Пішохід тепер платить компенсацію, якщо спричинив ДТП (КОМЕНТАР ЮРИСТА)
«Люди почнуть думати кишенею»
Відтепер у ДТП буде винний не лише водій. Каратимуть і пішоходів, які спричинили аварію. Таке рішення ухвалив Верховний суд України.
Цьому передувала чотирирічна судова тяганина між водієм «Тойоти», який збив чоловіка. Той раптово вибіг на дорогу у невстановленому місці поблизу перехрестя. На світлофорі був зелений сигнал для автомобілів. Пішохід отримав тілесні ушкодження, а автомобіль - механічні.
Суд встановив, що водій їхав із дозволеною швидкістю руху і не мав технічної можливості уникнути наїзду. У підсумку витрати на ремонт автомобіля склали понад 100 тис. грн, які суд першої інстанції постановив стягнути з пішохода. Розгляд апеляційної та касаційної скарг останнього тривав майже чотири роки і закінчився на користь водія, пише видання «СЬОГОДНІ».
Рівненський юрист Валентин Дупак каже, що таке рішення Верховного суду зменшить кількість ДТП:
До цього рішення діяла така презумпція, що пішохід завжди правий, доки живий. Суди розглядали ці справи так, що у будь якому випадку пішоходу, навіть якщо він не правий, відшкодовувалася шкода, завдана йому джерелом підвищеної небезпеки – автомобілем.
І у 99% не складався протокол по 124 статті КУПаПу на пішохода, як винуватця ДТП. Тепер треба просити працівників патрульної поліції такі протоколи складати. І вже встановлюючи вину, притягати його до відповідальності.
[……] У нас багато людей, які знаходяться під впливом алкоголю, бабусі, які перебігають дорогу. І я вважаю, що таке рішення зменшить кількість таких аварій, адже люди почнуть думати кишенею.
Тим часом на форумі «Української правди» розгорілася дискусія щодо такого рішення. Більшість учасників підтримують вину для пішоходів. Скидають відео, де люди були винуватцями ДТП.
Eugnat:
Ну хто винуватий, той і платить. Не х@р на дорогу, де закортіло вибігати.
Andry:
То саме стосується велоцарапторів.
Wolter:
Прально! Тут я с ВСУ полностью согласный.
Окремо варто зазначити, що дякуючи відеореєстраторам, вдалося задокументувати цілий вид шахрайства, коли люди кидаються на під автомобіль, вимагаючи потім компенсацію:
Утім є ті, хто каже, що такий вид шахрайства тепер може «пересісти» на колеса.
Karoffka:
Раніше підрізали старих шкарбанчиків своїми новомодніми іномарками, натягуючи їх на дороговартісний ремонт, або на відкуп, а тепер будуть ганятися так само за пішоходами.
Ну, на пішоходному переході тепер хоч можна буде вулицю переходити? Чи так само може водятел підрізати і примусити оплачувати йому ремонт?
Тоді водятли тупо обнагліють і жоден пішохід не зможе скористатись нерегульованим переходом.
Як пише «Сьогодні», на жаль, чимало пішоходів вимоги правил ігнорують і стають винуватцями ДТП, при цьому гинуть або отримують травми. За даними патрульної поліції, за 10 місяців 2019 року в Україні з вини пішоходів сталося 579 ДТП з потерпілими, загинуло 83 людини та травмовано 533 людини. Цих жертв можна було б уникнути за умови дотримання пішоходами правил дорожнього руху.
Але, за словами інспекторів патрульної поліції, в рази більше випадків, коли пішохід, який раптово вибіг на дорогу, не постраждав, але водій, уникаючи наїзду на нього, врізався в інший автомобіль, стовп, огорожу і т. ін. У цьому випадку довести провину пішохода дуже складно, а стягнути з нього відшкодування матеріальних збитків було нереально. Тепер ситуація може змінитися.
Наші новини у Тelegram. Номер у Viber: 063-73-4-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ