Польща офіційно звинуватила Росію у загибелі президента Качинського

Опублікували остаточний звіт про Смоленську авіакатастрофу

10 квітня 2010 року літака експрезидента Лєха Качинського потрапив у катастрофу. Як не дивно для росії, трагедія сталася у російському Смоленську. Окрім очільника Польщі та його дружини, тоді загинуло і вище керівництво держави – загалом на борту було 96 осіб.

За ці 12 років росія і досі не дала доступу до усіх деталей літака.

Головною причиною трагедії був вибух у лівому крилі повітряного судна, викликаний зовнішнім втручанням. Про це на пресконференції в 11 квітня 2022 року заявив голова підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи Антоній Мацеревич.

Причиною катастрофи 10 квітня 2010 року над Смоленськом став акт незаконного впливу російської сторони на літак Ту-154М делегації президента Польщі,- сказав Антоній Мацеревич.

Як підкреслив голова комісії, основним і беззаперечним доказом цього акту втручання був «вибух у лівому крилі» на відстані ста метрів до берези над місцевістю, де не було ані високих дерев, ані інших перешкод, які могли б загрожувати літакам.

За його словами, підкомісія «точно визначила місце, час і звук вибуху, який знищив крило і започаткував катастрофу».

 

Після цього стався «черговий вибух кільканадцять метрів над землею, який знищив цілий літак і вбив делегацію на чолі з президентом Лєхом Качинським».

Мацеревич зазначив, що комісія підтвердила наявність на фрагментах розбитого літака слідів вибухових матеріалів, таких як тротил, гексоген, нітрогліцерин.

Підкомісія додатково підтвердила наявність надлишкової кількості алюмінію щодо кремнію, яка у багато разів вища, ніж у зразках смоленської землі.

 

Це свідчить і підтверджує термобаричний вибух оксиду етилену за наявності алюмінію, — підкреслив голова підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи.

 

За словами голови підкомісії, на фрагментах тіл більшості жертв катастрофи є залишкові сліди матеріалів, які були наслідком вибуху.

Російська сторона від початку ускладнювала доступ Польщі до фрагментів розбитого літака, технічної документації та всіх записів з кабіни президентського літака. Польські слідчі «так ніколи і не почули, і не побачили повністю оригінального запису реєстраторів польоту», частини деталей літака, і не отримали більшості документів з військового аеродрому «Смоленськ-Північний» та російської системи контролю за польотами.

Дії польських пілотів президентського літака підкомісія вважає правильними.

 

Натомість рапорт Міжнародного авіаційного комітету у Москві з 2011 року назвали «зманіпульованим».

У москві в 2011 році причиною аварії літака назвали помилку пілотів, які пішли на посадку в умовах поганої видимості. Польща вже багато років поспіль просить росію віддати уламки розбитого літака, але москва відмовляється це зробити, мотивуючи це проведенням російського слідства у справі катастрофи.

Джерело: Укрінформ

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook