Відвідини магазину закінчуються горою непотрібних покупок? Можливо, у всьому винна кава
Як цей напій впливає на витрачання грошей
Вживання напоїв з кофеїном, зокрема кави, перед покупками призводить до більш імпульсивних покупок і збільшених витрат під час шопінгу. Про це свідчить нове дослідження вчених з Університету Південної Флориди (США).
Вченим, що вплив кофеїну на грошові витрати зберігається у людей, які випивають до 2 чашок кави на день.
Чому кофеїн спонукає більше купувати?
Кофеїн – це найбільш відомий у світі стимулятор, який щодня споживають у вигляді кави, чаю, газованих та енергетичних напоїв.
За словами науковців, люди часто роблять покупки в інтернеті та у звичайних магазинах відразу після або під час вживання напоїв з кофеїном. До речі, в деяких роздрібних магазинах навіть пропонують безплатні продукти/напої, які можуть містити кофеїн, що заохочує відвідувачів робити більше покупок.
– Кофеїн, як потужний стимулятор, вивільняє дофамін в мозку, який збуджує розум і тіло. Це призводить до більш високого енергетичного стану, що, своєю чергою, підсилює імпульсивність і знижує самоконтроль, – каже один з дослідників з Університету Південної Флориди.
Як проводили експеримент
Науковець і його колеги провели три експерименти в декількох роздрібних магазинах. Вони полягали в установці еспресо-машини біля входу в торгових точках у Франції та в універмазі в Іспанії.
При вході понад 300 покупців отримали безплатну чашку, приблизно половині з яких пропонували каву, що містить близько 100 мг кофеїну, а іншим – каву без кофеїну або воду. Потім люди ділилися своїми чеками з дослідниками, виходячи з магазинів.
Автори виявили, що покупці, які випивали чашку безплатної кави з кофеїном перед походом в магазини, витрачали приблизно на 50% більше грошей і купували майже на 30% більше товарів, ніж покупці, які пили каву без кофеїну або воду.
Також вчені виявили, що кофеїн ще впливає на те, які товари вони купують. Ті, хто пив каву з кофеїном, купили більше другорядних товарів, ніж інші покупці, таких як ароматичні свічки та духи.
Джерело: РБК-Україна з посиланням на Journal of Marketing
Радіо Трек: НОВИНИ