Поле для гольфу на Рівненщині має привабити іноземних інвесторів

Інвестори, які мають бажання вкладати свої кошти в нашу область, зможуть обрати собі необхідний об’єкт чи ділянку онлайн.

Сьогодні у Рівненській обласній адміністрації відбулася презентація інвестиційної карти Рівненщини. Вона виглядає як карта гугл, на яку нанесено інвестиційні об’єкти трьох типів та необхідну про них інформацію. А це: земля, незавершені об’єкти будівництва та об`єкти, на який співпраця інвестора можлива з уже існуючим бізнесом, розповідає експерт з питань інвестиційної діяльності та розвитку інфраструктури Олександр Ковальчук:

– «Зелені площадки» – земля, яка є вільною, яка може бути привабливою для інвестора з чітким описанням властивостей цієї землі, можливостей, кому вона належить, і так далі…Другі площадки – це «Brown field» - площадка, на якій є якесь не завершене будівництво, може бути різної форми власності, але може бути продана або зорендована інвестору. І третя – це «Start up» - такий бізнес, в якому може бути зацікавлений інвестор іти в спільний бізнес з вже існуючим бізнесменом. То може бути ферма, сільське господарство, маленьке виробництво або велике і потужне підприємство.

Проте, для залучення інвесторів цього надто мало, кажуть закордонні експерти. На презентацію проекту «Invest in Rivne» рівненські експерти запросили польських колег.

Директор департаменту розвитку та інвестиційних проектів адміністрації міста Люблін Кшиштоф Лонтка поділився дев`ятирічним польським досвідом. Він переконаний, що у питанні залучення інвесторів набагато важливішим є, наприклад, наявність поля для гольфу або англомовної школи чи садочка. Тобто, інвестор має бачити реальні переваги Рівненщини над іншими областями і не лише в Україні. Адже, коли людина розглядає потенційний об’єкт для вкладання коштів, він, в першу чергу, думає про свою сім`ю та способи проведення власного дозвілля. Так само і місцева влада зобов’язана докласти максимум зусиль для привабливості інвестиційних об’єктів, тобто забезпечити доїзд до певної ділянки та проведення комунікацій. На це можна також залучити ґрантові кошти:

– Якщо на карті буде зазначена, наприклад, земельна ділянка або будинок, який буде привабливим для інвестора, то, очевидно, що місцева влада має подбати про те, аби ця ділянка чи об’єкт був привабливим не лише сам по собі, але також, щоб дорога до нього була добра, комунікації були проведені. Тому що наш досвід говорить про те, що інвестора не цікавить безпосередньо ділянка або об’єкт, бо такі ж є в інших країнах. Але, якщо не буде дороги, з чого ми і почали, то інвестор втече до Польщі.

Вирішальним, за словами поляків, є також наявність унікальних кадрів на підприємство, чи то фабрику, яку збудує інвестор, та чи готові будуть наші вищі навчальні заклади відкривати нові напрямки підготовки. На що рівненські спеціалісти відповіли, що договори про співпрацю вже укладені з Острозькою академією та НУВГП. Крім цього, в Центрі зайнятості діє спеціальна програма, за якою також готують спеціалістів, які відповідають вимогам нових інвесторів.

Разом з тим, польські колеги порадили при залученні іноземних інвесторів не забувати також про місцевий бізнес та якомога більше спрощувати умови його ведення.

Радіо Трек: НОВИНИ

Ілона Радзівіл Радіо Трек
Поширити в Facebook