Поки люди у м. Рівне годинами чекають маршрутки: «Колеса крутяться – гроші мутяться» (ФОТО)

У сфері пасажирських перевезень відбуваються зміни, але поки позитиву люди не помітили

У Рівному – патова ситуація з громадським транспортом. Попри підвищення рівняни скаржаться, що суттєве зменшилась кількість маршруток. Вони курсують рідше, а після 20 години взагалі ходять одиниці.

Нарікають люди і на нові великогабаритні автобуси, з власником яких місто вже уклало договір на перевезення до 2025 року. Хоча раніше влада заявляла, що автобуси три місяці працюватимуть у тестовому режимі і договір укладуть лише за результатами вивчення пасажиропотоку.

Попри те, що квитків пасажирам не видавали.

Ба більше, незабаром у місті визначать ще одного перевізника. На сайті Рівнеради з’явилася інформація про проведення конкурсу на здійснення громадських перевезень. Однак жодних даних, про який саме маршрут йдеться і про кандидатів, які претендують надавати послуги, – немає.

Тож, аби з’ясувати це, Радіо Трек звернувся з інформаційним запитом до департаменту інфраструктури та благоустрою.

Як змінювалася ситуація у Рівному з громадським транспортом

1 серпня – зросла вартість квитка. Поїздка у тролейбусі коштує 8 грн, у маршрутці — 12 грн. Влада пояснювала, що зростання ціни пов’язане зі зростанням вартості пального. Підвищення вартості квитка мало гарантувати зберегти кількість транспорту на маршруті.

10 серпня – з’явилася інформація про появу нових великогабаритних автобусів, які будуть кращими, як запевняла влада міста, ніж ті старі маршрутки, які є зараз. Ба більше, в автобусах зможуть перевозити необмежену кількість пільговиків. Попередньо, перевізник – це наближена людина до міського голови Олександра Третяка — Руслан Селецький.

30 серпня – стало відомо, що проїзд у нових автобусах коштуватиме 12 грн, але закладена вартість квитка – 28 грн. В управлінні транспорту заспокоювали, мовляв, поки ніяка компенсація перевізнику не передбачена. Нових автобусів буде 18 одиниць, 16 – постійно на маршруті, 2 – резервні.

1 вересня – 16 автобусів за маршрутом №1(«Льонокомбінат» - «Ювілейне») і №7 («Зоопарк» - «Луцьке кільце») почали здійснювати перевезення у Рівному. Тоді рівняни нарікали, що автобуси дуже повільно їдуть, хоча інтервали руху транспорту були невеликими. В автобусах чисто, але через те, що дуже поволі їдуть, люди обирають традиційні жовті маршрутки, а великі автобуси – напівпорожні.

7 вересня – через кілька днів від початку курсування нових великих автобусів, стало відомо, що кількість пільговиків таки обмежена. Також в управлінні транспорту запевняли, що 3 місяці автобуси курсуватимуть у тестовому режимі. За цей час вивчатимуть пасажиропотік, хоча квитків пасажирам не дають. І лише після завершення тестової роботи транспорту на нових маршрутах за результатами вивчення пасажиропотоку буде можливе підписання договору з перевізником.

5 жовтня – відбувся конкурс на визначення перевізників за новими маршрутами. За результатами конкурсу визначили, що маршрут №1 – перевізник ПП «Рівнетранс», маршрут №7 – перевізник Віктор Базюк.

6 жовтня – з’явилася інформація, що нові великогабаритні автобуси працюють у мінус. Але незабаром у Рівному з’явиться ще 7 таких автобусів. Попередньо, вони курсуватимуть з району вулиці Кулика і Гудачика.

12 жовтня – не чекаючи завершення тестового режиму, відбулося підписання договорів з перевізниками про перевезення пасажирів. Договір Департамент інфраструктури та благоустрою уклав з ПП «Рівнетранс» в особі директора Руслана Селецького та з перевізником ФОП Віктор Базюк. Відповідно до договору, перевізник зобов’язаний дотримуватися графіка руху, перевозити у необмеженій кількості пасажирів, які мають право на безкоштовний проїзд, з вересня по червень вартість квитка для школярів становить 50%, про студентів інформації у договорі немає. Водій має бути у формі та з бейджиком, ймовірно, передбачена наявність на маршруті і кондуктора. Адже там є такий пункт: «2.3.4. При виїзді на маршрут забезпечити водія та кондуктора документами відповідно до вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту». Великогабаритні автобуси перевозитимуть рівнян до 12 жовтня 2025 року.

20 жовтня – з перевізниками ПП «Рівне Транс» та ФОП Базюк В.В уклали договори про виплату компенсації з міського бюджету за пільгові перевезення громадян.

27 жовтня – на сайті Рівнеради з’явилась така інформація: «Оголошення щодо проведення конкурсу по визначенню перевізників на міські маршрути загального користування міста Рівного». Жодних даних про маршрути і учасників конкурсу не оприлюднили.

9 листопада – з власних джерел Радіо Трек стало відомо, що сферу пасажирських перевезень у Рівному чекають суттєві зміни. Є інформація, що маршрути №34, 51, 65 взагалі зникнуть. Їх повністю замінять великогабаритні автобуси.

Цього ж дня на сайті Рівнеради опублікували Програму компенсації перевізникам за пільговий проїзд на наступний рік. У 2023 на це планують витратити понад 72 млн грн.

Тим часом рівняни скаржаться, що зараз маршрутки курсують дуже рідко. Люди запізнюються на роботу, а учні не встигають на уроки.

 

Маршрутка №39 взагалі майже не здійснює перевезень.

Зокрема, на електронну пошту нам надійшло таке повідомлення від рівнянки:

- Прошу розголосити проблему громадського транспорту у медіа, щоб міська влада швидше відреагувала на звернення.

Проблема полягає в тому, що громадський транспорт надто рано перестає курсувати по місту.

 

На жаль, після 20.00 стає все проблемніше дістатися з Північного і центральної частини міста до району Ювілейний.

 

Водії сходять із маршруту і просто немає транспорту, а саме маршрути № 34, 45, 49, 51, 53.

 

Дуже хочеться мати можливість скористатися громадським транспортом, щоб дістатися додому і о 21.30.

Щойно Радіо Трек отримає відповідь на інформаційний запит щодо ситуації з громадським транспортом у Рівному ми її опублікуємо.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook