. Також він дорікнув перевізникам:

Коли влітку ціна на солярку впала до 22 гривень, ви ж не прийшли за зниженням тарифу. Мовчите. Ви ж зробіть хоча б ті маршрутки, щоб у них можна було зайти і сісти. Бо бридко зайти, вони – як собача будка. Там кругом брудно. 

Один з перевізників на це зауважив, що у них нема приміщень для ремонту маршруток. Тому закликав владу збудувати для них автобусний парк.

Коли ми його збудуємо, то ви нам будете не потрібні, - усміхнувся на це міський голова Володимир Хомко.

І запропонував Василю Царуку взяти маршрут і показати класну роботу з тим тарифом на проїзд, який є. Бо, за його словами, щоб могти купувати перевізникам нові маршрутки, треба щоб тариф на проїзд був 1 євро.

[media=133011]  Але Царука підтримала член міськвиконкому Ніна Скиба, яка звернулася до перевізників:

Коли ми підвищували плату за проїзд востаннє, ви клялися, божилися, що будуть маршрутки в належному стані, що двері з них не будуть випадати, що не буде видно проїжджу частину крізь діри у  підлозі. Що бачимо по факту? Маршрутки як їздили перекособочені, так і їздять. Як були в неохайному стані, такі ж і є.  

Член міськвиконкому Микола Кучерук запропонував шукати компроміс із перевізниками. Тож закликав їх привести маршрутки до належного стану.

А начальник управління транспорту Віталій Миронюк зауважив, що в місті вже звільнилося 228 водіїв. Це фактично й стало вирішальним у прийнятті рішення про підвищення плати за проїзд з 1 січня.  

Радіо Трек: НОВИНИ

Мирослава Опанасик Радіо Трек
Поширити в Facebook