Термінали, маски та харчі: на що найчастіше скаржаться споживачі Рівненщини

Та чи все може «виправити» Держпродспоживслужба

Майже три сотні скарг надійшло торік від мешканців Рівненщини до Держпродспоживслужби. Зокрема через відмову в гарантійному обслуговуванні, а також щодо повернення коштів та обміну товару. Крім того, скаржилися люди на шум від роботи магазинів, антисанітарію на ринках та у супермаркетах, на порушення карантину, якість продуктів та їхні ціни.

 - За 2021 рік до Управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло 24 скарги громадян на діяльність магазинів, супермаркетів та ринків.

 

Причини скарг:

•    Шум та вібрація від роботи закладу або його обладнання – 3 скарги (маг. «Біосторія», «Крамниця Емоцій», «Банк пива»);
•    На антисанітарію – 3 (маг. «Tresh», ринок «Північний» двічі);
•    На забруднення атмосферного повітря -1 ( маг. «SPAR»);
•    Про порушення карантинних вимог, передбачених запобіганню поширення коронавірусної хвороби - 17 (супермаркети «Сільпо», «SPAR», «АТБ», «Новус», «Епіцентр», магазини «Наш край», «Анастасія», тощо.

 

Факти, викладені у зверненнях, підтвердились лише в 10 скаргах. За порушення санітарного законодавства передбачено штрафні санкції (згідно ст. 42 Кодексу України про адміністративні правопорушення), - йдеться у відповіді на запит Радіо Трек.

І якщо вартість товарів Держпродспоживслужба не контролює, то їхню якість довелося перевіряти майже 70 разів, йдеться у відповіді на запит Радіо Трек.

- В 2021 році від споживачів надійшло 67 звернень про придбання неякісних або не правильно маркованих харчових продуктів.

 

За наслідками розгляду звернень споживачів 4 оператори ринку були притягнуті до адміністративної відповідальності на загальну суму 84 000 грн, - повідомили у Держпродспоживслужбі.

В установі зазначають, що у мережевих супермаркетах порушення виявляли рідше, ніж у маленьких магазинах. 

«Термінал не працює»

За рік – лише дві скарги на відсутність платіжного термінала надійшло до Держпродспоживслужби Рівненщини.

Але коли до закладів приходили з перевіркою – порушень не фіксували, можливість розрахуватися карткою одразу з'являлася.

Держпродспоживслужба наголошує, що відмовити у безготівковому розрахунку можуть тільки заклади в населених пунктах, де проживає менш як 25 тисяч осіб. У іншому разі за це загрожує до 8,5 тисяч гривень.

Маски та антисептики - дорого і неякісно?

Лише 13 споживачів торік скаржилися щодо завищених цін на медичні маски.

Але магазини та аптеки через це не перевіряли, бо покупці надали недостатньо даних, повідомило обласне управління Держпродспоживслужби.

- Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення» медична маска віднесена до Переліку товарів протиепідемічного призначення, тому даний  медичний засіб підпадає під державне регулювання шляхом декларування зміни роздрібних цін на товари у разі їх збільшення.

 

До сектору контролю за регульованими цінами за 2021 рік надійшло 13 скарг стосовно завищення ціни на медичні засоби, в т.ч. на засоби захисту, на які було надано письмові обґрунтовані відповіді.

 

Позапланові перевірки не здійснювалися, оскільки не було достатньої інформації у зверненнях, що стали б підставою для здійснення позапланової перевірки, - повідомили у Держпродспоживслужбі.

До того ж установа не моніторить вартість цих товарів, цим займається управління статистики. А от звернень громадян щодо якості антисептиків Держпродспоживслужба не фіксувала. До слова, якість антисептиків перевіряє Держлікслужба. 

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook