Скоро ми всі ходитимемо в одному й тому ж: мода більше нікому не потрібна (ФОТО)

Сильні світу цього задали невідворотний вектор розвитку суспільства

Змінювати вбрання більше не круто, круто ходити в одному й тому ж. Розлогу статтю з цього приводу опублікував журнал Фокус. Спробуємо коротко передати її зміст:

Люди не хочуть думати про одяг, вони прагнуть витрачати сили й час на більш доречні речі.

Нейрофізіологи підрахували, що протягом дня доросла людина робить від 10 тис. до 40 тис. виборів. Кожен із них — енерговитратна дія. Чим частіше ми їх робимо, тим швидше втомлюємося. Причому не важливо, наскільки це важливе й важке рішення.

Якщо раніше існували стереотипи, що це жінки біля шафи крутяться й не можуть обрати, що вдягнути, то на сьогодні серйозні наукові дослідження показують, що гендер тут ні до чого. Вибір вбрання — непросте завдання і для жінок, і для чоловіків, просто перші охочіше в цьому зізнаються.

Для кожної людини існує певна гранична кількість зважених розумних рішень, які він/вона в змозі ухвалити за одиницю часу.

Тобто, чим більше рішень вже ухвалені нами в цей день, тим менше шансів, що наступні вибори будуть зроблені з раціональних міркувань.

Та ж наука підрахувала, що офісний виконавчий персонал під час роботи розв'язує дрібні проблеми 300 разів на день, а у керівників рахунок йде на тисячі. Чим відповідальніша посада, тим частіше виникає ситуація вибору.

Ще шість років тому знамениті й успішні люди почали просувати ідею скорочення кількості повсякденних рішень.  

Яскравий приклад - Стів Джобс та Марк Цукерберг, які першими почали весь час ходити в одному й тому ж. Потому артдиректорка Нью-йоркського офісу міжнародного рекламного агентства Saatchi & Saatchi Матильда Каль розповіла ЗМІ, що з дня на день має однакові білі блузки та чорні штани.

Акторка, сценаристка і письменниця Еліс Грегорі пішла далі: в численних інтерв'ю вона говорила, що ходити щодня в одному й тому ж — ознака зрілості та стабільності. 

Коли до компанії приєднався культовий режисер Крістофер Нолан, західний світ остаточно ухвалив нову соціальну парадигму щодо одягу.

Змінювати вбрання більше не круто, круто ходити в одному й тому ж.

Доклали зусиль й захисники природи, які постійно критикують fast fashion за шалені викиди СО₂ які продукує легка промисловість. І якщо для мешканців Західної Європи, США, Канади та Австралії - це вагомий аргумент на користь відмови від постійного оновлення одягу, то у країнах Азії наразі керуються іншими цінностями. 

В Азії одяг - це частина статусу людини. Україна в питанні гардеробу зависла десь між східним і західним підходом.

Експерти з продажів кажуть, що в Україні у 2021 році одяг купували навіть частіше, ніж у 2020-му, але пояснюють це прагненням компенсувати стрес та ізоляцію через локдаун. При цьому половина продажів припадає на базові речі, якраз ті, що відповідають принципу «кожен день в одному й тому ж».

До 70% українців, відчуваючи хиткий фінансовий стан, намагаються продемонструвати оточенню стабільність за допомогою нового одягу та аксесуарів, кажуть експерти.

- Однак у нас вже сформувалися кілька соціальних груп, для яких мода не має значення. 

 

Вони добре заробляють, багато подорожують, часто бувають в Європі та США, сприймають західні культурні орієнтири. Більшість з них щиро не розуміють, навіщо витрачати гроші на те, що не має практичного сенсу. Віддають перевагу одягу й взуттю без очевидних відомих ознак бренду, ніколи не демонструють розкручені логотипи. В їхньому колі - це моветон.

 

У багатьох великих компаніях вже стало нормою, що на співбесіду або робочу зустріч можна прийти в джинсах і футболці, - розповіла Фокусу психотерапевтка Олена Рихальська.

Як правило, це люди з досить щільним робочим графіком і насиченим соціальним життям. Їм просто шкода витрачати час та енергію на те, щоб стежити за модою і наслідувати її тенденції.

Раніше одяг вважався репутаційною інвестицією. Наразі ж настали часи, коли найбагатші та знамениті особистості, схоже, втратили інтерес до моди. Це не означає, що індустрія зникне вже завтра.

Однак власне поняття моди в одязі ставатиме все менш соціально виправданим, поки остаточно не зникне.

За матеріалами Фокус

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook