Пільговикам обмежили проїзд, аби заробити? У Рівному досі діє табу, яке юрист називає «незаконним маразмом»
Обмежують проїзд у громадському транспорті навіть тоді, коли можна цього не робити?
Попри скасування червоної зони карантину ще в березні, пільговиків у Рівному досі обмежують в проїзді.
Пенсіонерів та інші категорії безплатно у громадському транспорті возять лише з 10 до 16 години.
В управлінні транспорту запевняють, що ці обмеження діють незалежно від зони карантину.
І навіть не приховують, що вчинили так цілеспрямовано – для заробітку, заявив начальник управління транспорту Іван Фурлет:
- Це питання встановлене для того, щоб надати можливість людям, які працюють, мати можливість доїхати до роботи. Зараз ця критична потреба є. Це ми бачимо по пасажиропотоку, що після введення цього обмеження збільшилась кількість платних пасажирів, зокрема у тролейбусах, що дозволяє «Рівнеелектроавтотрансу» функціонувати більш ефективно і забезпечувати свою діяльність фінансово.
Треба розуміти, що дві третини пасажирів тролейбуса – це пільговики. В ситуації, коли ми зараз маємо у тому числі й підіймати вартість проїзду, це історія про те, щоб дати можливість платним пасажирам фізично потрапити в салон і їздити.
Є закон України про державні соціальні гарантії, де визначено, що пільги можуть надаватися виключно законами України. Склалося так, що пенсіонери за віком та люди з інвалідністю 3 групи не мають законом встановленої пільги.
Відповідно органи місцевого самоврядування традиційно продовжують зберігати цю пільгу. Якраз для цих категорій в різних варіаціях врегульовують десь кількість поїздок, десь це питання часових проміжків проїзду.
Органи місцевого самоврядування максимум, який можуть надавати, надають цю пільгу. Треба розуміти, що із 60 тисяч пільговиків у Рівному, 40 тисяч якраз відносять до цієї категорії.
На перший погляд, заробіток тролейбусів – це добре, і не має обурювати рівнян, бо це комунальний транспорт.
Але міський бюджет дає гроші на відшкодування перевезення пільговиків.
На цей рік ідеться про суму у майже 90 мільйонів гривень.
Це 14,5 млн поїздок у тролейбусі. А от заробіток маршруток – інша справа.
Ми запитали думку адвоката. Валентин Дупак стверджує, що обмежувати пільговиків у часі – незаконно. І вочевидь комусь вигідно:
- Потрібно розуміти, що від початку рішення комісії ТЕБ та НС були протизаконними, рішення не мали юридичної сили. У нас був прецедент, коли рішення комісії скасували у Рівненському адміністративному суді, і його не заперечували в апеляції.
Йдеться про оскарження протоколів комісії ТЕБ та НС щодо пільгового перевезення, вони суперечать Конституції України та порушують законні права громадян. Ці рішення досі виконують, навіть попри те, що ми вже не в червоній карантинній зоні.
Взагалі після судів влада мала б скасувати взагалі всі ці протоколи. Просто у нас комусь вигідно виконувати ці доручення комісії. Зараз усі ці пенсіонери повинні завалювати відповідними заявами пана Третяка, який керує цією справою.
Тобто треба вимагати, щоб комісія зібралась і скасувала пакетом весь цей маразм протизаконний, усі ці рішення щодо графіків та обмеження пільгового перевезення. Я так розумію, що для міського бюджету це вигідно.
А проте, пільговики просять змінити графік, і пускати їх до тролейбусів з 9 ранку. Відповідну пропозицію мають подати на розгляд міської комісії ТЕБ та НС.
Нагадаємо, обмеження для пільговиків діє як у тролейбусах, так і в маршрутках. Їздити по посвідченню у громадському транспорті рівняни можуть з 10 ранку до 16 години.
Радіо Трек: НОВИНИ