Усіх перевірять, із найгіршими розпрощаються: у Рівному всерйоз взялися за маршрутників

Дослухатимуться насамперед до думки пасажирів. Усі претензії обіцяють врахувати

Транспортна мережа Рівного переживає не найкращі часи. До прикладу, у місті має бути зо три сотні автобусів, а є всього близько 250. Критичної нестачі, в принципі, немає, однак у пікові години брак громадського транспорту відчутний.

Крім того, деякі маршрути дублюють один одного, перевантажуючи одні частини міста і не задовольняючи попит в інших.

А ще – у Рівному не вистачає водіїв, які готові працювати понаднормово за мізерні зарплати. Причому стосується це не лише маршрутників, а й водіїв тролейбусів.

Як збирається вирішити ситуацію міське управління транспорту і як кожен із нас може в цьому допомогти, розповів Радіо ТРЕК очільник відомства Іван Фурлет.

Далі - слова чиновника

Все починається зі збору інформації...

Зараз збираю максимум аналітичної інформації по руху, згідно з трекерами. Окремо спілкуюся з перевізниками, насамперед із тими, які планують восени іти на нові договори.

Ми обговорюємо можливі варіанти оптимізації транспортної мережі, тобто, ті, хто не хоче нормально працювати і виконувати свою роботу якісно – будемо з ними прощатися.

Паралельно збираємо інформацію і по інших перевізниках і проводимо зараз із НУВГП дослідження, яке на осінь дозволить сформувати якусь більш визначену стратегію щодо оптимізації транспортної мережі.

В людей питатимуть, наприклад, наскільки вони задоволені громадським транспортом, оцінюватимуть способи і маршрути переміщення людей. Буде перевірка транспортного запиту по мікрорайонах, згідно зі статистичною вибіркою – звідки й куди люди їздять, в які мікрорайони.

 

У підсумку визначатимуть, який має бути транспорт для забезпечення потреб містян: кількість, місткість, регулярність руху. Прийматимуть, можливо, й інфраструктурні рішення щодо надання пріоритету громадському чи якомусь іншому виду транспорту.

Серед іншого буде й обстеження пасажиропотоків. Це польові дослідження, тобто, опитуватимуть людей на вулицях. Є ще онлайн-опитування, але це – додаткова форма, яка потрібна для збільшення об’єму даних, що дозволять більш об’єктивно дослідити питання.

Результати дослідження мають з’явитися десь у вересні і відразу після цього ми почнемо формувати якісь рекомендації щодо оптимізації транспортної мережі. Вартість цього дослідження – менш як 200 тис. грн.

Перевірки маршруток

Окрім цього, управління транспорту проводить перевірки на відповідність нормальному санітарному стану маршруток. Перевізники приводять у відповідність свої транспортні засоби: замінюють обшивку, миють, штори міняють і т.д.

Перевірка триватиме до кінця цього - початку наступного місяця. Перше коло вже пройшли близько 70% маршруток. Тепер ми будемо перевіряти виправили чи не виправили проблемні моменти. У нас передбачена фотофіксація стану автомобілів, інспектори складатимуть відповідні акти і за їх результатами будемо складати перелік тих (перевізників – ред.), з ким, можливо, будемо розривати договори.

Будемо готуватися, щоб на осінній період, якщо нас знову не застане криза з коронавірусом, підготувати транспорт до більш активної життєдіяльності міста.

 

Більшість перевізників, на щастя, реагує на наші претензії. Але глобально – ситуація, на жаль, в системній кризі і не тільки в Рівному, а в багатьох містах. Особливо, після коронавірусного періоду. Тому зміни неминучі, але не готовий сказати, коли це відбудеться.

Щодня курсує містом із різною регулярністю близько 250 маршруток. Критичної нестачі в нас немає. У пікові години, звісно, виникають проблеми, але задовольнити піковий запит навіть чисто математично – нереально.

Нині управління спілкується з профільними органами щодо того, аби дозволити зняти обмеження щодо кількості пасажирів. Тобто, щоб людям, які мають сертифікат вакцинації чи довідку про те, що вони не хворі (такий документ дійсний протягом 72-х годин – ред.), дозволили займати не тільки сидячі місця. За цим би стежили водії. Однак чи приймуть таке рішення, я, на жаль, сказати не можу, бо є обмеження постановою Кабміну.

Зарплата у 15 тисяч – це несерйозно

У нас відчутна велика нестача водіїв. Багато перевізників не виконують рейси і обґрунтовують це тим, що немає водіїв, які готові працювати тут, тож більшість їде за кордон.

Зараз із перевізниками спілкуємося і наголошуємо, що водіям потрібно забезпечити гідний рівень зарплат, аби вони залишалися. Але це, на жаль, нешвидкий процес і звідкись цей ресурс потрібно взяти.

Ми конкуруємо зараз із зарплатами закордонними, які десь вдвічі більші – якщо у нас вони заробляють близько 15 тис. грн, то за кордоном йдеться про 30 тис. на місяць.

Рівне – не унікальне в цій проблемі, така ж ситуація абсолютно по всіх містах України. Це стосується й електротранспорту, де ще довше потрібно шукати й готувати водіїв.

Щодо «Рівнеелектроавтотрансу», то там теж не все чудово зараз. Підприємство обходиться місту на рік десь в 90 млн грн і там так само багато водіїв літнього віку, тому рано чи пізно ця проблема постане, якщо ми до неї не будемо готуватись.

Загалом є законодавчі ініціативи, як це змінити, але рівнянам потрібно зрозуміти, що якщо ми хочемо якісних перевезень, то маємо встановити базові спільні норми… зрозуміти, скільки це має коштувати і погоджуватися або не погоджуватися на відповідну якість.

Це не означає, що це обов’язково стане дорожче для пасажира, але це може почати коштувати щось для бюджету міста – для платників податків.

 

Е-квиток - як панацея

Електронний квиток у Рівному буде.

Наразі міська влада зібрала пропозиції, які наразі опрацьовуються, буде сформовано технічне завдання, визначать модель запровадження – місто чи інвестор його запускатиме, а відповідно до цієї моделі вже оголошуватимуть процедуру щодо закупівлі або проведення конкурсу та впровадження е-квитка.

Попередньо йдеться про строк від пів року – до початку реалізації проєкту, оскільки є бюрократичні моменти, які не дозволяють зробити це «сьогодні – на завтра».

З електронним квитком місто зможе щось планувати та прогнозувати, як і транспортники. Крім того, він може стати базою для врегулювання ситуації з пільговими та іншими видами перевезень.

Додамо, що е-квиток – це електронний документ, який дає право на проїзд у громадському транспорті. Розрахунок ним здійснюється у безготівковій формі: банківською картою, через мобільний додаток або ж спеціальною карткою. Чимало міст України вже перейшли на таку систему.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook